18n6sk0g16669jpg
کسانی که تحرک کافی در محل کارشان ندارند و دائم یکجا می نشینند در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند و سلامتی شان در خطر خواهد بود باید در حین کار مراقب تغذیه خود باشند و خارج از محل کار به فعالیت و تحرک بپردازند

نتایج یک تحقیق جدید، نشان می دهد که افراد چاق با به کار بردن روش های ساده می توانند از میزان قند خون خود بکاهند.

به گزارش العالم، نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می دهد افراد چاقی که بیشتر ساعات روز را می نشینند، می توانند برای کاهش میزان قند خون، بعضی وقت ها بایستند، به آرامی راه بروند، دوچرخه سواری کنند و یا حرکت های نرمشی ساده انجام دهند.

رویترز درگزارشی اعلام کرد ” گلین گایسیر”، از دانشکده تغذیه و بهبود سلامت درایالت آریزونای آمریکا، گفت: ” تحقیقات متعدد نشان داده است که نشستن طولانی مدت برای سلامت انسان خطر دارد؛ ازاین رو، به این نتیجه رسیدیم که کم کردن زمان نشستن از طریق ایستادن یا راه رفتن یا دوچرخه سواری، می تواند این خطر را کاهش دهد”.

محققان، با بررسی وضعیت ۹ بزرگسال چاق و افرادی که از اضافه وزن رنج می برند، از آن ها خواستند که به تدریج و در فاصله های زمانی متفاوت برای مدت زمان بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بایستند، به طوری که مدت ایستادن آن ها در روز درمجموع به دو ساعت و نیم برسد.

شرکت کنندگان دراین تحقیق در هفته بعد، به جای نشستن، دستگاهی را برای راه رفتن استفاده کردند و درهفته سوم، همان مدت را به دوچرخه سواری گذراندند.

محققان در گزارشی که در نشریه فصلی ” مدیسن اند ساینس انسبورتس اند اکسرسایز” منتشر شد، اعلام کردند که میانگین گلوکز موجود در خون افراد درطول ۲۴ ساعت، درمدت زمانی که افراد ایستاده بودند و یا راه می رفتند، درمقایسه با زمانی که آن ها نشسته بودند، کمتر بوده و در زمان دوچرخه سواری به پایین ترین سطح خود رسیده است

 

ارسال شده در 28 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف یک و نیم میلیارد عدد قرص استامینوفن در کشور
  • ایجاد بوی دهان با این عوامل
  • افسردگی زنان ایرانی
  • شناسایی کردن باورها و مقابله با آن ها
  • خطرناک ترین و مخرب ترین تاثیر محرک ها و روانگردان ها
  • مصرف آبمیوه های طبیعی برای خردسالان
  • لازمه سلامت در زندگی
  • هوش هیجانی چیست و چه ارتباطی با اضطراب دارد؟
  • از آغاز تا پایان گلوکز و دیابت
  • رفع مسئله اختلاف سنی زوجین
  • دنیای خنده دار خواب اطفال
  • بوی بد دهان و علت آن
  • دنیا از دید افراد خشمگین
  • متابولیسم طبیعی گلوکز با مقدار کافی ویتامین D ارتباط دارد
  • اینطوری از بیماریهای کبد پیشگیری کنید
  • محبوبترین ها

  • آبلیمو و کمک به رفع انواع مشکلات بدن
  • 15 نوع مواد غذایی برای تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  • عکس هایی از خرما و خواص آن
  • آب هویج را از قلم نیندازید!
  • با تغدیه مناسب پوست خود را ترمیم کنید
  • عکس هایی از گل و گیاه بامیه و فواید استفاده از آن
  • با کرن بری خود را درمان کنید
  • ضد چروک طبیعی و سبز رنگ
  • مصرف گلابی خطر ابتلا به دیابت و سکته مغزی را میکاهد
  • خاصیت های شفابخش کرفس
  • پوست انار خشک شده و فواید استفاده از آن
  • غذاهای تند و تیز را به این علت میل کنید
  • چاقی با میوه
  • خوردنی های محافظ سلامتی زنان
  • خواص معجزه آسای لبو را بشناسیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است