10-10-ways-to-protect-yourself-online-monitor-info

روزانه چند بار به صفحه نمایش گوشی تان نگاه می کنید آیا از عوارض جانبی مختلف استفاده از این گوشی ها اطلاعی دارید و میدانید تا چه حد برای سلات بینایی تان مضر هستند خشکی چشم ناشی از نگاه کردن دائم به این دستگاههای هوشمند بروز میکند

راهکارهای محافظت از چشم در مقابل موبایل هوشمند

چشم به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اعضای بدن در مقابل صفحه نمایش گوشی های هوشمند، مدام در معرض آسیب است، اما همیشه راه چاره و البته راه درستی برای استفاده صحیح از گوشی های هوشمند وجود دارد. در این مقاله، راهکارهای محافظت از چشم در مقابل موبایل هوشمند را بررسی می کنیم.
چشم و موبایل
بر اساس گفته و نوشته متخصصان و کارشناسان، گوشی های هوشمند یک خطر جدی برای چشمان شما به حساب می آیند و این موضوع زمانی جدی تر می شود که به صورت ناصحیح از گوشی استفاده کنید.

خیره شدن به گوشی، تبلت، نوت بوک و  6 برای مدت زمانی طولانی باعث خستگی، خشک شدن و خارش چشم و حتی تاری دید می شوند که گاها به سردرد می انجامد. خوشبختانه با انجام یک سری نکات و در نظر گرفتن آن ها تا حدود بسیار بالایی می توانید این آسیب های بینایی را کاهش دهید.

در ادامه به هفت نکته که به کمک چشمان شما در مقابل گوشی های هوشمند می آیند می رسیم.

پلک بزنید، پلک بزنید، پلک بزنید

پلک زدن مرتب و گاهی در فواصل چند ثانیه ای باعث جلوگیری از خشک شدن چشم ها و عواقب خطرناک آن می شوند. پس با پلک زدن های مرتب، چشمان خود را مدام مرطوب نگه دارید.

تمیز نگه داشتن صفحه نمایش گوشی باعث دید هر چه بهتر چشمان شما می شود و کارشناسان دریافته اند که صفحه نمایش کثیف باعث کار هر چه بیشتر چشمان شما می گردد

اما جلوگیری از خشک شدن چشم ها تنها ویژگی پلک زدن نیست، این حرکت باعث فوکوس های مرتب چشم و کمک به بینایی برای تمرکز بر روی یک مطلب می شود. نگاه های طولانی بدون پلک زدن، به راحتی باعث خشک شدن چشم ها می شود. بنا بر توصیه کارشناسان حداقل هر 15 دقیقه شما باید 10 بار پلک بزنید تا از مشکلات چشمی مصون باشید.

نورهای خیره کننده را کاهش دهید

اخیرا و با پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایش ها و همچنین محافظ های صفحه نمایش، سعی در کاهش این نورهای خیره کننده دارند. ولی بسیاری هنوز از این امکانات استفاده نمی کنند و حتی باوجود استفاده از این تجهیزات این نور های خیره کننده کاملا از بین نمی روند پس چشمان شما مدام هنگام تماشای صفحه نمایش با انعکاس و خود این نورها در تماس است. پیشنهاد ما ابتدا استفاده از تجهیزات کاهش دهنده نورهای خیره کننده و منعکس شده یا محافظ های صفحه نمایش  anti-reflective یا  Anti-glare است که هزینه های بسیار پایینی هم دارند. کار بعدی هم کاهش مدت زمان تماشای مداوم صفحه گوشی است.

روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید

روشنایی بیش از حد یا بسیار کم در صفحه نمایش شما می تواند باعث اختلال در تمرکز چشمان شما شود. برای تنظیم کردن این مورد کار بسیار راحتی پیش رو دارید و تنها کافیست به تنظیمات گوشی یا لپتاپ یا تبلت خود رفته و سپس میزان روشنایی را متناسب با نور محیط تنظیم کنید. اگر از گوشی های هوشمند استفاده می کنید گزینه خودکار برای تطبیق نور محیط و روشنایی گوشی وجود دارد که باید آن را فعال کنید.

قانون 20-20-20 برای استراحت چشم

به چشمان خود استراحت دهید

قانونی برای مدت زمان های خیره شدن به صفحه نمایش وجود دارد که به نام قانون 20-20-20 شناخته می شود. بر اساس این قانون، بعد از هر 20 دقیقه کار با چشم های خود، تنها 20 ثانیه به آن ها استراحت دهید و به نقطه ای در فاصله حداقل 20 قدمی و یا 6 متری نگاه کنید و این روال را تکرار کنید. بدین ترتیب در فواصل مشخص، عضله های چشم شما استراحت لازم و کافی را برای ادامه کار خواهند داشت و فشار از روی آن ها برداشته خواهد شد.

سایز فونت گوشی یا گجت را تنظیم کنید

تنظیم کردن سایز و کانترست به راحتی فشار را از روی چشمان شما بر می دارد. این کار باعث راحت تر شدن خواندن و چک کردن گزینه های مختلف می شود که باز هم می بایست به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.

صفحه نمایش را تمیز کنید

باید بدانید که تمیز کردن صفحه نمایش گوشی باعث دید هر چه بهتر چشمان شما می شود و کارشناسان دریافته اند که صفحه نمایش کثیف باعث کار هر چه بیشتر چشمان شما می گردد.

گوشی خود را با فاصله نگه دارید

نگران نباشید. قرار نیست گوشی را از شما جدا کنیم. بسیار از کاربران گوشی های هوشمند تمایل دارند تا گوشی خود را در فاصله های نزدیک به چشمان خود نگه دارند تا با جزئیات بیشتری موضوعی را بخوانند و یا ببینند که اصلا عادت خوبی نیست. بهترین فاصله همانطور که گفته شد حدود 40 سانتی متری است. شاید در ابتدا نشدنی و خنده دار به نظر بیاید، ولی با چند بار تلاش به راحتی به آن عادت خواهید کرد.

ارسال شده در 29 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • برای افزایش قد این ده ورزش را انجام دهید
  • نکاتی مهم و ضروری در مورد خامه ها
  • از کجا بدانیم شکلاتی که خریدیم مرغوب است؟
  • آیا برقراری رابطه عاشقانه در فضای مجازی کار درستی است؟
  • 6 غذای فوق العاده عالی برای خواب بهتر
  • پرخاصیت ترین سبزیجات زمستانی
  • چطور میتوان مصرف نیترات را کاهش داد؟
  • نشانه های بارز برای مبتلا شدن به ام اس
  • تنش های روحی تان را اینگونه سازماندهی کنید
  • آیا بیش از حد نگران میشوید؟
  • تاثیر ترکیبات دارویی مختلف بر مبتلایان به بیش فعالی
  • آیا چاقی و لاغری با شغل ارتباط دارد؟
  • درباره اسهال موسمی در سنین پایین
  • شیر شکلات را زمان ورزش فراموش نکنید
  • نوعی معجون مفید برای بدن
  • محبوبترین ها

  • اسموتی موزی لاغر کننده مفید
  • اطلاعات کامل درباره «گل ختمی»
  • خواص عجیب و جالب این مواد غذایی
  • همه چیز در مورد ارزش غذایی چیپس میگو
  • 11 فایده علمی چای سیاه که باید از آن مطلع باشید
  • چربی شیر سالمتر از آنست که فکر میکنید
  • خوراکی های آلرژی زای ممنوعه
  • ابتلا به کم خونی با این سبک تغذیه ای
  • با خواص باورنکردنی خیار آشنا شوید
  • ممنوعات غذایی برای ایام تعطیل
  • بخورنخورهای عصرانه ای!
  • زیان آورترین راههای چاق شدن
  • غذاهای سالم برای بعد جراحی
  • 4 قدم برای مرقبت از بدن در برابر انواع مشکلات
  • رسوب چربی در خون
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است