محرومیت از خواب فشار خون بالا خستگی و خواب آلودگی شدید بیش فعالی اختلالات خواب آپنه خواب

مشکلات مربوط به خواب چگونه قابل درمان خواهند بود راه حل های موثر برای درمان و رفع این عارضه را می شناسید کسانی که به آپنه تنفسی در حین خواب و خر و پف کردن دچارند از چه مواد غذایی برای برطرف کردن این مشکل می توانند کمک بگیرند

محرومیت از خواب خطرناک است و می تواند تهدیدی برای خود و دیگران محسوب شود به ویژه زمانی که هنگام رانندگی هستید.

یکی از مهمترین اختلالات خواب، آپنه انسدادی خواب و قطع تنفس برای چند ثانیه حین خواب است که به شکل خر خر کردن خود را نشان می دهد. جالب است بدانید که آپنه خواب درمان نشده، فرد را 7 برابر بیشتر از افراد عادی در معرض تصادفات وسایل نقلیه قرار می دهد. همچنین فشار خون بالا، و مشکلات قلبی عروقی، سکته مغزی، ناتوانی جنسی، کاهش کارایی و بازدهی، دیابت نوع 2، بیش فعالی، خستگی و خواب آلودگی شدید و کاهش میزان اکسیژن در میان افراد مبتلا به آپنه خواب درمان نشده بیشتر است. در این میان داروها و دستگاه هایی برای بهبود آپنه خواب وجود دارد اما انواع خاصی از مواد غذایی هم هستند که منجر به بهبود این عارضه آزاردهنده می شوند.

غذاهای غنی از ملاتونین: کسانی که به دنبال یک راه طبیعی برای از بین بردن آپنه انسدادی خواب هستند، باید ملاتونین بیشتری را وارد رژیم غذایی شان کنند. ملاتونین به فرم قرص یا مکمل هم وجود دارد و به آرامش قبل از خواب کمک می کند. میوه ها و سبزیجات حاوی ملاتونین عبارتند از گیلاس، ذرت، مارچوبه، گوجه فرنگی، انار، زیتون، انگور، کلم بروکلی و خیار. همچنین غلات و انواع آجیل و دانه ها حاوی مقادیری از ملاتونین هستند.

غذاهای غنی از تریپتوفان: تریپتوفان یک اسید آمینه است که در هنگام بلع منجر به تبدیل سروتونین به ملاتونین می شود. تریپتوفان در محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر و همچنین در غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات، غلات، و انواع خاصی از میوه ها مانند موز، سیب و شغلم یافت می شود.

مواد غذایی حاوی کلسیم: به طور کلی شیر برای سلامت بدن خوب است اما کلسیم موجود در آن منجر به توسعه ملاتونین در بدن می شود؛ بخصوص زمانی که بدن در حالت استراحت و آماده برای خوابیدن است. برای همین است که رژیم غذایی حاوی کلسیم بالا برای افراد مبتلا به مشکلات بی خوابی توصیه می شود. کلسیم همچنین در سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و کلم پیچ و همچنین نان غنی شده، آب میوه، غلات و حبوبات وجود دارد.

غذاهای سرشار از منیزیم: منیزیم در بهبود کیفیت خواب همان اثرات تریپتوفان را دارد. منیزیم یک ماده معدنی است که هنگام بلع منجر به کاهش اثرات آدرنالین و کمک به استراحت و خواب می شود. اسفناج، کلم پیچ، آجیل، ماهی، سویا، موز، آووکادو و ماست حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند.

مواد غذایی حاوی ویتامین ب 6: ویتامین ب 6 اغلب برای مبارزه با اختلالات خلقی و افسردگی تجویز می شود. با این حال نقش مهمی در فرایند تبدیل تریپتوفان به ملاتونین نیز دارد و منجر به بهبود کیفیت خواب می شود. آجیل و دانه ها مانند پسته، تخمه آفتابگردان، حاوی این ویتامین هستند ضمن این که ماهی تن، ماهی آزاد، آووکادو و موز نیز ویتامین ب 6 دارند.

انواع چای: بسیاری از نوشیدنی ها حاوی مواد معدنی ضروری و ویتامین هایی مانند منیزیم، کلسیم و ملاتونین هستند. شیر گرم، شیر بادام، چای سنبل الطیب، چای بابونه، آب آلبالو، چای میوه، و چای نعناع را برای رفع آپنه خواب و بهبود کیفیت خواب می توانید به رژیم غذایی تان اضافه کنید.
منبع:activebeat
آوای سلامت،

5 1000
ارسال شده در 4 شهریور 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم | 512 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • 17 پیشنهاد طب سنتی برای گلو درد
  • اسکن امواج مغز می تواند رازهای افراد را آشکار کند
  • مقابله با عفونت ادراری
  • کشش پوست شکم خانم های باردار
  • کسانی که پرده گوششان پاره شده توجه کنند
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور
  • سوال و جوابهای مفید درباره لثه کودکان
  • بهترین سن شروع مسواک زدن در کودکان چه زمانی است؟
  • محبوبترین ها

  • بررسی انواع ارتودنسی در خردسالان
  • راههای مبارزه با بروز لک سفید روی دندان
  • آیا پوسیدگی دندان به مسواک زدن ارتباط د ارد؟
  • دندان قروچه و آسیب های آن
  • مراقبت از دندان های خردسالان
  • مینای دندان با این نوشیدنی ها از بین میرود
  • انتخاب بهترین شوینده و مسواک برای دندان
  • 5 نکته اساسی برای داشتن دندان هایی سالم و لبخندی زیبا
  • رپورتاژ

  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما