خوردنی های مفید برای شیردهی توصیه های مهم برای شیر دهی تغذیه مادران شیرده تغذیه در دوران شیردهی

در حین شیردهی بهتر است از برخی خوردنی های مضر برای شیرخوار پرهیز کنید چون باعث بروز آسیب به وی می شوید خورد و خوراک مادر در این دوران بسیار حائز اهمیت است بهتر است به این نکته بیشتر توجه کنید موارد مهم در دوران شیردهی را در نظر بگیرید

 تصور کنید فرزندتان به دنیا آمده است. شب تا صبح را گریه می‌کند. همه می‌گویند به خاطر غذاهایی که مادرش می‌خورد بچه دل درد می‌گیرد و گریه می‌کند. هر کسی سعی می‌کند نسخه‌ای بپیچد تا شاید به شما کمکی کرده باشد حالا شما می‌مانید یک لیست بلند بالا از اینکه چه بخورید و چه نخورید. در این گزارش ما توصیه پزشکان را برای شما بازگو می‌کنیم تا کمتردچار سردرگمی نشوید.
مصرف ماهی‌ها در دوران شیردهی چندان مفید نیست. ماهی‌ها  و کنسرو‌های ماهی را نباید بیشتر از هفته‌ای دو بار مصرف کرد. ماهی حاوی جیوه است و جیوه نیز روی رشد سیستم عصبی فرزند شما تاثیر می‌گذارد.
علاوه بر این دو گروه حالا باید نگاهی به آلرژی‌هایی که در خانواده وجود دارد بیندازید. اگر غذایی وجود دارد که یکی از اعضای خانواده به آن حساسیت دارد بهتر است که مصرف نشود. معمولا تخم مرغ آجیل سویا گندم شیر و ذرت آلرژی زا هستند.

در کنار این خوراکی‌ها برخی دیگر از گروه‌های غذایی ممکن است باعث خارش گاز معده و ورم روده فرزند شما شود بنابراین به غذایی که می‌خورید دقت کنید و ببینید که آیا نوزاد شما پس از شیر خوردن واکنش بدی نشان می‌دهد یا خیر این تنها راه تشخیص است .کافئین چای شکلات میوه‌های اسیدی فلفل بروکلی و سیر از این نوع خوراکی‌ها هستند.گاهی اوقات سبزیجاتی مانند نعنا و جعفری اگر بیش از حد مصرف شود ارزش غذایی شیر را پایین می‌آورد. 
البته زیاد نگران نباشید نوزاد ناراضی بودن خود را از غذاهایی که می‌خورید اعلام می‌کند. وقتی که متوجه شدید پس از خوردن خوراکی خاصی  و شیر دادن به نوزاد او اذیت می‌شود بهتر است از مصرف مجدد جلوگیری کنید البته انتظار نداشته باشید که فورا تاثیر مثبت دیده شود بلکه دو هفته طول می‌کشد تا شیر شما از ماده خوراکی مورد نظر کاملا پاک شود. 
به شما توصیه می‌شود بیشتر غذاهایی مصرف کنید که منبع غنی از آهن پروتئین و کلسیم باشد. عدس غلات غنی شده و سبزیجات برگ تیره برای خانم‌های شیرده بسیار مناسب است. برای این که آهنی که می‌خورید راحت‌تر جذب بدن فرزندتان شود خوراکی‌های آهن دار را با خوراکی هایی که ویتامین سی دارند مصرف کنید.
گاهی اوقات ممکن است پزشک برای شما ویتامین ب 12 تجویز کند. این ویتامین در محصولات حیوانی بسیار زیاد است و در سبزیجات کمتر یافت می‌شود. ویتامین ب 12 برای رشد مغز کودک بسیار مفید است.
ویتامین دی برای بدن شما بسیار مورد نیاز است. بنابراین اگر به اندازه کافی آفتاب نمی‌گیرید یا خوراکی‌هایی حاوی این ویتامین را مصرف نمی‌کنید حتما قرص یا شربت ویتامین دی را میل کنید. فرزند شما برای جذب کلسیوم و فسفر به این ویتامین نیاز دارد.

5 1000
ارسال شده در 2 شهریور 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , سلامت مادر و نوزاد

پیشنهاد سردبیر

  • سادیسم و مازوخیسم جنسی
  • خوردن این مواد سبب نفخ می شود
  • اسموتی مخصوص پوست و مو
  • در 3 مرحله پوست را درخشان و نرم کنید
  • سوپ سبزیجات دوپینگ
  • آسیب های دکل های برق برای اطفال
  • نشانه های کاهش قند خون در اطفال
  • بیماری های منتقل شونده از حیوان به انسان را بشناسید
  • محبوبترین ها

  • ضعف جسمانی در ماه رمضان
  • سرطان پروستات با این علائم همراه است
  • در دوران یائسگی عملکرد ریه چه تغییری میکند
  • درباره تهوع و استفراغ بیشتر یاد بگیریم
  • چیزهایی که باید درباره بیماری آدیسون بدانید
  • خوابیدن از هشت ساعت بیشتر مرگ آور است!
  • دانستنی های رایج در مورد بیماری های مربوط به تیروئید
  • از کجا بدانیم دچار بیماری افسردگی هستیم
  • رپورتاژ

  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • كلينيك تخصصى دندانپزشکی سعادت آباد
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما