دیابتی ها به این دلایل ماهی بخورند

دیابت تا به حال افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است. این بیماری در صورت رعایت نکردن ممکن است به نابینایی ختم شود. البته با رعایت رژیم غذایی و ورزش با دیایت میتوان کنار آمد و آن را کنترل کرد. به گفته محققان، مصرف دو وعده ماهی در هفته برای کاهش ریسک نابینایی در افراد دیابتی کافی است. در ادامه با ما همراه باشید تا از فواید ماهی برای افراد مبتلا به دیابت بیشتر برایتان بگوییم.

 

«رتینوپاتی دیابتی» یک مشکل جدی و حاد دیابت نوع۲ است که به دلیل کاهش تامین خون برای شبکه چشم ایجاد می شود. به گفته آلیکس سالا-ویلا، این وضعیت متداول ترین علت نابینایی مرتبط با دیابت است.

در این مطالعه، تیم تحقیق بر بیمارانی که رژیم غذایی کلی شان متشکل از غذاهای عمدتا کم چرب یا گیاهی بود تمرکز کردند. تیم تحقیق دریافت افرادی که حداقل دو وعده ماهی چرب در هفته مصرف می کردند در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی شان حاوی ماهی کمتری بود از ریسک پایین تر ابتلا به رتینوپاتی دیابتی برخوردار بودند.

در این تحقیق، شرکت کنندگان به سه گروه رژیم غذایی تقسیم شدند: رژیم غذایی کم چرب؛ رژیم غذایی مدیترانه ای همراه با روغن زیتون تصفیه نشده؛ و رژیم غذایی مدیترانه ای همراه با مصرف روزی ۳۰ گرم گردو، فندق و بادام غنی از اُمگا-۳.

محققان دریافتند افراد گروه دوم شاهد کاهش ریسک ابتلا به نابینایی بودند.

همچنین محققان عادت مصرف غذاهای دریایی در این افراد را به مدت ۵ سال پیگیری کردند. نتیجه مطالعات آن بود افرادی که به طور منظم ۵۰۰ میلیگرم در روز اسید چرب امگا-۳ مصرف می کردند (معادل دو وعده ماهی چرب در هفته) ۴۸ درصد کمتر در معرض ابتلا به رتینوپاتی دیابتی قرار داشتند.

به گفته سالا-ویلا، کاهش التهاب سیستماتیک زمانی روی می دهد که میزان اُمگا-۳ افزایش می یابد.

منبع: مهر

ارسال شده در 4 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • فشارخون و پیشگیری از عوارض آن
  • آب میوه برای شیمی درمانی شوندگان بسیار مفید است
  • آیا عامل ایدز بودن HIV به اثبات رسیده است؟
  • ارتباط ورزش روزانه با سلامتی قلب
  • پتاسیم و این خواص بی نظیر
  • در برابر ضربه از چشم خود مراقبت کنید
  • برای اولین بار جراحی برداشتن غده به روش بسته
  • پلاستیک پوشیدن برای چربی سوزی،صحت دارد؟
  • دانش آموزان کدام میان وعده ها را مصرف کنند؟
  • خانم ها با این بیماری بارداری نشوند!
  • مقابله با التهاب عضلانی با این روش ها
  • موفقیت در زمینه رابطه زناشویی
  • تلاش نکردن آموزش و پرورش برای ترویج خوردن صبحانه‌ در بین دانش آموزان
  • در ۵ هفته با چای زنجبیل لاغر شوید
  • ماسک های موز مختلف را بشناسید
  • محبوبترین ها

  • با ماسک گلابی موهای خود را پرپشت تر نشان دهید
  • کاهش دهنده چین و چروک صورت با اسکراب خرمالو
  • لاک ناخن و این آسیب ها
  • برطرف کردن طاسی و کچلی
  • انجام لیفتینگ صورت با روش کاملا سنتی
  • برای از بین بردن پینه این 3 شیوه راحت را یاد بگیرید
  • روش های فوری برای خشک کردن لاک ناخن
  • برای روشن شدن پوست این دو ماسک مفید را یاد بگیرید
  • جوانترین پوست ها با با یک تکه یخ
  • به چه روشی در منزل پوست را آبرسانی کنیم؟
  • تاثیرمالیدن ویتامین ث به پوست
  • نکات ساده برای داشتن پوست سالم
  • بخاطر چین و چروک پوستتان را سفت نکنید می دانید چرا؟
  • ثابت کردن رنگ مو روی سر
  • چگونه از مرطوب کننده ها باید استفاده کرد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است