دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

با عارضه های پیش از قاعدگی مبارزه کنید ( بخش اول)

خانم ها درد های مختلفی را در طول زندگی تحمل میکنند؛ از قاعدگی گرفته تا حاملگی و زایمان. قاعدگی دورانی پر از عارضه برای خانم ها میباشد و اگر مرتب چکاپ نکنند و از مراجعه به پزشک خودداری کنند ممکن است دچار بیماری های خطرناک شوند. عارضه های قاعدگی زیاد هستند و چند نوع دارند اما قصد ما در این مطلب بررسی و جلوگیری از عارضه های پیش از قاعدگی میباشد. با ما همراه باشید تا طی دو بخش، روش مبارزه با این عوارض را یاد بگیرید.

چگونه از بروزعارضه های پیش از قاعدگی جلوگیری کنیم؟

عارضه های پیش از قاعدگی به علائمی گفته می شود که به مدت یک تا دو هفته قبل از عادت ماهیانه بروز پیدا می کنند و معمولا با  شروع  خونریزی و قاعدگی پایان می یابد. این علائم هم برای دختران و هم برای زنان معمول است و ممکن است  در هر فرد متفاوت باشد. این علائم فیزیکی و یا روحی بوده و به صورت پیش بینی شده اتفاق می افتد که شامل مواردی مانند سر درد، خستگی، پف و ورم، درد وسفت شدن سینه ها، عدم تمرکز، تغییر رفتار و بیخوابی است. این علائم را می توان با اصلاح رژیم غدایی ، ورزش و تغییر سبک زندگی از بین برد.

قسمت اول: رژیم غذایی

مصرف نمک را کاهش دهید

سدیم آب بدن را ذخیره کرده و باعث پف کردن و یا افزایش وزن می شود. کنترل میزان مصرف نمک دو هفته قبل از قائدگی از نگه داشته شدن آب در بدن شما جلوگیری کرده وکمک می کند احساس بهتری در دوران قائدگی داشته باشید. سدیم می تواند در غذاهایی که حاوی سس سویا هستند و همچنین در سبزیجات کنسرو شده و سوپ های حاضری نیز یافت شود. از مصرف غذاهای با مواد افزودنی  مانند پنیر ها، غذاهای چرب  به خصوص فست  فود ها و چیپس خود داری کنید.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید

انواع مختلف میوه ها و سبزیجات منابع غنی کربو هیدرات هستند که حاوی میزان زیادی ویتامین و سایر مواد غذایی لازم هستند. خوردن میوه وسبزیجات نه تنها نیاز مصرف غذاهای ناسالم را کاهش می دهد بلکه از نگه داشتن آب و افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. حتما روزانه یک تا دو وعده میوه وسبزی مصرف کنید. ازمیوه و سبزیجات تازه و کنسرو نشده مانند تمشک، انبه، چغندر و نخود فرنگی  استفاده کنید.

 

عارضه های پیش از قاعدگی

استفاده از غلات را در رژیم غذایی خود بگنجانید

غلات یکی دیگر از منابع غنی کربو هیدرات است که می تواند به کاهش ورم در این دوره کمک کند. غذاهایی مانند دانه گندم، پاستا و ماکارانی، بلغور جو، کورن فلکس و برنج قهوه ه ای به کاهش علائم قبل از دوران قاعدگی کمک می کند. از مصرف برنج وپاستای سفید پرهیزکنید زیرا که این مواد نگهداری آب در بدن و اضافه وزن را افزایش میدهد.

لبنیات پرو بیوتیک استفادده کنید

مصرف محصولات لبنی به خصوص لبنیات پروبیوتیک تا حد قابل توجهی از بروز علائم فیزیکی وروانی پیش از قاعدگی جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز دو تا سه بار از لبنیات کم چرب لستفاده کنید. میتوانید با مصرف لبنیاتی مانند ماست، کره شیری و کفیر پروبیوتیک مورد نیاز بدن را تامین کنید.

آب بنوشید

نوشیدن آب به میزان کافی از علائم روحی وجسمی پیش از قاعدگی مانند سر درد و ورم جلوگیری میکند. سعی کنید در روز حد اقل ۲ لیتر آب بنوشید. این ۲ لیتر مایعات میتواند شامل آب میوه های صد در صد طبیعی، چای و نوشیدنی های دیگر نیز باشد.

در رژیم غذایی خود از مکمل ها استفاده کنید

مکمل هایی که می توانند در کنترل علائم پیش از قاعدگی کمک کنند عبارت اند از:

کلسیم، ویتامین D، منیزیم، ویتامین های B (انواع تیامین و ریبوفلاوین) و ویتامین E

مصرف الکل و کافئین را کاهش دهید

الکل و کافئین باعث منقبض شدن رگ ها ی خونی شده که منجر به بروز علائم پیش از قاعدگی مانند دل درد و ورم کردن وهمچنین تشدید عارضه های روحی  می شود

5 1000
ارسال شده در 30 مرداد 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , سلامت اعضای خانواده , سلامت زنان
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • سی و پنج ساله های خواهان بچه بخوانند
  • از سردردهای میگرنی با این 6 روش ثابت شده خلاص شوید
  • تصمیم به ازدواج و شرط و شروط قبل از آن
  • بهترین نوع واکنش والدین در مقابل پرخاشگری
  • تمرینات ورزشی مخصوص سوزاندن چربی کمر
  • کوکی بادامی به شکل هلال ماه
  • از روی لبخند به شخصیت افراد پی ببرید
  • راه حل های درمانی مختلف برای کنترل کمردرد
  • محبوبترین ها

  • بهبود استخوان های شکسته با ابریشم چطور ممکن است؟
  • رفع خستگی با راهکارهای جالب خانگی
  • کم شنوایی را به عنوان یک بیماری خاموش جدی بگیریم!
  • تشخیص فلاتر در نوار قلبی
  • عوارض خطرناک تلویزیون دیدن برای قلب!
  • آرام کردن درد شقیقه ها با این روش های طبیعی
  • شناخت گربه های نروژین فارست آمریکایی
  • ارتباط سیگار کشیدن پدر با بروز آسم
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • جدول میزان کالری مواد غذایی
  • زیبایی در دندانپزشکی
  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x