8 توصیه برای سالم سازی محیط کار
افراد زیادی هستند که تحصیل کرده اند و بخاطر آسیب هایی که در کار صنعتی وجود دارد به دنبال شغلی بی دردسر در یک شرکت میگردند. اما باید اعتراف کنیم که هر شغلی آسیب های خاص خودش را دارد و کارمندان هم هشت ساعت مدام پشت یک میز نشسته اند و همین بی تحرکی آسیب های پنهانی دارد که در دراز مدت علائم و عوارض آن مشخص میشود. در ادامه با ما همراه باشید چون توصیه هایی داریم که با آن میتوانید میحط کار خود را سالم کنید و از آسیب ها دور بمانید.
سایت مدیکال دیلی برای این منظور به چند نکته ضروری اشاره کرده که به شرح زیر است:

1- پاکسازی هوای محل کار: فضای محل کار می‌تواند عامل ایجاد کننده انواع آلرژی‌ها در فرد باشد. حتی گاهی اوقات حضور در فضای آلوده بدون داشتن علائم عینی و جسمی بر قدرت مغز تاثیر منفی می‌گذارد.

2- استفاده از میزهای ایستاده: به افراد توصیه می‌شود در صورت امکان از میزهای کار ایستاده استفاده کنند تا بتوانند در طول روز حرکت بیشتری داشته و کمتر به نشستن مجبور شوند.

3- قرار دادن پارچ آب روی میز کار: نوشیدن آب نه تنها سلامت پوست را ارتقا می‌دهد بلکه از بروز سردرد در آب و هوای گرم و خشک جلوگیری می کند.

4- قرار دادن میز کار در نزدیکی پنجره: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در محیط کارشان پنجره وجود دارد به لحاظ جسمی انسان‌های فعال‌تری بوده از کیفیت خواب بهتری برخوردار هستند. همچنین قرار گرفتن در معرض نور طبیعی سطح استرس را کاهش داده و کمک می‌کند ساعت زیستی بدن عملکرد صحیح خود را داشته باشد.

5- رایحه درمانی: به افراد توصیه می‌شود از خوشبوکننده‌های هوا و شمع که رایحه‌های غیرطبیعی را در فضای کار پخش می‌کند استفاده نکنند چرا که می‌تواند مواد شیمیایی تحریک کننده منتشر کند. اما از سوی دیگر استفاده از رایحه مرکبات به عنوان جایگزین توصیه می‌شود.

6- قرار دادن گزینه‌های سالم روی میز کار: به گفته کارشناسان افراد باید از قرار دادن خوراکی نامناسب روی میز کار خودداری کنند و به مصرف میوه‌های تازه با سبزیجات و آجیل روی آورند.

7- قدم زدن در مواقع استراحت: در طول روز یا پس از اتمام ساعت کار، قدم زدن و پیاده‌روی را فراموش نکنید. تنها پنج تا 10 دقیقه پیاده‌روی کردن به مدت سه روز در هفته عملکرد سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند.

8- قرار دادن گلدان روی میز کار: مطالعات نشان می‌دهد استفاده از گل و گیاه در فضای کار میزان کارآیی و بازدهی افراد را 38 درصد افزایش می‌دهد.

ارسال شده در 31 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • نوشابه هیچ تفاوتی با مصرف مو اد مخدر ندارد
  • اختلال در کارهای ذهنی با تغذیه نامناسب
  • نشانه های دیابت در ادرار اطفال
  • تاکنون در مورد فلج مغزی شنیده اید
  • فواید معجزه آسای بومادران
  • تمرینات مناسب قبل از شروع ورزش
  • ماسک بلندکننده مو
  • چطوری کمتر مطالعه کنیم ولی همه چیز را زود یاد بگیریم
  • حجاج حادثه دیده در رمی جمرات
  • کشف بیماری التهابی جدید در کودکان
  • پسرم به حرفم گوش نمیده و کار خودشو میکنه،چیکار کنم؟
  • نکات بهداشتی برای مایکروویو در خانه
  • رنگ کردن موها با رنگ های طبیعی و بی ضرر
  • طرح های فوق العاده ی هندسی ساخته شده از کاغذ
  • گردو با سرطان روده، بیماری قلبی و زوال عقل مبارزه می کند
  • محبوبترین ها

  • هزار و یک خاصیت برای مصرف نخود آب
  • راهکارهای درمانی سالم برای کبد چرب
  • بستنی و فالوده سنتی
  • افزایش میل فرزند به مصرف شیر
  • لاغری با تخم کتان
  • آیا سطح بالای ویتامین D ممکن است منجر به سکته مغزی شود
  • یافته های جدید درباره مصرف بی رویه مکمل های دارویی
  • فلافل ، لذیذ اما مضر
  • ترفندهای موثر برای بالا بردن وزن
  • اگر از مکمل های غذایی استفاده می کنید ، بخوانید
  • با این رژیم غذایی در 14 روز وزن کم کنید
  • پیشنهاد امروز برای شما، سوپ سلامتی
  • فواید متنوع بودن برنامه غذایی
  • ابتلا به سرطان و مرگ زودرس با نوشیدن الکل
  • بدون نگرانی از چاقی شام بخورید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است