کمردرد عوارض استرس توانبخشی ستون فقرات آسیب دیدگی ستون فقرات

کمردرد از آن دسته بیماری هاست که آدم را زمین گیر میکند. آسیب دیدگی در ستون فقرات یعنی آسیب دیدگی در استقامت بدن. متأسفانه کمردرد در کشور ما آمار بسیار بالایی دارد و طبق آمار مراجعه به پزشک برای بیماری کمر درد و آسیب دیدگی در ستون فقرات از سرماخوردگی بیشتر است. ولی تا به حال به علت کمر درد فکر کرده اید؟ به نظرتان کدام عادت ما باعث کمر درد شده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این عادات را به شما بگوییم.

اما چرا باید کاری کنید که دچار کمردرد شوید؟ به‌طورکلی ستون فقرات 3 نقش مهم را باید ایفا کند، مراقبت از نخاع، حمایت از وزن بدن و ایجاد انعطاف .به‌طورکلی ستون فقرات باید در بهترین حالت قرار گیرد.ازآن جا که ستون فقرات از استخوان‌ ، عضلات و رباط تشکیل می‌شود باید با یک شیوه زندگی خوب،برنامه غذایی متعادل و ورزش منظم آن را سالم نگه داشت.همچنان باید از برخی کارهایی که به نقل از سایت نیوزویک در کوتاه‌مدت یا درازمدت ایجاد مشکل کنند پرهیز شود.
استرس :
همه ما می‌دانیم یکی از بزرگ‌ترین دشمنان سلامتی استرس به‌ویژه استرس مزمن است. استرس می‌تواند باعث تراکم چربی بیش‌ازحد در دور کمر شود.
رانندگی در مسافت طولانی:
رانندگی در مسافت‌های طولانی به‌ویژه در ساعت‌های شلوغ می‌تواند تاثیر بدی روی ستون فقرات بگذارد. هنگامی‌که پشت فرمان قرار می‌گیرید به حالت نشستن خود توجه کنید.نزدیک به‌فرمان و در حالت 90 درجه قرار بگیرید.
کفش‌های پاشنه‌بلند:
کفش‌های پاشنه‌بلند می‌تواند فشار زیادی روی کمر ایجاد کند.استفاده از کفش‌های صاف نیز توصیه نمی‌شود .حداقل پاشنه استاندارد حدود 2 سانتی متر است.
کیف سنگین:
با سنگین کردن کیف فشار زیادی روی ستون فقرات وارد می‌شود.به‌ویژه اگر عادت به انداختن کیف روی یک شانه با بیش از 10درصد وزن کل بدن داشته باشید. بنابراین برای سلامت کمر خود کیف را سبک‌تر کنید یا از کوله که وزن را مساوی تقسیم می‌کند و روی یک‌طرف بدن فشار نمی‌آورد استفاده کنید.
تشک کهنه:
تشکی که بیش از 10 سال عمر کرده نمی‌تواند به‌درستی ستون فقرات را به حالت متعادل نگه دارد .بهترین کار خریدن تشک نو است که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت.
نشستن طولانی‌مدت:
نشستن طولانی‌مدت نیز به ستون فقرات آسیب می‌رساند. اگر کار شما طوری است که باید ساعت‌های طولانی پشت میز قرار بگیرید سعی کنید هرازگاهی از پشت میز بلند شوید تا کمر راکمی ورزش دهید.از صندلی ارگونومیک نیز استفاده شود.
بی‌تحرکی:
ورزش مانع اضافه‌وزن می شود درنتیجه سلامتی کل بدن، مفصل‌ها ، زانو و ستون فقرات را به همراه دارد. البته از ورزش‌های با حرکات نادرست ازجمله دراز و نشست نیز پرهیز شود

منبع: سلامت نیوز

 

5 1000
ارسال شده در 4 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی | 351 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه از حالت تهوع پیشگیری کنیم
  • آیا مصرف غذاهای خیلی سرد ما را بیمار میکنند؟
  • حداکثر کالری سوزی با ورزش های آبی
  • تاثیرات منفی خوراکی های حاوی قند بر سلامتی
  • موارد مهم پیرامون استفاده از داروی پلازیل
  • اگر مشکل نفخ دارید از این خوراکی ها دوری کنید
  • آیا بیماران صرع می توانند آزادانه ورزش کنند.
  • وقت ورزش در طول شبانه روز
  • محبوبترین ها

  • حرکت ورزشی ساده برای از بین بردن کمردرد
  • بهتر کردن پرس سنیه چطوری امکانپذیر است
  • ورزش با دوچرخه ثابت و متحرک
  • در ورزش چگونه بخوریم و بیاشامیم
  • آموزش مهارت های لازم برای شنا سوئدی
  • دانستنیهای کامل درباره ورزش آقایان
  • درد مزمن گردن و کمردرد با یوگا از بین می رود
  • درباره ایروبیک و بدنسازی با وزنه این اشتباهات را نکنید
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما