diet-for-acne-free-skin

 

کسانی که مستعد ابتلا به آکنه هستند بهتر است از برخی مواد خوراکی مانند غذاهای شور،شکلات،آب پنیر،نوشیدنی های شیرین ،سویا و فست فود پرهیز کنند و برای پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه مراقب خورد و خوراک خود باشند توضیحات بیشتر در ین زمینه را در ادامه مطلب بخوانید.

 

بروز آکنه بدترین کابوس بخصوص در دوران جوانی است. در این میان برخی غذاها در ایجاد آکنه مقصر شناخته شده اند اما نکته مهم این است که تاثیر مواد غذایی بر همه یکسان نیست و محرکی که باعث بروز آکنه در یک فرد می شود، ممکن است روی فرد دیگر هیچ تاثیری نداشته باشد.

،با این حال برخی غذاهای مشخص از جمله غذاهای چرب و غذاهای حاوی قند زیاد برای جوش و آکنه پوست به عنوان یک ماشه خطر شناخته شده اند. فرقی نمی کند نوع پوست یا سن شما چیست، اگر می خواهید پوستی صاف و بدون آکنه داشته باشید باید از این غذاها پرهیز کنید.

شکلات: مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که رژیم غذایی پر چرب و با قند بالا تولید سبوم را در پوست افزایش می دهد و منجر به ترویج التهاب در بدن و بروز آکنه می شود. در واقع افرادی که بیشترین میزان مصرف این غذاها را دارند، در مقایسه با افرادی که میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی شان اضافه می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به آکنه هستند.

غذاهای شور: اگر چه نمک مستقیما باعث تشکیل جوش و آکنه نمی شود، اما به علت تاثیر آن در بی آب کردن پوست، آکنه را بدتر می کند. برخی از غذاهای پر نمک در ظاهر به نظر نمی رسد حاوی نمک زیادی باشند. مانند سوپ و گوشتهای فرآوری شده. بنابراین مراقب این غذاها باشید. غذاهای پر نمک علاوه بر آسیب رساندن به پوست، فشار خون را نیز بالا می برند.

آب پنیر: آب پنیر منبع بسیار خوبی از پروتئین است و می ‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند؛ اما این تحریک گاه آنقدر زیاد است که باعث آکنه می ‌شود. آب پنیر، حساسیت پوست را به انسولین افزایش می ‌دهد و باعث می‌ شود فولیکول ‌ها در فضای تنگ ‌تری رشد کنند و تولید سبوم در پوست افزایش یابد.

سویا: در خوردن سویا باید اعتدال داشت. 14 گرم سویا به طور روزانه سلامت پوست را نه تنها تهدید نمی ‌کند، بلکه تامین هم می ‌کند. فیتواستروژن معمولا پوست مردان را تحت تاثیر قرار نمی ‌دهد، اما زنانی که دارای آکنه هستند باید در خوردن سویا دقت کنند؛ به ویژه در نیمه دوم دوره قاعدگی نباید بیش از مقدار مجاز سویا بخورند.

فست فودها: چربی های ترانس غذا می تواند التهاب ایجاد کند که، این به نوبه خود باعث جوش و حتی چین و چروک در پوست می شود. غذاهای چرب اغلب محرک واکنش هورمونی نیز هستند که دلیل دیگری بر تشکیل جوش است.

نوشیدنی های شیرین: این نوشیدنیها اغلب مقدار زیادی قند دارند که منجر به التهاب و در نتیجه تشکیل جوش می شوند. حتی آبمیوه های سالم اغلب حاوی مقدار زیادی شکر هستند، بنابراین پیش از خرید آنها برچسب روی آب میوه و نوشیدنی های دیگر را بخوانید.

نان سفید: مواد غذایی مانند نان سفید، ماکارونی و غلات آماده، شاخص گلیسمی بالایی دارند که قند خون را افزایش می دهند و منجر به افزایش چربی در بدن و احتمال بیرون ریختن جوش می شوند. به جای این مواد از کربوهیدراتهای پیچیده استفاده کنید.

http://www.salamatnews.com

ارسال شده در 19 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی نحوه دویدن خردسالان
  • کارهایی که بعد از غذا خوردن نباید انجام داد!
  • توصیه های مهم برای پیاده روی زنان باردار
  • کاهش وزن موفق چگونه امکان پذیر است
  • طبقه بندی شخصیت از نظر یونگ
  • در ورزش پنجه چقدر اهمیت دارد؟
  • زخم پوش های هوشمند دارای عصاره ضد میکروب
  • رفع احساسات ناخوشایند خردسالان به مدرسه
  • شرایط مهم برای تمیز و ضدعفونی کردن زخم
  • مواجهه با تنفر از جانب اطرافیان
  • لوسیون روشن کننده را چگونه در منزل درست کنیم
  • مولتی ویتامین بخورید و سرطان را از خود دور کنید
  • نمایشگاه عکس خدمات امدادی هلال احمر
  • مطرح کردن سوالات مهم قبل از ازدواج
  • چهارعلت بسیار عالی برای اجرای ورزشهای قدرتی‌ خانمها
  • محبوبترین ها

  • آرزوی شکمی صاف با این تکنیک های ورزشی( آموزش تصویری)
  • چربی های زیر شکم را نابود کنید
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع دوم را کنترل می کند؟
  • با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید
  • پیاده روی صبحگاهی، خوابتان را بهبود می دهد
  • فواید فعالیت ورزشی منظم برای سالمندان
  • نوجوانانی که ورزش میکنند تغذیه آنها باید چگونه باشد؟
  • همه چیز درمورد پروتئین وی whey
  • چگونه وودبال بازی کنیم؟
  • یاد بگیریم که درست نفس بکشیم
  • قوانین مهم برای پیاده روی در هنگام سرما
  • حرکات ورزشی برای کالری سوزی بیشتر
  • تقویت توانمندی بسکتبالیست ها
  • ورزش، شیوه ای مفید به جای دارو
  • پیامدهای منفی نشستن های طولانی را چگونه از بین ببریم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است