ناخن‌های سالم ناخن‌های برآمده ناخن هایی زیبا و سالم کمبود ویتامین‌ها و املاح حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها حفظ سلامت ناخن‌

سلامت ناخن ها در گرو دریافت انواع ویتامین های مختلف است ویتامین هایی که برای رشد و استحکام آن ها مورد نیاز هستند رژیم غذایی هم در این زمینه نقش دارد روش های مختلف دریافت این مکمل ها و املاح معدنی را در ادامه برایتان خواهیم گفت

تمام خانمها علاقه مند هستند ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشند. برای داشتن این ناخنهای سالم و زیبا باید یک سری ویتامین ها استفاده شود. در این مطلب به شرح این ویتامین ها می پردازیم.

اگر موادغذایی سالم بخورید و بهداشت را نیز رعایت کنید، ناخن‌های سالمی خواهید داشت و فراموش نکنید که سلامت ناخن‌ها از نشانه‌های سلامت کلی بدن است. اگر روی ناخن‌هایتان برآمدگی، فرورفتگی یا رنگ غیرطبیعی مشاهده کردید، لازم است که ترکیبات بیشتری از ویتامین‌های ضروری و مکمل‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

با این حال ممکن است دلیل ناخن‌های مشکل‌دار، یک مشکل جسمی جدی‌تر از کمبود ویتامین‌ها و املاح باشد و به همین دلیل همیشه نباید ویتامین‌ها را جایگزینی برای درمان‌های پزشکی دانست و توصیه می‌شود که حتما با پزشک خود در مورد هر گونه خطرات احتمالی در ارتباط با بروز مشکلاتی در ناخن‌هایتان مشورت کنید.

سلامت مو، ناخن و پوست با نوع تغذیه ارتباط مستقیم دارد. بنابراین برای حفظ سلامت ناخن‌ها از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید که شامل استفاده از همه گروه‌های غذایی از جمله غلات، میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین، لبنیات و چربی‌های سالم می‌شود. به گزارش کوتکزنیلز، اگر به رغم داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم هنوز هم ناخن‌هایتان مشکل دارند ممکن است سلامت ناخن‌هایتان تحت تاثیر مشکلات و بیماری‌های دیگری همچون آسیب به عملکرد کبد، مشکلات تیروئیدی و یا کمبود آهن باشد.

 ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها

ویتامین B

کمبود این ویتامین سبب نازک شدن و شکستگی ناخن‌ها می شود و کمبود اسید فولیک نیز که از گروه ویتامین‌های B است می‌تواند سلامت ناخن‌ها را تهدید کند.

بیوتین

بیوتین نیز در واقع از خانواده ویتامین‌های B و یک ویتامین محلول در آب است یعنی نمی‌توانید آن را در بدن ذخیره کنید. این ویتامین کراتین تولید می‌کند که برای رشد ناخن‌ها لازم است.

ویتامین A

ویتامین A برای سلامت دندان‌ها، قشر مخاطی و پوست ضروری است. کمبود این ویتامین که به علت ایجاد مشکلاتی در جذب پروتئین، رشد ناخن‌ها را نیز کند می‌کند، ممکن است سبب خشکی و شکنندگی ناخن‌ها یا بروز ناخنک شود. خوردن سبزیجات سبزرنگ یا میوه‌های زرد و نارنجی روشی طبیعی برای دریافت ویتامین A است.

کلسیم

کلسیم هم برای سلامت و رشد ناخن لازم است. زمانی که یک مکمل کلسیم را انتخاب می‌کنید، حتما مکملی را که حاوی منیزیم و ماده معدنی بورون است استفاده کنید. اگر ناخن‌های سست، شکننده و خشکی دارید، اضافه کردن مقدار بیشتری کلسیم می‌تواند در رشد ناخن‌ها موثر باشد. رژیم غذایی مناسب برای افزودن کلسیم، استفاده از محصولات لبنی است که دارای میزان بالای کلسیم هستند.

ویتامین C

این ویتامین را همه به عنوان ویتامینی برای بالا بردن سطح ایمنی بدن و مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شناسند، اما ویتامین C برای افزایش سلامت عمومی و استحکام بخشی به ناخن‌های سست و بدشکل هم موثر است. کمبود ویتامین C ممکن است باعث نازک شدن و شکنندگی ناخن‌ها و منجر به ناخنک ‌شود. همان طور که حتما می‌دانید مرکبات از غنی‌ترین منابع ویتامین C هستند. خوردن سبزیجات تازه و فلفل قرمز نیز برای دریافت این ویتامین توصیه می‌شود.

روی (زینک)

روی یا همان زینک از املاحی است که در درمان ریزش مو و سستی ناخن‌ها موثر است. زینک به ترمیم بافت‌ها، التیام زخم‌ها و تولید هورمون‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید با مصرف لوبیا قرمز، مرغ، برنج و پنیر، زینک بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ویتامین E

این ویتامین نه تنها خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد، بلکه به دلیل کمک به بهبود گردش خون در تقویت و رشد ناخن‌ها موثر است.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:روزنامه آرمان

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 3 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • با خیار ترشی سفره خود را رنگین کنید
  • غذاهایی که سبب بوجود آمدن آلرژی می شوند
  • چطور با عوامل آسیب زننده به سلامت پوست و مو مبارزه کنیم؟
  • چگونه در بهار سلامت خود را حفظ کنیم
  • چگونه میتوان با انرژی کار کرد و خسته نشد؟
  • سردردهای میگرنی و این پرهیزات غذایی
  • تاثیرات منفی استرس بر کودکان اوتیسمی
  • روی تردمیل بدویم یا در فضای باز؟
  • محبوبترین ها

  • با این سه حرکت یوگا، التهاب را کاهش دهید
  • اهمیت ورزش صبحگاهی با معده خالی
  • 4 ورزش آسان که گردش خون را تنظیم میکنند
  • در ورزش گرم کردن چه شیوه هایی دارد؟
  • تمرینات یک دقیقه ای
  • نکاتی مهم در رابطه با مصرف تخم مرغ
  • چگونه عملکرد عضلات را بهبود بخشیم؟
  • برای مبتلایان به آرتریت زانو این 5 ورزش خیلی خوبست
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است