مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان

foods-rich-in-fiber

با کمک انواع آجیل ها و موادغذایی حاوی فیبر قادر خواهید بود اشتهای خود را کنترل کنید و در جهت کاه شوزن خود اقدام کنید میزان فیب ردریافتی خود را بالا ببرید و پروتئین های لازم و املاح معدنی  مهم برای بدنتان را از طریق فیبر ها تامین کنید

آیا می دانید یکی از راه های جلوگیری از افزایش وزن و کاهش وزن بیشتر چیست؟ مصرف فیبر ها. براساس مطالعات انجام شده در مجله ی تغذیه، مصرف 8 گرم فیبر به ازاء هر 1000 کالری دریافتی، سبب کاهش وزن 2 کیلوگرم در طول 20 ماه می شود. بر طبق مقاله ی منتشر شده در مجله ی طب داخلی، افرادی که میزان فیبر دریافتی خود را به بیشتر از 30 گرم در روز می رسانند، سالانه 2 کیلوگرم کاهش وزن بدون رژیم خواهند داشت.

این قضیه ساده به نظر می رسد، درست است؟ با این حال، تعداد بسیار کمی از ما این میزان فیبر را مصرف می کنیم. براساس توصیه های روزانه دریافت مواد مغذی، زنان روزانه به 25 گرم و مردان روزانه به 35 تا 40 گرم فیبر نیاز دارند. اما بررسی ها حاکی از این است که میزان واقعی مصرف، نصف این مقدار هم نیست!

در ادامه به 5 راه برای افزایش دریافت فیبر های غذایی می پردازیم.

1. با حبوبات آشتی کنید

یکی از راه های آسان برای افزایش دریافت فیبر ها، مصرف بیشتر انواع لوبیا، عدس، نخود و … در برنامه ی غذایی روزانه است. این مواد حاوی مقادیر مناسبی فیبر در کنار پروتئین، ویتامین و مواد معدنی موجود در خود هستند. به عنوان مثال، مصرف نصف فنجان لوبیا چشم بلبلی، حاوی 8 گرم فیبر و 7 گرم پروتئین در هر 100 کالری آن است. مصرف حبوبات به همراه انواع سالاد ها و سوپ، طعمی دلپذیر به آن ها می دهد.

لاغری با حبوبات

2. پیش به سوی دانه ها

شاید در ابتدا باور نکنید، اما آجیل ها نیز از منابع خوب فیبر ها هستند و میزان فیبر موجود در آنها متفاوت است. به عنوان مثال، در 30 گرم بادام، 3.5 گرم فیبر و در همین میزان پسته و فندق، 3 گرم فیبر وجود دارد. همچنین آجیل ها غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. شاید دانستن این نکته جال باشد که مطالعات نشان می دهند افرادی که آجیل ها را دوست دارند، نسبت به کسانی که اصلا آنها را مصرف نمی کنند یا به ندرت مصرف می کنند، لاغر تر هستند. محققان بر این باورند که علت، سیری طولانی مدت تر است که در نتیجه ی فیبر و پروتئین موجود در آجیل ها می باشد.

گردو نیز گزینه ای مناسب در خانواده ی آجیل هاست که از آن هم در سالاد ها و هم غذاهای اصلی می توان استفاده کرد.

آجیل و لاغری

3. سبزیجات را فراموش نکنید

یکی از بزرگترین دلایل مصرف سبزیجات، فیبر موجود در آن است. سبزیجات سرشار از فیبر بوده و کالری کمی دارند. بناربراین شما را مدت زمان طولانی تری سیر نگاه می دارند. به عنوان مثال در یک فنجان اسفناج، 5 گرم فیبر وجود دارد یا در یک فنجان کلم بروکسل، بیش از 3 گرم فیبر وجود دارد. براساس نظر سنجی های اخیر، کمتر از 4% از امریکایی ها، 2-3 فنجان سبزیجات توصیه شده ی روزانه را مصرف می کنند. از امروز جای خالی سبزیجات را با اضافه کردن آن ها به سوپ، سالاد، املت و ساندویچ خود پر کنیم.

لاغری با سبزیجات

4. از میوه ها غافل نشوید

میوه ها همانند سبزیجات، حاوی قیبر بالا در مواد معدنی به همراه کالری کمی هستند. به عنوان مثال یک سیب متوسط، دارای 100 کالری می باشد و حاوی 4.5 گرم فیبر می باشد. مطالعات نشان می دهند زنانی که روزانه 3 سیب کوپک را به برنامه ی غذایی خود اضافه می کنند، بیش از 1 کیلوگرم کاهش وزن در طول 10 هفته بدون رژیم غذایی خواهند داشت. از دیگر میوه ها با فیبر بالا می توان گلابی را نام برد. یک گلابی متوسط حاوی 5.5 گرم فیبر می باشد.

میوه های خشک را فراموش نکیند. آلو یا خرما از جمله میوه های مناسب برای مصرف در میان وعده ها و به همراه سالاد ها می باشند.

لاغری با میوه ها

5. غلات کامل را دریابید

افزودن غلات کامل به برنامه ی غذایی روزانه، یکی از راه های دریافت بیشتر فیبر ها می باشد. آیا می دانید املت گزینه ی مناسبی برای صبحانه است؟ شما می توانید با تهیه ی املتی از سبزیجات، به همراه نان حاوی غلات کامل، میزان نسبتا بالایی فیبر در وعده ی صبح داشته باشید. به توصیه ی کارشناسان تغذیه، بهترین نان برای مصرف روزانه، نان های کامل مانند نان های سبوس دار، نان سنگک می باشد.

 

منبع: webmd

5 1000
ارسال شده در 1 شهریور 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • همه آن چیزی که باید درباره سفر کردن با کودکان بدانید
  • دانستنی هایی در مورد عفونت قارچی
  • بهترین و بدترین غذاهای دریایی
  • مواد طبیعی مناسب برای هر نوع پوست
  • علائم و نشانه های سرطان در تخمدان
  • دسری زیبا و رژیمی
  • تصلب شرایین ( سخت شدن سرخرگها )و رسوب چربی در شریان ها
  • خوردنی های سالم برای کسب انرژی بیشتر
  • محبوبترین ها

  • اگر به خوردن شکلات علاقمند هستید این مطلب را از دست ندهید
  • تخمه خوراکی مفید برای سلامتی
  • 11 کلید طلایی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام
  • آیا سطح بالای ویتامین D ممکن است منجر به سکته مغزی شود
  • چه میزان درباره یخ چای می دانید!
  • آیا می توانم وزن کم کنم؟
  • شایعات تغذیه ای راجع به رژیم اتکینز
  • فواید جراحی کاهش وزن برای بانوان
  • رپورتاژ

  • هدیه متخصص ارتودنسی یک لبخند زیبا و درخشان است
  • لیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشن
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • تی آر ایکس TRX ورزش برای تمام فصول
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x