18n6sk0g16669jpg
کسانی که تحرک کافی در محل کارشان ندارند و دائم یکجا می نشینند در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند و سلامتی شان در خطر خواهد بود باید در حین کار مراقب تغذیه خود باشند و خارج از محل کار به فعالیت و تحرک بپردازند

نتایج یک تحقیق جدید، نشان می دهد که افراد چاق با به کار بردن روش های ساده می توانند از میزان قند خون خود بکاهند.

به گزارش العالم، نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می دهد افراد چاقی که بیشتر ساعات روز را می نشینند، می توانند برای کاهش میزان قند خون، بعضی وقت ها بایستند، به آرامی راه بروند، دوچرخه سواری کنند و یا حرکت های نرمشی ساده انجام دهند.

رویترز درگزارشی اعلام کرد ” گلین گایسیر”، از دانشکده تغذیه و بهبود سلامت درایالت آریزونای آمریکا، گفت: ” تحقیقات متعدد نشان داده است که نشستن طولانی مدت برای سلامت انسان خطر دارد؛ ازاین رو، به این نتیجه رسیدیم که کم کردن زمان نشستن از طریق ایستادن یا راه رفتن یا دوچرخه سواری، می تواند این خطر را کاهش دهد”.

محققان، با بررسی وضعیت ۹ بزرگسال چاق و افرادی که از اضافه وزن رنج می برند، از آن ها خواستند که به تدریج و در فاصله های زمانی متفاوت برای مدت زمان بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بایستند، به طوری که مدت ایستادن آن ها در روز درمجموع به دو ساعت و نیم برسد.

شرکت کنندگان دراین تحقیق در هفته بعد، به جای نشستن، دستگاهی را برای راه رفتن استفاده کردند و درهفته سوم، همان مدت را به دوچرخه سواری گذراندند.

محققان در گزارشی که در نشریه فصلی ” مدیسن اند ساینس انسبورتس اند اکسرسایز” منتشر شد، اعلام کردند که میانگین گلوکز موجود در خون افراد درطول ۲۴ ساعت، درمدت زمانی که افراد ایستاده بودند و یا راه می رفتند، درمقایسه با زمانی که آن ها نشسته بودند، کمتر بوده و در زمان دوچرخه سواری به پایین ترین سطح خود رسیده است

 

ارسال شده در 28 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • 5 ماده غذایی که سلامت چشمان شما را تضمین می کنند
  • آسیب زنندگان به خواب را بشناسید
  • خطر ابتلا به دیابت و ارتباط آن با غلظت تیروزین
  • تصاویر وسیله ازمایشگاهی هات پلیت
  • سطوح و صفحات فرضی بدن انسان
  • افراد مبتلا به HIV اینگونه تغذیه کنند
  • یک روش اشتها برانگیز و خوشمزه برای آبپز کردن ذرت با پنیر
  • نکات کلیدی و موثر درباره ی سلامتی ما انسان ها
  • مقابله با فوبیای سوار شدن بر هواپیما
  • حقیقتی شگفت انگیز درباره مغز که نمی دانستید
  • آرتروز زانو و راه و روش های برطرف کردن آن
  • حساسیت به بدلیجات به چه علتی بوجود می آید؟
  • عکس های دماسنج الکلی
  • شناخت روحیه هرکس مطابق با انتخاب انگشتر
  • گرسنگی با قندهای ساده چه ارتباطی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • مولتی ویتامین ها هم می توانند خطرناک باشند
  • دانستنی های جالب و خواندنی در مورد شاتوت
  • مصرف چه غذاهایی باعث رفلاکس اسید می شود؟
  • به خاطر فشار خونتان سیر بخورید
  • برطرف شدن مشکلات خواب با برنج
  • آجیل ها و آلرژی و آسم
  • فناوری تولید گوشت با گیاهان
  • آشنایی با ترشي و ترشي‌خوری (2)
  • خانم ها با این رژیم غذایی آشنا شوید
  • نقش ادویه جات در رژیم غذایی
  • کم کالری ترین و خوشمزه ترین میان وعده های تابستانی
  • کمک به سیستم گوارشی با این روش ها
  • نان و ماکارونی را ترک نکنید
  • برای عروس شدن چگونه مانکن شویم
  • چاقی و اضافه وزن با مصرف ترشیجات و شوریجات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است