آیا با خوراکی های آرامش بخش را میشناسید؟
این مسئله ثابت شده است که تغذیه میتواند تاثیر مستقیم روی اعصاب و آرامش آن داشته باشد. اکثر ما با مواد غذایی آرامش بخش و خواب آور تا حدودی آشنا هستیم ولی به گفته کارشناسان تغذیه، در کل هر مواد غذایی که از اسیدهای چرب اوگا3 برخوردار هستند میتوانند احساس آرامش در وجود ما ایجاد کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا اقلام مختلفی از خوراکی های آرامش بخش را به شما معرفی کنیم.

احمد ساعدی متخصص تغذیه درباره ی خوراکی‌های آرامش‌بخش گفت:خوراکی‌های حاوی اسیدهای چرب امگا3، نظیر گوشت ماهی، تخم مرغ و گردو بهترین آرامش بخش‌های طبیعی محسوب می‌شوند که از طریق کاهش استرس و بهبود افسردگی باعث آرامش اعصاب می‌شوند.
ساعدی ادامه داد: دوغ، ماست و کشک نیز از طریق کاهش فشار خون در ایجاد حس آرامش موثر بوده و میوه‌های آبداری نظیر آلو، آلبالو و گیلاس با پایین آوردن حجم خون از طریق کاهش آب موجود در خون و افزایش ادرار باعث آرام شدن افراد و افزایش خواب‌آلودگی می‌شود.
وی ضمن اشاره به تاثیرات ادویه‌هایی مانند زعفران و دارچین در آرامش افراد افزود: اندورفین ماده‌ای است که با ترشح در بدن باعث ایجاد حس شادی در افراد می‌شود و مهمترین راه افزایش ترشح این ماده در بدن پیاده‌روی روزانه است.
ساعدی افزود: خوردن قهوه،کافیین، شکلات تلخ، نوشابه، چای و غذاهای چرب و سرخ شده در افزایش استرس و برهم زدن اعصاب بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: مصرف ادویه هایی نظیر کاری،فلفل و زنجبیل باعث افزایش فشار خون و استرس شده و آرامش افراد را ازبین می‌برد، لذا توصیه می‌شود افراد بیش فعال و مضطرب از خوردن آنها خودداری کنند.
ساعدی در پایان بیان کرد: به طور کلی مصرف خوراکی‌های حاوی اسید چرب امگا3، خوردن میوه و سبزیجات، خودداری از مصرف خوراکی‌های تشدیدکننده فشار خون و استرس و همچنین تمرینات ورزشی به خصوص پیاده روی منظم همگی باعث آرامش اعصاب می‌شوند.

ارسال شده در 31 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دسر سیب در ظرف بستنی خوری
  • همه چیز را در مورد بیماری هاشیموتو بدانیم
  • کاربرد کالیبراسیون دستگاه الکتروشوک
  • برتری نوزاد دختر بر پسر
  • بهترین میوه لاغری زمستانی و دیگر فواید شگفت انگیز آن
  • علائم و نشانه های چرخش بیضه چیست؟
  • فلسفه انگشت در دماغ کردن
  • رهایی از ناگهانی ترین سکسکه ها
  • کسب اعتماد به نفس با توانایی تصمیم گیری در فرزندان
  • رژیم غذایی صحیح و بی خطر برای دوران شیردهی
  • به تخم مرغ ها شناسنامه دار هم اطمینان نکنید
  • غربالگری سلامت برای انسان در هر سنی نیاز است
  • شاهی و ارزش غذایی آن
  • اضافه وزن هم فواید دارد!
  • رایحه خوش قوت قلب می آورد
  • محبوبترین ها

  • برای معالجه کوتاهی قد باید عجله کنید
  • مراقب گرمای خانه خدا باشید!
  • پیشگیری از آسیب جسمی تلفن همراه
  • ابتلا به سرطان ریه با این نشانه
  • در محل کار محتاط باشید تا دچار سرطان نشوید
  • دو برابر شدن احتمال سکته مغزی مخفی با ضربان نامنظم قلب
  • بکارگیری پژوهشگران از داروهای ضدالتهابی برای از بین بردن پارکینسون
  • خطرات ناشی از دریافت زیاد پروتئین
  • از پین چطوری مراقبت کنیم
  • ایجاد تغییر و تحول در مغز با استفاده از هدفون
  • جراحی آپاندکتومی
  • ژن‌های تومورزاچه نوع ژنهایی هستند
  • خطر سکته قلبی برای کارکنان
  • هورمون ها در دوران پیری چه تغییری میکنند
  • آلرژی داشتن به نان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است