دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
آیا با خوراکی های آرامش بخش را میشناسید؟
این مسئله ثابت شده است که تغذیه میتواند تاثیر مستقیم روی اعصاب و آرامش آن داشته باشد. اکثر ما با مواد غذایی آرامش بخش و خواب آور تا حدودی آشنا هستیم ولی به گفته کارشناسان تغذیه، در کل هر مواد غذایی که از اسیدهای چرب اوگا3 برخوردار هستند میتوانند احساس آرامش در وجود ما ایجاد کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا اقلام مختلفی از خوراکی های آرامش بخش را به شما معرفی کنیم.

احمد ساعدی متخصص تغذیه درباره ی خوراکی‌های آرامش‌بخش گفت:خوراکی‌های حاوی اسیدهای چرب امگا3، نظیر گوشت ماهی، تخم مرغ و گردو بهترین آرامش بخش‌های طبیعی محسوب می‌شوند که از طریق کاهش استرس و بهبود افسردگی باعث آرامش اعصاب می‌شوند.
ساعدی ادامه داد: دوغ، ماست و کشک نیز از طریق کاهش فشار خون در ایجاد حس آرامش موثر بوده و میوه‌های آبداری نظیر آلو، آلبالو و گیلاس با پایین آوردن حجم خون از طریق کاهش آب موجود در خون و افزایش ادرار باعث آرام شدن افراد و افزایش خواب‌آلودگی می‌شود.
وی ضمن اشاره به تاثیرات ادویه‌هایی مانند زعفران و دارچین در آرامش افراد افزود: اندورفین ماده‌ای است که با ترشح در بدن باعث ایجاد حس شادی در افراد می‌شود و مهمترین راه افزایش ترشح این ماده در بدن پیاده‌روی روزانه است.
ساعدی افزود: خوردن قهوه،کافیین، شکلات تلخ، نوشابه، چای و غذاهای چرب و سرخ شده در افزایش استرس و برهم زدن اعصاب بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: مصرف ادویه هایی نظیر کاری،فلفل و زنجبیل باعث افزایش فشار خون و استرس شده و آرامش افراد را ازبین می‌برد، لذا توصیه می‌شود افراد بیش فعال و مضطرب از خوردن آنها خودداری کنند.
ساعدی در پایان بیان کرد: به طور کلی مصرف خوراکی‌های حاوی اسید چرب امگا3، خوردن میوه و سبزیجات، خودداری از مصرف خوراکی‌های تشدیدکننده فشار خون و استرس و همچنین تمرینات ورزشی به خصوص پیاده روی منظم همگی باعث آرامش اعصاب می‌شوند.
5 1000
ارسال شده در 31 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x