دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

tour_slide_frozen3

درباره تاثیرات و عوارض موادغذایی فریز شده چه میزان اطلاع دارید آیا ارزش غذایی این مواد خوراکی طی منجمد شدن کاهش پیدا نکرده است کالری آن ها به چه صورت است بهتر است کمتر از غذاهای فریز شده استفاده کنید و موادغذایی سالم و تازه را ترجیح دهید

هرچند مواد غذایی فریز شده دوست ما نیستند، اما این مواد بسیاری از خواص تغذیه ای خود را حفظ می کنند.

 ما در عصر فست فودها و وعده های غذایی مایکرو ویوی زندگی می کنیم. هریک از ما به آسانی می توانیم دستور پخت یک غذا را از تلویزیون یا اینترنت بگیریم و با استفاده از ابزارهایی مثل مایکروویو آن را به سرعت تهیه کنیم. اما مطالعات بی شماری نشان داده اند مصرف غذاهای مایکروویو شده و فست فودها خطرات بزرگی برای سلامت دارند. به عنوان مثال در سال های اخیر چاقی نرخ رشد سالانه سریعی پیدا کرده است؛ تصور کنید: از هر 10 کودک، 3 کودک 4 تا 19 سال هرسال حدود 3 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کنند. مصرف غذاهایی که به سرعت تهیه می شوند عامل اصلی این موضوع شناخته شده است. ظاهراً این نوع تغذیه می تواند عامل ایجاد مشکلات دیگری همچون دیابت، افسردگی وحملات قلبی نیز باشد.

اما خوشبختانه عصر ما عصر چیرگی کشاورزی و علم تغذیه نیز هست. علم تغذیه به ما می گوید تهیه وعده های غذایی سالم درواقع بسیار آسان تر از چیزی است که بسیاری از ما فکرمی کنیم. با درنظر داشتن چند نکته شما می توانید بدون اینکه وقت زیادی را در آشپزخانه صرف کنید و یا هزینه زیادی را متحمل شوید، سلامت خانواده تان را تضمین کنید.

به هزینه گزینه های سالم نگاه دوباره ای داشته باشید

یکی از تصورات نادرستی که وجود دارد این است که تغذیه سالم به هزینه زیادی نیاز دارد. اما تهیه غذای سالم آنقدرها هم که به نظر می رسد پرهزینه نیست. به عنوان مثال یک خوراک پز محتوی برنج قهوه ای، سبزیجات منجمد و سس دلخواه با هزینه بسیار پایینی وعده غذایی سالمی برای یک فرد تامین می کند. خوراک لوبیا در کنار سبزیجاتی مثل کاهو نیز وعده غذایی کم هزینه ای است که در مدت زمان کمی تهیه می شود و تامین کننده پروتئین و سبزیجات مورد نیاز روزانه شما در یک وعده غذایی است.

لازم نیست یک روز کامل را صرف آشپزی کنید

تصور نادرست دیگری که وجوددارد این است که در زندگی پرمشغله امروزی، ما زمان کافی برای تهیه وعده های غذایی سالم در اختیار نداریم. اما آشپزی لزوماً یک کار طاقت فرسا که به وقت و زمان زیادی نیاز دارد نیست. تهیه یک ساندویج صبحانه شامل تخم مرغ نیمرو به اضافه مقداری اسفناج تفت داده شده و کمی لوبیا بیشتر از پنج دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت. بسیاری از مواد غذایی سالم دیگر شامل انواع لوبیاها، اسفناج، سیب زمینی، تخم مرغ، سبزیجات منجمد و ماست کم چرب از جمله مواد غذایی ای هستند که می توانند برای افراد پرمشغله ای که تهیه سریع وعده های غذایی را ترجیح می دهند، وعده های غذایی سالمی باشند.

مواد غذایی منجمد کم خاصیت تر نیستند

هرچند مواد غذایی فریز شده دوست ما نیستند، اما این مواد بسیاری از خواص تغذیه ای خود را حفظ می کنند. سبزیجات فریز شده و مواد غذایی دیگر مثل گوشت منجمد، درعین حال که سلامت هستند، ارزش غذایی مواد غذایی تازه را نیز دارا می باشند و بدن ما را پر از مواد نگهدارنده نمی کنند.

کالری آنقدرها هم بد نیست

امروزه کالری شهرت بدی پیدا کرده است و ما معمولاً این حقیقت را نادیده می گیریم که بدن برای عملکرد خود به کالری نیاز دارد. شما نمی توانید هم سوء تغذیه داشته باشید و هم سالم باشید. دریافتی کالری افراد با توجه به وزن، سن، جنسیت و سطح فعالیت آن ها متفاوت است. اگر می خواهید تناسب اندام تان را هم حفظ کنید وبسایت های محاسبه کالری و فناوری پیشرفته ای مثل ردیاب تناسب اندام، این امکان را برای شما فراهم می کنند.

به مغزتان کلک بزنید

یک شیوه شناخته شده برای اینکه سریع تر احساس سیری کنید این است که قبل و در طول وعده غذایی آب بنوشید. از آنجایی که مغز اغلب گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیرد، نوشیدن آب سبب می شود از پرخوری جلوگیری شود. مطالعات جدید نشان داده اند مصرف غذاهای پرچاشنی یکی دیگر از راه هایی است که سبب می شود مغز نتیجه گیری کند که ما غذای زیادی خورده ایم. بنابراین استفاده بیشتر از ادویه های سالم در تهیه غذاها کمک می کند مطمئن شوید که اعضای خانواده تان در هر وعده غذایی میزان مناسبی غذا مصرف کرده اند. با به کار بردن این نکات می توانید عادت های غذایی را در خانواده بهتر بسازید و آینده فرزندان تان را تا حد زیادی تغییر بدهید.

منبع: lifehack.org

ارسال شده در 2 شهریور 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی