مشاوره زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

ویتامین محلول در چربی مکمل ویتامین K تامین ویتامین در بارداری پیریدوکسین اسیداسکوربیک

برخی ویتامین ها برای مادران باردار ضروری و مهم هستند و بهتر است آن ها در طی دوران بارداری و به خاطر جنین دریافت کنند تا جنین سالم به دنیا بیاورند به برخی از ضروری ترین آن ها در ادامه مطلب اشاره می کنیم

ویتامین C که اسیداسکوربیک نیز نامید می‌‌شود برای ساخت و ترمیم بافت‌ها، التیام زخم، رشد استخوان و سلامت پوست لازم است.

دکتر مجید حاجی فرجی

ویتامین C

ویتامین C که اسیداسکوربیک نیز نامید می‌‌شود برای ساخت و ترمیم بافت‌ها، التیام زخم، رشد استخوان و سلامت پوست لازم است. ویتامین C برای دفاع در برابر عفونت‌ها لازم بوده و از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌‌کند. از سویی این ویتامین به جذب بهتر آهن نیز کمک می‌‌کند و بهتر است که همراه وعده‌های غذایی نهار و شام از مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند سالاد استفاده شود.

مقدار توصیه شده ویتامین C در بارداری 10 میلی‌گرم در روز بیش از قبل بارداری است. بیشترین مقدار قابل تحمل این ویتامین 2000 میلی‌گرم در روز است. مصرف بیش از اندازه ویتامین C در مکمل‌ها ممکن است خطر تولد نوزاد نارس را افزایش دهد. بهترین راه تامین این ویتامین، مصرف مقدار کافی میوه و سبزی در روز است. اگر مادر باردار 5 واحد میوه در روز مصرف کند نیاز ویتامین C او تامین خواهد شد.

مرکبات غنی از ویتامین C هستند. سبزیجات برگ سبز و بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌های دیگر مانند کیوی، انواع کلم و فلفل دلمه نیز منابع خوب این ویتامین محسوب می‌‌شوند. گرما ویتامین C را از بین می‌‌برد، بنابراین بهتر است مواد غذایی حاوی ویتامین C تازه مصرف شود.

 ویتامین B6

ویتامین B6 که پیریدوکسین نیز نامیده می‌‌شود یک ویتامین محلول در آب است و به سوخت و ساز پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها کمک می‌‌کند. به علاوه این ویتامین برای ساخت سلول‌های قرمز خون، آنتی بادی‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی لازم بوده و برای رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد مهم است.

تحقیقات نشان می‌‌دهند که ویتامین B6 برای تهوع و استفراغ بارداری مفید است. البته در این مورد به مقادیر زیادی از این ویتامین نیاز است و باید حتما تحت نظر متخصص مصرف شود.

ویتامین B6 از ریزمغذی‌هایی است که نیاز به آن در دوران بارداری افزایش می‌‌یابد. مقدار توصیه شده این ویتامین در دوران بارداری 9/1 میلی‌گرم در روز است که 6/0 میلی گرم بیش از زنان غیرباردار است. حبوبات، مغزها و گوشت‌ها از منابع خوب ویتامین B6 هستند.

رژیم سالم و متنوع مقدار کافی از ویتامین B6 را تامین می‌‌کند و نیازی به مصرف مکمل نیست. با این حال عمده مکمل‌های بارداری حاوی 100 درصد مقدار مورد نیاز از این ویتامین هستند. باید از مصرف بی‌رویه مکمل بدون تجویز متخصص خودداری شود. التهاب زبان، زخم دهان، افسردگی و کمخونی از علائم کمبود ویتامین B6 هستند.

ویتامین K

ویتامین K ویتامین محلول در چربی است که شامل دو فرم K1 و K2 است. ویتامین K1 فرمی از این ویتامین است که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد. سبزیجات برگ سبز غنی از این ویتامین هستند. به علاوه باکتری‌های موجود در روده انسان نیز مقداری ویتامین K2 می‌‌سازند.

ویتامین K برای لخته شدن خون لازم است. کمبود شدید ویتامین K باعث افزایش خطر خونریزی می‌‌شود. البته کمبود ویتامین K نادر است و به ندرت مادران باردار نیاز به مصرف مکمل دارند، در برخی شرایط از جمله استفاده از داروهای ضدتشنج، کولیت زخمی و دیگر بیماری‌های مزمن روده، که جذب ویتامین K کاهش می‌‌یابد، مادران باید مکمل ویتامین K مصرف کنند تا خطر خونریزی کاهش یابد.

ویتامین E

ویتامین E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین در روغن ذرت، روغن سویا، روغن آفتابگردان و مغزها وجود دارد. زنان باردار به ویتامین E بیشتری از زمان قبل بارداری نیاز ندارند. بسیاری از مکمل‌های توصیه شده در زمان بارداری نیز حاوی مقدار کافی از این ویتامین هستند.

بنابراین به نظر نمی‌رسد مادران باردار برای تامین این ویتامین دچار مشکل شوند. مقدار توصیه شده ویتامین E در زمان بارداری و قبل از آن 15 میلی‌گرم در روز است.

5 1000
ارسال شده در 29 مرداد 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • درد صورت را جدی بگیرید!
  • علائم مهم برای سرطان پوست
  • با وظایف ویتامین D آشنا شویم
  • 7 راه آسان برای کمک به ترمیم مغز پس از سکته مغزی
  • استفاده از آجیل و خشکبار سبب بهبود بیماری قلبی می شود
  • مراقبت از پوست در برابر آفتاب با این خوردنی ها
  • کیک زردچوبه
  • با روزی 60 دقیقه فعالیت وزن خود را کنترل کنید
  • محبوبترین ها

  • استقامت عضلانی کوتاه مدت
  • احساس ناراحتی زمان دویدن
  • یوگا چه فوایدی دارد؟/ سه فایده اصلی آن
  • حرکت های ساده ورزشی برای درد کمر
  • 6 ورزش آسان که روند خون رسانی و گردش خون را بهبود می بخشند
  • هم عضله داشته باشید و هم چربی ها را از بین ببرید
  • مروری کلی درباره حرکت تی بار و دوریان یتس
  • ۱۱ شیوه برای از بین بردن یکنواختی در ورزش بدنسازی
  • رپورتاژ

  • کرم های موثر و طبیعی شرکت ایده آرای پیشگام
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x