دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی

 3c6a108af3

 چه نوع موادغذایی برای سلامتی ما مضر هستند و نبادی قبل از خوابیدن از آن ها مصرف کنیم توصیه های مختلف و موثر در این زمینه چگونه اند الکل ،سس گوجه فرنگی  ،گوشت قرمز و برخی دیگر  از مواد غذایی جزو خوردنی های ممنوعه قبل از خواب به شمار می روند

خیلی از افراد عادت دارند قبل از خواب شبانه چیزی بخورند اما باید بدانند که تصمیم آنها برای انتخاب مواد غذایی می تواند تاثیر قابل توجهی روی خواب آنها داشته باشد.

با این که مصرف خیلی از غذاها به شما کمک می کند خواب بهتری را تجربه کنید، خیلی از غذاها بخصوص غذاهای چرب و حتی برخی از سبزیجات ممکن است کیفیت کلی خواب شما را به هم بزند.

اگر می خواهید خواب با کیفیتی را هنگام شب تجربه کنید، این 7 ماده غذایی را کاملا فاکتور بگیرید:

کلم ها: تحقیقات نشان داده که برخی سبزیجات خام بهتر است هنگام وعده ناهار مصرف شوند نه شام. کلم از این دست سبزیجات است که اگرچه سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است اما حاوی فیبرهای نامحلول هم هست که هضم آن طول می کشد. مصرف این گونه سبزجات هنگام شب، مشکلات گوارشی حین خواب را تشدید می کند.

گوشت قرمز: سرشار از پروتئین و چربی است که بدنتان را برای ساعاتی طولانی بعد از مصرف، پرکار نگه می ‌دارد. این در حالی است که برای اینکه بتوانید به خواب عمیق ‌تری بروید، همه اعضای بدنتان باید در آرامش باشند. البته منظورمان این نیست که به کلی مصرف گوشت را کنار بگذارید، زیرا این ماده‌ غذایی سرشار از آهن و تریپتوفان است که به خواب شما کمک می ‌کند. فقط نباید آن را درست قبل از خواب مصرف کنید تا در طول شب بدنتان مشغول هضم و گوارش آن نباشد.

سس گوجه فرنگی: این ماده غذایی اسیدیته بالایی دارد و منجر به سوزش سر دل در صبح روز بعد می شود و فرایند سوء هاضمه را ایجاد می کند. حداقل 3 ساعت قبل از شروع خواب شبانه از مصرف سس گوجه فرنگی اجتناب کنید. البته سایر غذاهای تند دیگر نیز همین خاصیت سس گوجه فرنگی را دارند.

آب نبات: در یک بررسی جدید مشخص شد، 7 نفر از هر 0 نفری که قبل از خواب مواد غذایی ناسالم مثل آب ‌نبات می ‌خوردند، بیشتر دچار کابوس می‌ شدند. فرضیه پشت این تحقیقات این است که میزان بالای قند، امواج مغزی کابوس ‌‌مانند و ترسناک ایجاد می ‌کند. پس اگر می‌خواهید شب‌ ها راحت بخوابید، از خوردن آب‌ نبات و تنقلات مشابه قبل از خواب خودداری کنید.

شکلات تیره: این نوع شکلات منبع خوبی از کافئین است که خواب شبانه را می تواند مختل کند. علاوه بر آن، شکلات تیره حاوی تئوبرومین برای افزایش ضربان قلب است.

قهوه: نوشیدن قهوه از ساعات بعد از ظهر به بعد توصیه نمی شود چون اثرات کافئین می تواند تا ساعت ها در بدن باقی بماند.

الکل: یک باور کلی وجود دارد که نوشیدن مقدار مشخصی نوشیدنی الکلی قبل از خواب شما را به خوابی عمیق می ‌اندازد اما این باور صحیح نیست. در واقع الکل در عملکرد خواب برای تجدید قوا اختلال ایجاد می‌ کند و معمولا بعد از مصرف آن خوابتان بسیار سبک بوده و حتی چندین بار در طول شب بیدار خواهید شد، از اینها گذشته، کسانی که به طور منظم برای خوابیدن از نوشیدنی الکلی کمک می ‌گیرند، به آن وابستگی و اعتیاد پیدا می‌ کنند.

 

foodnetwork

 

5 1000
ارسال شده در 30 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نوشیدن زیاد آب و پیامدهای مخرب آن
  • افزایش علاقه دانش آموز به درس خواندن
  • سالمونلا عامل میکروبی مفید برای درمان بیماری های مغزی
  • روش هایی برای اینکه از شر کمر درد خلاص شوید
  • سندروم رت چه نوع عارضه ای است ؟
  • بی تحرکی چه خطری برای کهنسالان دارد
  • اگر زمانی تنهایی دچار حمله قلبی شدید چه کاری باید انجام دهید
  • اطلاعات کامل درباره بارداری دوقلویی
  • محبوبترین ها

  • فعالیت های مغزی خانمها در دوران حاملگی متفاوت است
  • سن بالا و موفق شدن در درمان ناباروری
  • رژیم غذایی موثر برای پسر دار شدن
  • علل و درمان امنوره amenorrhea
  • مهمترین نکات در زمینه زایمان به روش سزارین
  • اکثریت بانوان مبتلا به اندوه بعد زایمان در این سن هستند
  • مشکلات پرتکرار خانم های باردار و راه حل های مناسبشان
  • خطرات تهدید کننده وای فای برای جنین
  • رپورتاژ

  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • کلینیک تخصصى پوست مو و زيبايی دکتر بابایی
  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x