کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

یخ‌زدایی صحیح مواد غذایی منجمد منجمد کردن مواد غذایی فریز کردن انواع میوه و سبزی درباره فریز کردن مواد غذایی ، فریز کردن مواد غذایی

درباره تاثیرات و عوارض موادغذایی فریز شده چه میزان اطلاع دارید آیا ارزش غذایی این مواد خوراکی طی منجمد شدن کاهش پیدا نکرده است کالری آن ها به چه صورت است بهتر است کمتر از غذاهای فریز شده استفاده کنید و موادغذایی سالم و تازه را ترجیح دهید

هرچند مواد غذایی فریز شده دوست ما نیستند، اما این مواد بسیاری از خواص تغذیه ای خود را حفظ می کنند.

 ما در عصر فست فودها و وعده های غذایی مایکرو ویوی زندگی می کنیم. هریک از ما به آسانی می توانیم دستور پخت یک غذا را از تلویزیون یا اینترنت بگیریم و با استفاده از ابزارهایی مثل مایکروویو آن را به سرعت تهیه کنیم. اما مطالعات بی شماری نشان داده اند مصرف غذاهای مایکروویو شده و فست فودها خطرات بزرگی برای سلامت دارند. به عنوان مثال در سال های اخیر چاقی نرخ رشد سالانه سریعی پیدا کرده است؛ تصور کنید: از هر 10 کودک، 3 کودک 4 تا 19 سال هرسال حدود 3 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کنند. مصرف غذاهایی که به سرعت تهیه می شوند عامل اصلی این موضوع شناخته شده است. ظاهراً این نوع تغذیه می تواند عامل ایجاد مشکلات دیگری همچون دیابت، افسردگی وحملات قلبی نیز باشد.

اما خوشبختانه عصر ما عصر چیرگی کشاورزی و علم تغذیه نیز هست. علم تغذیه به ما می گوید تهیه وعده های غذایی سالم درواقع بسیار آسان تر از چیزی است که بسیاری از ما فکرمی کنیم. با درنظر داشتن چند نکته شما می توانید بدون اینکه وقت زیادی را در آشپزخانه صرف کنید و یا هزینه زیادی را متحمل شوید، سلامت خانواده تان را تضمین کنید.

به هزینه گزینه های سالم نگاه دوباره ای داشته باشید

یکی از تصورات نادرستی که وجود دارد این است که تغذیه سالم به هزینه زیادی نیاز دارد. اما تهیه غذای سالم آنقدرها هم که به نظر می رسد پرهزینه نیست. به عنوان مثال یک خوراک پز محتوی برنج قهوه ای، سبزیجات منجمد و سس دلخواه با هزینه بسیار پایینی وعده غذایی سالمی برای یک فرد تامین می کند. خوراک لوبیا در کنار سبزیجاتی مثل کاهو نیز وعده غذایی کم هزینه ای است که در مدت زمان کمی تهیه می شود و تامین کننده پروتئین و سبزیجات مورد نیاز روزانه شما در یک وعده غذایی است.

لازم نیست یک روز کامل را صرف آشپزی کنید

تصور نادرست دیگری که وجوددارد این است که در زندگی پرمشغله امروزی، ما زمان کافی برای تهیه وعده های غذایی سالم در اختیار نداریم. اما آشپزی لزوماً یک کار طاقت فرسا که به وقت و زمان زیادی نیاز دارد نیست. تهیه یک ساندویج صبحانه شامل تخم مرغ نیمرو به اضافه مقداری اسفناج تفت داده شده و کمی لوبیا بیشتر از پنج دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت. بسیاری از مواد غذایی سالم دیگر شامل انواع لوبیاها، اسفناج، سیب زمینی، تخم مرغ، سبزیجات منجمد و ماست کم چرب از جمله مواد غذایی ای هستند که می توانند برای افراد پرمشغله ای که تهیه سریع وعده های غذایی را ترجیح می دهند، وعده های غذایی سالمی باشند.

مواد غذایی منجمد کم خاصیت تر نیستند

هرچند مواد غذایی فریز شده دوست ما نیستند، اما این مواد بسیاری از خواص تغذیه ای خود را حفظ می کنند. سبزیجات فریز شده و مواد غذایی دیگر مثل گوشت منجمد، درعین حال که سلامت هستند، ارزش غذایی مواد غذایی تازه را نیز دارا می باشند و بدن ما را پر از مواد نگهدارنده نمی کنند.

کالری آنقدرها هم بد نیست

امروزه کالری شهرت بدی پیدا کرده است و ما معمولاً این حقیقت را نادیده می گیریم که بدن برای عملکرد خود به کالری نیاز دارد. شما نمی توانید هم سوء تغذیه داشته باشید و هم سالم باشید. دریافتی کالری افراد با توجه به وزن، سن، جنسیت و سطح فعالیت آن ها متفاوت است. اگر می خواهید تناسب اندام تان را هم حفظ کنید وبسایت های محاسبه کالری و فناوری پیشرفته ای مثل ردیاب تناسب اندام، این امکان را برای شما فراهم می کنند.

به مغزتان کلک بزنید

یک شیوه شناخته شده برای اینکه سریع تر احساس سیری کنید این است که قبل و در طول وعده غذایی آب بنوشید. از آنجایی که مغز اغلب گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیرد، نوشیدن آب سبب می شود از پرخوری جلوگیری شود. مطالعات جدید نشان داده اند مصرف غذاهای پرچاشنی یکی دیگر از راه هایی است که سبب می شود مغز نتیجه گیری کند که ما غذای زیادی خورده ایم. بنابراین استفاده بیشتر از ادویه های سالم در تهیه غذاها کمک می کند مطمئن شوید که اعضای خانواده تان در هر وعده غذایی میزان مناسبی غذا مصرف کرده اند. با به کار بردن این نکات می توانید عادت های غذایی را در خانواده بهتر بسازید و آینده فرزندان تان را تا حد زیادی تغییر بدهید.

منبع: lifehack.org

5 1000
ارسال شده در 3 شهریور 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • دسفوناك از لحاظ اثربخشي و ايمني تفاوتي با دسفرال ندارد
  • شناسایی 15 منطقه از دی ان ای که با افسردگی مرتبط است
  • اگر عطش بیش از اندازه دارید بخوانید
  • درکبد علیرغم مقاومت به انسولین تری گلیسرید تولید می شود
  • هر آنچه باید درباره والک بدانید
  • نکات مهم غذایی پیش از بارداری [فیلم]
  • تحت چه شرایطی احتمال سرطان سینه وجود دارد؟
  • نوشیدنی برای پاک کردن روده
  • محبوبترین ها

  • با این معجون ها گرفتگی صدا ناشی از سرماخوردگی را بهبود بخشید
  • گل گندم چه منفعت هایی دارد؟
  • انگشت ماشه ای چیست؟ چگونه می توان آنرا درمان کرد؟
  • بهبود گردش خون مناسب با رزماری
  • کنترل سردرد با این نوشیدنی
  • توضیحاتی مختصر درباره آلوئه ورا
  • دفع سموم بدن با کمک زنجبیل
  • حس بینایی تان را تقویت کنید
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x