دو راهکار برای پیشگیری از آلزایمر

آلزایمر یک بیماری است که راه درمان قطعی ای برای آن وجود ندارد؛ به همین دلیل فرد مبتلا به آلزایمر از طرف خانواده کم کم طرد میشود و این مسئله به شدت به روح او ضربه وارد میکند. اما چرا باید به فکر درمان آلزایمر بود؛ وقتی راه های پیشگیری از آن معرفی شده اند؟ راه هایی مثل ورزش و رژیم غذایی مناسب میتواند باعث ریشه کن شدن آلزایمر شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نتیجه مطالعات در این باب را در اختیارتان بگذاریم.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه یو سی ال ای در آمریکا صورت گرفته است ، نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای، فعالیت بدنی منظم و شاخص توده بدنی طبیعی از تجمع ۲ پروتئین بتا آمیلوئید و تاو (tau) که عامل اصلی آلزایمر هستند در افراد مبتلا به مشکلات خفیف حافظه جلوگیری می کند.
تجمع پروتئین های بتا آمیلوئید و تاو (tau) سبب تشکیل پلاک بین سلول های عصبی می شوند و سیگنال دهی مغز را مختل می کنند. تشکیل پلاک مهم ترین عامل ابتلا به آلزایمر است.
در این مطالعه بر رژیم غذایی مدیترانه ای تاکید شده است. رژیم مدیترانه ای به طور معمول شامل چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، غلات سبوس دار، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است. ماهی نیز اهمیت ویژه ای در این رژیم غذایی دارد. در رژیم غذایی مدیترانه ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد.
بیماری پیشرونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، آلزایمر در زمان حاضر مهم ترین دلیل از کار افتادگی سالمندان در سراسر جهان است. هزینه نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر در سراسر جهان حدود ۶۰۵ میلیارد دلار است که معادل یک درصد از تولیدات ناخالص داخلی کل جهان است.
از هر سه سالمند در سراسر دنیا، یک مورد بر اثر آلزایمر یا دیگر انواع زوال عقل، جان خود را از دست می دهد.
بررسی های محققان مرکز آلزایمر آمریکا نشان می دهد که احتمال ابتلای زنان به آلزایمر پس از ۶۰ سالگی، ۲ برابر سرطان سینه است. در ادامه تحقیقات آمده است که احتمال ابتلای زنان به آلزایمر پس از ۶۰ سالگی یک به ۶ است؛ در حالیکه این رقم در مردان یک به ۱۱ است.
نتایج این تحقیقات در نشریه American Journal of Geriatric Psychiatry منتشر شده است.

منبع: ایرنا

ارسال شده در 1 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • برای انجام تمرینات قدرتی این توصیه ها را بدانید
  • بررسی علل اصلی ایجاد کننده مشکلات زانو
  • انفجار ریز بخار جیوه با لامپ های مهلک کم مصرف
  • چای سبز و خواص درمانی بیشماری که از آن بی خبرید
  • خواص عرق کلپوره
  • ریسک بالای این ناهنجاری در برخی زنان باردار
  • رفع مشکلات وریدهای واریسی با استفاده از ورزش
  • افراد مسن و خوش اندام شدن
  • آخر شب ها مراقب خورد و خوراک خود باشید
  • اندازه گیری میزان مهربانی
  • شیرینی بلیک
  • رواج بی رویه استفاده از تکنولوژی در میان اطفال
  • معرفی 15 ماده غذایی پاک کننده بدن
  • تا جایی که میتوانید سشوار نکشید
  • شیرینی با رویه پودر قند و دارچین
  • محبوبترین ها

  • سالاد رژیمی با دستوری جدید
  • شیرینی پرتقالی به سبک ترکیه
  • مواد لازم برای پای گوشت به سبک ایتالیایی
  • کوفته گل کلم کم کالری
  • شیرینی سفید
  • روش تهیه نوتلا صبحانه ای پرطرفدار
  • سالاد مرغ و ارده
  • رسپی یک املت با کمترین کالری
  • سوپ لذیذ و خوش طعم پیاز
  • کیک تارت میوه ای
  • بقچه نعناع و پنیر- غذای سالم
  • رسپی کوکی کدو تنبل بدون شکر مخصوص هالووین
  • آموزش تصویری دسر کفشدوزکی برای اطفال
  • دیابت حاملگی و چگونگی کنترل آن
  • عدس را با کدو تنبل ترکیب کرده و غذای رژیمی درست کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است