ستون فقرات با این عادات، فرو میریزد

کمردرد از آن دسته بیماری هاست که آدم را زمین گیر میکند. آسیب دیدگی در ستون فقرات یعنی آسیب دیدگی در استقامت بدن. متأسفانه کمردرد در کشور ما آمار بسیار بالایی دارد و طبق آمار مراجعه به پزشک برای بیماری کمر درد و آسیب دیدگی در ستون فقرات از سرماخوردگی بیشتر است. ولی تا به حال به علت کمر درد فکر کرده اید؟ به نظرتان کدام عادت ما باعث کمر درد شده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این عادات را به شما بگوییم.

اما چرا باید کاری کنید که دچار کمردرد شوید؟ به‌طورکلی ستون فقرات 3 نقش مهم را باید ایفا کند، مراقبت از نخاع، حمایت از وزن بدن و ایجاد انعطاف .به‌طورکلی ستون فقرات باید در بهترین حالت قرار گیرد.ازآن جا که ستون فقرات از استخوان‌ ، عضلات و رباط تشکیل می‌شود باید با یک شیوه زندگی خوب،برنامه غذایی متعادل و ورزش منظم آن را سالم نگه داشت.همچنان باید از برخی کارهایی که به نقل از سایت نیوزویک در کوتاه‌مدت یا درازمدت ایجاد مشکل کنند پرهیز شود.
استرس :
همه ما می‌دانیم یکی از بزرگ‌ترین دشمنان سلامتی استرس به‌ویژه استرس مزمن است. استرس می‌تواند باعث تراکم چربی بیش‌ازحد در دور کمر شود.
رانندگی در مسافت طولانی:
رانندگی در مسافت‌های طولانی به‌ویژه در ساعت‌های شلوغ می‌تواند تاثیر بدی روی ستون فقرات بگذارد. هنگامی‌که پشت فرمان قرار می‌گیرید به حالت نشستن خود توجه کنید.نزدیک به‌فرمان و در حالت 90 درجه قرار بگیرید.
کفش‌های پاشنه‌بلند:
کفش‌های پاشنه‌بلند می‌تواند فشار زیادی روی کمر ایجاد کند.استفاده از کفش‌های صاف نیز توصیه نمی‌شود .حداقل پاشنه استاندارد حدود 2 سانتی متر است.
کیف سنگین:
با سنگین کردن کیف فشار زیادی روی ستون فقرات وارد می‌شود.به‌ویژه اگر عادت به انداختن کیف روی یک شانه با بیش از 10درصد وزن کل بدن داشته باشید. بنابراین برای سلامت کمر خود کیف را سبک‌تر کنید یا از کوله که وزن را مساوی تقسیم می‌کند و روی یک‌طرف بدن فشار نمی‌آورد استفاده کنید.
تشک کهنه:
تشکی که بیش از 10 سال عمر کرده نمی‌تواند به‌درستی ستون فقرات را به حالت متعادل نگه دارد .بهترین کار خریدن تشک نو است که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت.
نشستن طولانی‌مدت:
نشستن طولانی‌مدت نیز به ستون فقرات آسیب می‌رساند. اگر کار شما طوری است که باید ساعت‌های طولانی پشت میز قرار بگیرید سعی کنید هرازگاهی از پشت میز بلند شوید تا کمر راکمی ورزش دهید.از صندلی ارگونومیک نیز استفاده شود.
بی‌تحرکی:
ورزش مانع اضافه‌وزن می شود درنتیجه سلامتی کل بدن، مفصل‌ها ، زانو و ستون فقرات را به همراه دارد. البته از ورزش‌های با حرکات نادرست ازجمله دراز و نشست نیز پرهیز شود

منبع: سلامت نیوز

 

ارسال شده در 4 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • 5 نکته که قبل از رنگ کردن مو باید بخاطر بسپارید
  • جراحی چشم با استفاده از ربات
  • خواص و فواید بامیه
  • بهتر است وسوسه ی این خوراکی ها نشوید
  • رسیدگی بیشتر به نیروی ذهن با این روش ها
  • پیامدهای رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
  • مردان چه غذایی برای تقویت باروری بخورند
  • تاثیرات منفی مشکلات مفصلی روی نیروی جنسی
  • آموزش ادویه ای برای طبخ غذاهای مرغی
  • آمار جدید از رسیدگی به قصورات پزشکی و جرایم آنها
  • ارتباط احساسی والدین با اطفال
  • ناکامیهای شدید و احساس حقارت
  • 9 ماده غذایی که سبب رفع خستگی و شادابی شما می شوند
  • کاپ کیک کشمش و قهوه
  • آیا خود را برای فصل آنفولانزا آماده کرده اید؟
  • محبوبترین ها

  • درمان بیماریها با نوشیدن فقط 2 لیوان آب!
  • سیگار تا چه حد باعث بروز سرطان می شود
  • اندازه اکسیژن خون با مچ بند سنجیده می شود
  • کاسته شدن از ویتامین های بدن
  • واقعیتهایی درباره مصرف داروهای خواب آور
  • خطر دیابت برای شنوایی و بینایی
  • از دید علمی طول مژه ها چقدر باید باشد؟
  • خبر خوش برای افراد مبتلا به سرطان کلیه
  • عوارض استفاده از موبایل
  • اطلاعاتی پیرامون مغز استخوان و سلول های بالینی
  • بهداشت دهان و دندان را جدی بگیریم
  • تولید فرآورده های لبنی بدون دخالت گاو
  • مزایای گنجاندن امگا ٣ در رژیم های غذایی (قسمت دوم)
  • موارد مصرف رزوراترول
  • هر آنچه که درباره تبخال باید بدانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است