روش هایی برای درمان خودبیمارانگاری

بسیاری از افراد، به‌خصوص زنان نسبت به وضعیت سلامتی خود استرس دارند. هر کسی که دو روز با آنفولانزا سپری می‌کند می‌داند که این بیماری می‌تواند کیفیت زندگی را کاهش دهد. اما در بعضی از ما با تلقین های بیخود و تشویش های سلامتی ممکن است به بدنمان لطمه وارد کنیم. اما این وضعیت باید جایی خاتمه پیدا کند. در ادامه با همراه باشید تا راه های جلوگیری خودبیمارانگاری را بگوییم.

 

اگر در رختخواب‌تان دراز کشیده و نگران قبض‌های پرداختی و کارهایتان هستید و شاید درد و لرزشی را در دست‌تان حس می‌کنید، طوری که انگار دچار بیماری پارکینسون شده‌اید، باید گفت که تنها نیستید. بسیاری از افراد، به‌خصوص زنان نسبت به وضعیت سلامتی خود استرس دارند. هر کسی که دو روز با آنفولانزا سپری می‌کند می‌داند که این بیماری می‌تواند کیفیت زندگی را کاهش دهد. اما در برخی از ما، تشویش‌های سلامتی ممکن است از کنترل خارج شده و بدن را در وضعیت بدی قرار دهد.
زمانی که عصبی یا دچار تشویش هستید، این مسئله اغلب منجر به بروز واکنش جدال یا گریز شده، به دنبال آن آدرنالین ترشح می‌شود و وضعیتی را ایجاد می‌کند که با خود فکر می‌کنید در حال مردن هستید. شاید در چنین شرایطی به سختی بتوان خود را کنترل یا این دور باطل را متوقف کرد. بهتر است دفعه بعد که دچار این وضعیت شدید، این کارها را انجام دهید:
۱.شواهد موجود را بررسی کنید
یک قدم بروید عقب و در نقش یک کارآگاه اوضاع را بررسی کنید. از خودتان بپرسید: شواهد و دلایلی که این فکر من را تشدید می‌کند چیست؟ احتمالا توضیحات مفید و سودمندی درباره آن پیدا خواهید کرد. فقط فراموش نکنید که از روی احساسات تصمیم نگیرید و حتما عاقلانه به قضیه نگاه کنید.
۲.جستجو در گوگل را فراموش کنید
یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که در اینترنت، علائم وضعیت خود را جستجو کنید. حتی اگر حدود ۳۰ وب‌سایت را پیدا کنید که نشان دهد هیچ جایی برای نگرانی شما وجود ندارد و یک وب‌سایت نشان دهد که دچار یک وضعیت حاد شده‌اید کافی‌ست که در مغزتان حک شود و تأثیر منفی‌اش را بگذارد.
۳.به پزشک مراجعه کنید
اگر به شدت درباره چیزهای مختلف دچار نگرانی می‌شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت‌ شما را چک کند. اما وقتی مطب دکتر را ترک می‌کنید باید از این مسئله مطمئن باشید که مشکلی ندارید و این به معنای ایجاد یک رابطه با پزشکی است که می‌توانید با او حرف زده و به او اعتماد کنید.
۴.وضعیت‌تان را با سایر وضعیت‌ها مقایسه کنید
ما هر روز در اموری ریسک می‌کنیم – اما اکثر ما با این فکر سوار ماشین نمی‌شویم که ممکن است تصادف کنیم. شما نمی‌توانید همیشه از این مطمئن باشید که در وضعیت سلامت کاملی به سر می‌برید، بنابراین باید یاد بگیرید با احتمالات و ناپایداری‌ها زندگی کنید.

ارسال شده در 4 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • اکلیل کوهی درخشان کننده موهای کدر
  • با موهای سفید هم میتوانید زیبا شوید
  • درمان کاندیدیاز یا خارش واژن
  • آیا می شود خطر اضافه وزن در آینده را تخمین زد؟
  • چگونه می توان زندگی زناشویی را تعالی داد5
  • آموزش تشویق همسر به برقراری رابطه جنسی
  • شیوه زندگی سالم در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی در زنان جوان
  • معرفی بهترین ماسک طبیعی خانگی برای جوانی پوست
  • درباره خود ارضایی در زنان بیشتر بدانیم
  • احیای بدن و روح در فصل بهار
  • کشیدن دندان به جای درمان های دندانپزشکی
  • از دیورتیکولیت غافل نشوید!
  • شیوه ها و ورزش هایی برای بلند شدن طبیعی قد
  • حقایقی درباره سرطان پستان
  • از القای زایمان چه می دانید؟
  • محبوبترین ها

  • زمان استراحت پس از سقط و بارداری
  • تناسب اندام خانم ها پس از مادرشدن
  • این نوع زایمان و باورهای رایج بین خانم ها
  • رژیم متناسب با خانم های باردار و جنین
  • باهوش شدن نوزاد از دوران بارداری
  • مشکلات عفونتی در رحمی
  • بارداری فاقد جنین
  • در مورد هیدروسفالوس
  • عقب انداختن دوره ماهانه
  • بهترین و استانداردترین افزایش وزن زنان باردار
  • اهمیت و خواص باردارشدن
  • تهدید سنگ کیسه صفرا در دوران بارداری
  • نکات ضروری که قبل از بارداری باید بدانید
  • بارداری چه نشانه هایی دارد
  • دردسرهای خوراندن دارو به خردسال
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است