مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی

foodStress1-600x330

 

ممکن است با خود فکر کنید وقتی اشتها به غذا دارید و قادرید از هر نوع مواد غذایی استفاده کنید پس چه نیازی وجود دارد که ویتامین بخوریم. اما این فکر نادرستی است چون مواد غذایی که می خوریم همه ویتامینها را با خود ندارند و برخی از ویتامینها هستند که باید از طریق مکملها به بدن برسد بخاطر همین  است که ویتامین برای بدن لازم است اکنون انواع ویتامینهای مورد نیاز بدن را بطور خلاصه بیان می کنیم

 
ویتامین E

ویتامین E نوعی آتنی اکسیدان است که بدن را در مقابل تاثیرات منفی رادیکال های آزاد محافظت می کند – مولکول های سلولی  آسیب دیده می توانند منجر به ناراحتی های قلبی، سرطان و بیماری های دیگر شوند. ویتامین E باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود. این ویتامین را می توان از غذاهایی که میل می کنید تامین کنید و به مصرف مکمل نیازی نیست.

منابع اصلی ویتامین E، سبزیجات، انواع روغن ها، آجیل، دانه های خوراکی و برگ های سبز سبزیحات است. باید بدانید مصرف ویتامین E برای افرادی که داروهای رقیق کننده خون یا داروهای دیگر را مصرف می کنند، ضرر دارد.

ویتامین C

همه اعتقاد داریم ویتامین C موجب درمان سرماخوردگی های معمولی می شود. اما تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف این ویتامین فقط برای یک روز بدن را در برابر سرماخوردگی محافظت می کند. بالاترین میزان مجاز برای مصرف این ویتامین، 4 هزار میلی گرم در روز است. در این مواقع توصیه می شود چهار قرص یکهزار میلی گرم ویتامین C را با آب زیاد مصرف کنید. ویتامین C قابل حل در آب است و به همراه آب زیاد زودتر بر بدن تاثیر می کند.

کلسیم

بافت های فعال بدن و استخوان ها دایما در حال تغییر و دگرگونی هستند و برای ایجاد این تغییرات نیز کلسیم تولید می کنند. برای پیشبرد این روند بدن انسان به مواد معدنی کافی نیاز دارد تا سلول ها آن را بیشتر از توان استخوان ها از آنها نگیرند. افرادی که 40 سال یا بیشتر دارند نباید تصور کنند که حتما باید قرص کلسیم مصرف کنند. با تحقیقاتی که روی 24 هزار فرد انجام شده، مشخص شده است مصرف مقدار زیاد کلسیم همچون کمبود آن می تواند موجب ناراحتی های قلبی در فرد شود. پیش از اینکه سرخود کلسیم مصرف کنید، ابتدا تحقیق کنید و ببینید روزانه چقدر کلسیم از طریق غذا به بدن خود می رسانید. روزانه هزار میلی گرم کلسیم برای زنان زیر 50 سال و 1200 میلی گرم برای زنان بالای 50 سال ضروری است. اگر روزانه شیر و لبنیات کافی مصرف می کنید، دیگر به مصرف مکمل نیازی نیست.

ویتامین D

ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم در بدن بسیار لازم است. اگر ویتامین D کافی نداشته باشید یا بدنتان توان جذب این ویتامین را نداشته باشد احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. ویتامین D را می توانید از نور خورشید دریافت کنید. این ویتامین در غذاهایی همچون شیر، ماست و آب پرتقال و ماهی های چرب همچون سالمون و تن یافت می شود. افراد باید روزانه 400  واحد قرص ویتامین D مصرف کنند.

اسیدهای چرب امگا 3

سال ها است که محققان و کارشناسان می گویند برای تقویت حافظه و کارکرد مغز و جلوگیری از بیماری های قلبی، قرص های امگا سه مصرف کنید. این ویتامین در غذاهای محدودی همچون ماهی ها وجود دارد و شاید دلیلتاکید بر مصرف قرص های مکمل آن همین است. اما تحقیقات جدید هیچ نشانه ای مبنی بر بهتر شدن ناراحتی های قلبی بیماران پس از مصرف مکمل های امگا سه مشاهده نشده است. فقط آنهایی که دایما ماهی مصرف می کنند، تغذیه سالم تری دارند. اکنون محققان بیشتر بر مصرف ماهی تاکید دارند تا قرص های امگا سه. به طوری که گفته می شود هفته ای دوبار باید ماهی میل کنید. ماهی هایی همچون سالمون، قزل آلا، ساردین و … بهترین منابع امگا سه هستند. اگر ماهی دوست ندارید یا با بدنتان سازگاری ندارد، گردو، سویا، دانه خوراکی کتان و کانولا نیز امگا سه دارند.
سیر

این خوراکی خوش عطر را اگر به طور خام و تازه مصرف کنید، خواص بسیار زیادی دارد. مصرف سیر تازه منجر به کاهش فشارخون، کاهش خطر ابتلا به تصلب شرایین، سرطان های کولون، روده و معده می شود. برای اینکه دهانتان بوی سیر ندهد، پس از خوردن آن چند برگ تازه جعفری بجوید.

 منبع- برترین ها
5 1000
ارسال شده در 23 بهمن 1392 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • بدن تا چه حد به ویتامین C نیاز دارد؟این ویتامین چه خواصی دارد؟
  • به استقبال استرس برویم! کدام استرس؟
  • درباره سینه پهلو چه میزان اطلاع دارید
  • آشنایی با خواص خارق العاده گشنیز
  • مقابله با احساس کسالت،چطور؟
  • به جای بحث و مشاجره کردن صحبت کنید
  • مقابله با افسردگی بعد از تعطیلات
  • یائسگی زودرس بانوان باعث پوکی استخوان میشود
  • محبوبترین ها

  • علت توصیه پزشکان به زایمان طبیعی
  • پرخوری به خاطر جنین!
  • روش های جدید برای تشخیص علل مرده زایی در زنان
  • خانم های باردار! نوشیدن شیر هرگز فراموش نشود
  • چه عواملی در دوران بارداری سبب ویار می شوند؟
  • دوران شیردهی و پرهیز از خوردن این مواد غذایی
  • آیا تجویز والپروات در بارداری عوارض دارد؟
  • ماه ایده آل برای بچه دار شدن
  • رپورتاژ

  • کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا
  • رقابت با پیشرفته ترین آزمایشگاه های میکروب شناسی
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • کلینیک اطفال و واکسیناسیون ساج
  • معرفی جدیدترین فناوری جوانسازی صورت
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x