گوشت قرمز قهوه شکلات تیره سس گوجه‌ فرنگی سبزیجات خام الکل

 چه نوع موادغذایی برای سلامتی ما مضر هستند و نبادی قبل از خوابیدن از آن ها مصرف کنیم توصیه های مختلف و موثر در این زمینه چگونه اند الکل ،سس گوجه فرنگی  ،گوشت قرمز و برخی دیگر  از مواد غذایی جزو خوردنی های ممنوعه قبل از خواب به شمار می روند

خیلی از افراد عادت دارند قبل از خواب شبانه چیزی بخورند اما باید بدانند که تصمیم آنها برای انتخاب مواد غذایی می تواند تاثیر قابل توجهی روی خواب آنها داشته باشد.

با این که مصرف خیلی از غذاها به شما کمک می کند خواب بهتری را تجربه کنید، خیلی از غذاها بخصوص غذاهای چرب و حتی برخی از سبزیجات ممکن است کیفیت کلی خواب شما را به هم بزند.

اگر می خواهید خواب با کیفیتی را هنگام شب تجربه کنید، این 7 ماده غذایی را کاملا فاکتور بگیرید:

کلم ها: تحقیقات نشان داده که برخی سبزیجات خام بهتر است هنگام وعده ناهار مصرف شوند نه شام. کلم از این دست سبزیجات است که اگرچه سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است اما حاوی فیبرهای نامحلول هم هست که هضم آن طول می کشد. مصرف این گونه سبزجات هنگام شب، مشکلات گوارشی حین خواب را تشدید می کند.

گوشت قرمز: سرشار از پروتئین و چربی است که بدنتان را برای ساعاتی طولانی بعد از مصرف، پرکار نگه می ‌دارد. این در حالی است که برای اینکه بتوانید به خواب عمیق ‌تری بروید، همه اعضای بدنتان باید در آرامش باشند. البته منظورمان این نیست که به کلی مصرف گوشت را کنار بگذارید، زیرا این ماده‌ غذایی سرشار از آهن و تریپتوفان است که به خواب شما کمک می ‌کند. فقط نباید آن را درست قبل از خواب مصرف کنید تا در طول شب بدنتان مشغول هضم و گوارش آن نباشد.

سس گوجه فرنگی: این ماده غذایی اسیدیته بالایی دارد و منجر به سوزش سر دل در صبح روز بعد می شود و فرایند سوء هاضمه را ایجاد می کند. حداقل 3 ساعت قبل از شروع خواب شبانه از مصرف سس گوجه فرنگی اجتناب کنید. البته سایر غذاهای تند دیگر نیز همین خاصیت سس گوجه فرنگی را دارند.

آب نبات: در یک بررسی جدید مشخص شد، 7 نفر از هر 0 نفری که قبل از خواب مواد غذایی ناسالم مثل آب ‌نبات می ‌خوردند، بیشتر دچار کابوس می‌ شدند. فرضیه پشت این تحقیقات این است که میزان بالای قند، امواج مغزی کابوس ‌‌مانند و ترسناک ایجاد می ‌کند. پس اگر می‌خواهید شب‌ ها راحت بخوابید، از خوردن آب‌ نبات و تنقلات مشابه قبل از خواب خودداری کنید.

شکلات تیره: این نوع شکلات منبع خوبی از کافئین است که خواب شبانه را می تواند مختل کند. علاوه بر آن، شکلات تیره حاوی تئوبرومین برای افزایش ضربان قلب است.

قهوه: نوشیدن قهوه از ساعات بعد از ظهر به بعد توصیه نمی شود چون اثرات کافئین می تواند تا ساعت ها در بدن باقی بماند.

الکل: یک باور کلی وجود دارد که نوشیدن مقدار مشخصی نوشیدنی الکلی قبل از خواب شما را به خوابی عمیق می ‌اندازد اما این باور صحیح نیست. در واقع الکل در عملکرد خواب برای تجدید قوا اختلال ایجاد می‌ کند و معمولا بعد از مصرف آن خوابتان بسیار سبک بوده و حتی چندین بار در طول شب بیدار خواهید شد، از اینها گذشته، کسانی که به طور منظم برای خوابیدن از نوشیدنی الکلی کمک می ‌گیرند، به آن وابستگی و اعتیاد پیدا می‌ کنند.

 

foodnetwork

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 30 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ناهنجاری های تناسلی در جنین با این عوامل
  • کیک سیر کننده
  • یادگیری شرطی یا روش ایجاد عادت
  • معنای نقاشی های کودکان چیست ؟
  • مصرف روغن ماهی سبب تقویت متابولیسم و سیستم ایمنی می شود
  • نمک کم بخورید تا ام اس نگیرید
  • برای زشت نشدن این ها را نخورید
  • 5 چیزی که در دهه 50 و 60 از خودتان انتظار دارید
  • محبوبترین ها

  • تجربه لاغرشدن با طب سنتی
  • توصیه های مهم برای پیاده روی زنان باردار
  • سلامت و ارامش دیسک کمر با این کارها
  • وظایف ریه در بدن انسان را بشناسیم
  • برطرف کردن چربی دور شکم با این روش های موثر
  • استخوان بندی یک فرد بالغ و قسمت های آن
  • با شکم بزرگ کبدتان چرب خواهد شد
  • عدم موفقیت در پایین آوردن وزن
  • رپورتاژ

  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • لیفتینگ با نخ
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است