Proven-Steps-to-Break-a-Bad-Habit

عاداتی که می توانند به سلامتی مان آسیب وارد کنند می توانیم به تنهایی،نشستن بیش از حد ،پرهیز از مصرف فلفل و بسیار عارضه های دیگر اشاره کنیم بهتر است به ادامه مطلب نگاهی بیندازید و از مخرب ترین و مضرترین عاداتی که می توانند سلامتی تان را تهدید کنند اطلاع پیدا کنید

بسیاری از ما این تصور را داریم که اگر مرتب به باشگاه های ورزشی برویم، غذاهای خانگی مصرف کنیم، هوس فست فود به سرمان نزند، شکر کم مصرف کنیم و … به طول عمرمان اضافه کرده ایم.

اگرچه انجام تمام این اقدامات برای حفظ سلامت ضروری است اما این پایان راه نیست. زندگی سالم خیلی پیچیده تر از آن است که فکر کنیم تنها با انجام این کارها بر طول آن افزوده ایم.

در اینجا 5 عادت روزانه ای که منجر می شود طول عمرمان کاهش یابد، بیشتر معرفی شده است:

پرهیز از مصرف فلفل: در یک مطالعه چینی عادات غذایی بیش از 3 میلیون نفر به مدت 7 سال پیگیری شد و محققان دریافتند خطر مرگ در افرادی که 6 تا 6 روز از هفته غذای فلفلی‌ تند مصرف می‌کنند تا 14درصد کمتر از افرادیست که فقط 1 روز یا کمتر غذای فلفلی مصرف می‌ کنند. ترکیبات فعال فلفل چیلی، موسوم به کپسایسین نقش مهمی را در این زمینه ایفا می ‌کند. زیرا خواص ضد چاقی، آنتی ‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضد افزایش فشار خون دارد.

زندگی تنها: مطالعات نشان می دهد خطر مرگ زودرس در کمین افرادی است که فاقد روابط اجتماعی هستند. دانشمندان در تجزیه تحلیل داده‌ های 70 تحقیق مختلف، دریافتند که احساس تنهایی خطر مرگ زودرس را تا 26 درصد افزایش می‌دهد، حال آنکه زندگی‌ کردن به تنهایی این رقم را به 32 درصد می‌ رساند. علاوه بر این محققان دریافتند که انزوا طلبی با خطر ابتلا به چاقی مفرط ارتباط مستقیم دارد.

نشستن بیش از حد: مطالعات حاکی از آن است که نشستن و تماشای تلویزیون و غیره، با خطر افزایش انواع مرگ‌ های ناشی از ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 مرتبط است. علاوه بر این، چنانچه، به طور خاص زنان و نه مردان، اغلب اوقات فراغت خود را با نشستن سپری کنند، خطر ابتلا به انواع سرطان از قبیل سرطان مغز استخوان، سرطان سینه‌ بدخیم و سرطان تخمدان را در خود افزایش داده ‌اند.

طولانی بودن محل کار تا منزل: طولانی بودن مسیر منزل تا محل کار با تحلیل فعالیت‌ های فیزیکی و افزایش فشار خون ارتباط مستقیمی دارد. مطالعات به چاپ رسیده در مجله‌ امریکاییِ طب پیشگیرانه حاکی از آن است که رفت‌ و آمد روزانه در مسیرهای طولانی که بیش از 24 کیلومتر است موجب افزایش توده‌ بدنی و افزایش چربی شکمی می‌ گردد. همچنین استرس زیاد ناشی از ترافیک انبوه خطر ابتلا به خستگی‌ مفرط، اضطراب، افسردگی و انزواطلبی را افزایش می‌دهد.

اختلالات خواب: هم کمبود خواب و هم خواب بیش از حد منجر به مرگ زودرس می ‌شود. خطر مرگ در افرادی که کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می خوابند، نسبت به کسانی که خواب شبانه روزی شان بین 7 تا 8 ساعت است، 12 درصد بیشتر است. البته خواب طولانی، بیش از 9 ساعت در شب، خطر مرگ را تا 30 درصد بالا می‌برد. محققان پیشنهاد می ‌کنند، چنانچه عادت دارید کمتر یا بیشتر از حد معمول بخوابید، دلایل اختلال الگوی خواب خود را کشف کنید چون احتمالا نیازمند درمان دارویی هستید.

huffingtonpost

5 1000
ارسال شده در 30 مرداد 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • احتمال بارداری در اثر فراموش کردن مصرف قرص ال دی
  • کلسترول بد خون را با ویتامین c از بین ببرید
  • حس خوشبختی با اشک ریختن
  • تقویت حواس پنجگانه
  • با انواع شیرین کننده های طبیعی آشنا شوید
  • خشکی واژن را جدی بگیرید
  • کدام عادات را باید ترک کرد تا پوستی زیبا داشته باشیم
  • زندگی زناشویی و مادری کردن برای همسر
  • محبوبترین ها

  • 6 راه برای مقابله با حسادت شوهر بخاطر موفقیت شما
  • حس منفی نسبت به اطرافیان
  • کودکان خردادی را بیشتر بشناسیم
  • رابطه شخصیت با گروه خونی
  • آیا خشم غیر قابل کنترلی دارید؟
  • حس افسردگی و یکنواختی را با این داروهای خانگی رفع کنید
  • دیدگاه رواننشاسی درباره والدین مستبد
  • موفقیت تحصیلی با سبک زندگی سالم
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما