افزیش خطر سکته با بد خوابی

شادابی و نشاط هر آدمی بستگی خواب آن شخص دارد؛ به این علت که بدن انسان در خواب سلول های کسل و خسته را ترمیم و تعویض میکند، بنابراین خواب خوب به معنی خوب صورت گرفتن تعویض و ترمیم سلول های کهنه ی بدنتان میباشد. یک تحقیق جدید می‌گوید، خواب بسیار کم یا بسیار زیاد می‌تواند خطر ابتلا به سکته را افزایش دهد. براساس این تحقیق، بی‌خوابی و پرخوابی به این دلیل که خون‌رسانی به مغز را قطع می‌کنند هر دو، خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.

شواهد نشان می‌دهد سایر اختلالات خواب، شامل سندرم پای بی‌قرار و آپنه خواب، با خطر سکته ارتباط دارد و بهبود بیماران مبتلا به سکته را با مانع مواجه می‌کند. هرچند اختلالات خواب بعد از سکته‌های مغزی، چیز معمولی است، اما بیماران کمتری در این زمینه آزمایش می‌شوند.

محققان می‌گویند یافته‌های ما نشان می‌دهد این شیوه باید تغییر کند، چراکه احتمال بیشتری وجود دارد افراد مبتلا به اختلالات خواب، سکته دیگری را تجربه کنند یا نتایج منفی دیگری نسبت به افرادی که مشکلات خواب ندارند، نشان بدهند.

اختلالات خواب به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: مشکلات تنفس به هنگام خواب و اختلالات خواب و بیداری. مشکلات تنفس هنگام خواب مثل آپنه خواب، تنفس فرد را زمان خواب مختل می‌کنند و اختلالات خواب و بیداری مثل بی‌خوابی و سندرم پای ناآرام، بر مدت زمان خواب فرد تاثیر می‌گذارند.

محققان اطلاعات به دست آمده از 29 مطالعه را که بر سکته‌های مرتبط با اختلالات خواب تمرکز داشت کنار یکدیگر گذاشتند و نتیجه گرفتند که کم‌خوابی و پرخوابی هر دو می‌توانند خطر سکته را افزایش بدهند.

براساس این یافته‌ها، میان مشکلات تنفس در خواب با خطر سکته و روند بهبود از سکته ارتباط وجود دارد؛ در حالی که شواهد کمتری بر این که اختلالات خواب ـ بیداری نیز می‌توانند خطر سکته را تشدید کنند

ارسال شده در 29 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • ماست سفت خانگی به شیوه کلمن
  • استفاده از صداگیر هنگام مطالعه
  • مرغ و اسفناج و رشته
  • آموزش کوکی با اصول قنادی
  • گوش پاک کن های مضر را دور بریزید
  • دور زدن بیماری قلبی با پسته
  • تهدید سلامت زنان باردار در هوای آلوده
  • چگونه از سگ نترسیم
  • راه حل های درمانی برای مشکلات دیسک گردن
  • اک مک گوشت و اسفناج
  • در فصل پائیز متخصص پوست خود باشید
  • رفع مشکل ناخن جویدن با این روش ها
  • حضور ربات ها در بین دانش آموزان
  • دشمنی دیابت با مغز
  • جایگزین های مناسب برای اثر انگشت
  • محبوبترین ها

  • خواب عصرانه و این فایده ها
  • پیشنهادات طب سنتی برای اختلالات خواب
  • مبارزه با غلظت خون و مهمترین علت های ایجاد آن
  • دلایل مهم تعریق کف دست
  • تاثیرات مثبت عید نوروز بر روی افراد و سلامت روان
  • دردهای مزمن بدنتان را بشناسید
  • همه علتها و دلایل بی خوابی
  • مشکلات معده با آب نوشیدن میان غذا
  • مایکروفر و وارد کردن سموم به بدن
  • توصیه های موثر برای رفع دردهای بدن
  • زوره گرفتن و بی حال شدن
  • شب کار هستید؟پس این توصیه های تغذیه ای را بخوانید
  • از پودر قهوه چه استفاده های دیگری میتوان کرد؟
  • 22 راه حل شگفت انگیز برای کاهش وزن در پاییز (قسمت دوم)
  • این 4 حرف شایعه پزشکی هستند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است