8 توصیه برای سالم سازی محیط کار
افراد زیادی هستند که تحصیل کرده اند و بخاطر آسیب هایی که در کار صنعتی وجود دارد به دنبال شغلی بی دردسر در یک شرکت میگردند. اما باید اعتراف کنیم که هر شغلی آسیب های خاص خودش را دارد و کارمندان هم هشت ساعت مدام پشت یک میز نشسته اند و همین بی تحرکی آسیب های پنهانی دارد که در دراز مدت علائم و عوارض آن مشخص میشود. در ادامه با ما همراه باشید چون توصیه هایی داریم که با آن میتوانید میحط کار خود را سالم کنید و از آسیب ها دور بمانید.
سایت مدیکال دیلی برای این منظور به چند نکته ضروری اشاره کرده که به شرح زیر است:

1- پاکسازی هوای محل کار: فضای محل کار می‌تواند عامل ایجاد کننده انواع آلرژی‌ها در فرد باشد. حتی گاهی اوقات حضور در فضای آلوده بدون داشتن علائم عینی و جسمی بر قدرت مغز تاثیر منفی می‌گذارد.

2- استفاده از میزهای ایستاده: به افراد توصیه می‌شود در صورت امکان از میزهای کار ایستاده استفاده کنند تا بتوانند در طول روز حرکت بیشتری داشته و کمتر به نشستن مجبور شوند.

3- قرار دادن پارچ آب روی میز کار: نوشیدن آب نه تنها سلامت پوست را ارتقا می‌دهد بلکه از بروز سردرد در آب و هوای گرم و خشک جلوگیری می کند.

4- قرار دادن میز کار در نزدیکی پنجره: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در محیط کارشان پنجره وجود دارد به لحاظ جسمی انسان‌های فعال‌تری بوده از کیفیت خواب بهتری برخوردار هستند. همچنین قرار گرفتن در معرض نور طبیعی سطح استرس را کاهش داده و کمک می‌کند ساعت زیستی بدن عملکرد صحیح خود را داشته باشد.

5- رایحه درمانی: به افراد توصیه می‌شود از خوشبوکننده‌های هوا و شمع که رایحه‌های غیرطبیعی را در فضای کار پخش می‌کند استفاده نکنند چرا که می‌تواند مواد شیمیایی تحریک کننده منتشر کند. اما از سوی دیگر استفاده از رایحه مرکبات به عنوان جایگزین توصیه می‌شود.

6- قرار دادن گزینه‌های سالم روی میز کار: به گفته کارشناسان افراد باید از قرار دادن خوراکی نامناسب روی میز کار خودداری کنند و به مصرف میوه‌های تازه با سبزیجات و آجیل روی آورند.

7- قدم زدن در مواقع استراحت: در طول روز یا پس از اتمام ساعت کار، قدم زدن و پیاده‌روی را فراموش نکنید. تنها پنج تا 10 دقیقه پیاده‌روی کردن به مدت سه روز در هفته عملکرد سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند.

8- قرار دادن گلدان روی میز کار: مطالعات نشان می‌دهد استفاده از گل و گیاه در فضای کار میزان کارآیی و بازدهی افراد را 38 درصد افزایش می‌دهد.

ارسال شده در 31 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • تفاوت های آلرژی با سرما خوردگی
  • تهیه خورش قیمه به روش مجلسی
  • موثر بودن پروتئین کبدی بر بالا رفتن میزان رشد سلول های انسولین
  • بررسی رژیم های غذایی گیاهخواری و فواید و مضرات آنها
  • مصارف معمول ژلوفن
  • نگرانی کودکم بابت چیست؟
  • به هیچوجه در رختخواب غذا نخورید
  • آزمایش خون برای محاسبه سن سالخوردگی
  • ژله خوراکی محبوب اطفال
  • جوابیه گریه های نوزاد توسط مادر
  • درباره مشخصات روانی سنین بلوغ در دخترها بیشتر بدانیم
  • مادران شاغل و دوشیدن شیر
  • عدم تقارن بیضه‌ ها، پایین تر بودن بیضه سمت چپ
  • پرورش قوای ذهنی با این مواد غذایی
  • خواص ماست را باهم مرور کنیم
  • محبوبترین ها

  • مراقب این نوشیدنی های مضر باشید
  • درباره تاثیر پیاز در زیبایی پوست چه می دانید
  • افراد کم اشتها بدانند
  • مواد غذایی موثر برای حفظ سلامت بدن
  • خوراکی های مشکل ساز برای بدن
  • آیا انگور برای دیابتی ها بد است؟
  • برطرف شدن مشکلات خواب با برنج
  • 6 دلیل که آووکادوها عالی هستند
  • 10 دانه سالم که باید در رژیم غذایی باشد
  • مصرف شیرینی جات و احساس شادی
  • غذاهایی که سبب بوجود آمدن آلرژی می شوند
  • آب خوردن پای سفره
  • ترشی ها و خواص آنها را بهتر بشناسیم
  • عوارض سوخاری های پرطرفدار برای سلامتی
  • مواد غذایی مناسب برای صبحانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است