با این خوراکی ها، وزنتان را افزایش دهید

این روز ها بازار تناسب اندام حسابی گرم است و افرادی هستند که دوست دارند لاغر شوند و افرادی هم هستند که برای تناسب اندام نیاز به افزایش وزن دارند. برای افزایش وزن بطور سالم، باید انتخاب‌های غذایی سالمی انجام دهید، تا خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در شما افزایش نیابد. انجمن تغذیه آمریکا توصیه می‌کند برای تکمیل رژیم غذایی‌تان، غذاهای سرشار از مواد مغذی را امتحان کنید. در ادامه این خوراکی ها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

1. آجیل

این خوراکی‌های ترد، سرشار از پروتئین و چربی‌های سالمند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهند. آنها را روی سالاد بریزید، به برنج یا ماکارونی اضافه کنید، آنها را له کنید و بعنوان چاشنی به مرغ و ماهی بزنید، یا از آنها بعنوان یک میان وعده لذت ببرید.چنین می‌توانید کره‌های آجیلی را روی کراکر، نان یا میوه پخش کنید تا کالری مصرفی‌تان را افزایش دهید. فقط حتما آجیل و کره‌های آجیلی بدون نمک را انتخاب کنید تا مصرف سدیم‌تان را به حداقل برسانید.

 

2. شیر، و شیر خشک

اضافه کردن شیر بجای آب در هنگام آشپزی، یک راه آسان برای افزایش پروتئین و کالری مصرفی شماست، و به سوپ‌ها، پوره‌ی سیب زمینی، کاسرول‌ها یا غذاهای دیگر حالت کرمی دلپذیری اضافه می‌کند. حتی برای اضافه کردن کالری بیشتر، می‌توانید همراه وعده‌های غذایی‌تان، شیر بنوشید.

 

3.روغن‌ها

با حدود ۱۲۰ کالری در هر قاشق غذا خوری، روغن‌ها راهی آسان برای افزودن کالری بدون احساس سنگینی بخاطر خوردن غذای اضافی هستند. انتخاب اول شما باید روغن زیتون یا کانولا باشد، زیرا محتوای بالای چربی اشباع نشده‌ی آنها برای قلب مفید است.از آنجا که عطر و طعم روغن زیتون قوی‌تر است، و نقطه حرارت پایینی دارد (وقتی حرارت داده شود، در دمای پایین‌تری شروع به دود کردن می‌کند)، بهتر است برای سالاد یا سایر غذاهای سرد از روغن زیتون استفاده شود، و بجای آن از کانولا برای آشپزی و پخت و پز استفاده کنید.

 

4. آووکادو

آووکادو جزو اصلی غذاهای مکزیکی است، و در آشپزی آمریکایی نیز از آن استفاده می‌شود. آووکادو، طعم ملایم و مطلوب و بافت خامه‌ای‌اش را بهمراه مقدار زیادی چربی‌های سالم برای افزایش سلامت قلب و بهبود سطوح کلسترول به هر غذایی اضافه می‌کند.برای تهیه‌ی سس گواکامول همیشه محبوب، آن را با کمی سیر و آبلیمو له کنید و همراه کراکر، نان‌های سوپی و سبزیجات، از آن لذت ببرید. می‌توانید آووکادو را برش دهید و به ساندویچ‌ها و سالادها اضافه کنید.

 

5. وعده‌های غذایی کوچک مکرر

برای بسیاری از افرادی که سعی دارند وزنشان را بالا ببرند، خوردن کالری‌های اضافی بدون احساس سیری ناخوشایند، یک چالش است. سعی کنید با خوردن وعده‌ها و میان وعده‌های کوچک، ۴ تا ۶ بار در روز، غذای مصرفی‌تان را در طول روز پخش کنید. انجمن رژیم غذایی آمریکا همچنین توصیه می‌کند که، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا در رسیدن به اهداف وزن مورد نظرتان به شما کمک کند.

ارسال شده در 5 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نزدیکی در زمان حاملگی
  • با شادی سد راه اعتیاد شوید
  • سس سالم مکزیکی خوشمزه از آووکادو
  • پیتزای واقعی در تابه فقط در عرض 15 دقیقه
  • عیادت وریز ورزش از پدر استقلال
  • خوردن این غذا ها از هر نظر برای شما مفید است
  • سوپ برنج و ماست
  • اختلال های توام در روانشناسی کودک
  • خوب یا بد بودن شیر به شیر؟
  • متفاوت بودن میزان جراحات در تصادفات رانندگی خانم ها و اقایان
  • ژاپنی ها واكسن آنفلوآنزای مرغی می سازند
  • پراهمیت ترین اقدامات قبل از بارداری
  • روانکاوی علاقه به دروغگویی
  • فهرست دقیقی از علائم مرتبط با مصرف مواد مخدر در دانش آموزان
  • در بروز بیماری های خود ایمنی چاقی چقدر تاثیر گذار است
  • محبوبترین ها

  • مراقبت های لازم برای برگشت اسید معده
  • نکاتی در مورد کسانی که به دنبال تناسب اندام اند
  • هر آنچه درمورد بستنی باید بدانید
  • ارزش تغذیه ای انواع تخم پرندگان
  • تعادل وزن و کاهش اشتها وابسته به خواب است
  • لیست 7 تایی از خوراکی های طبیعی و شادی آور
  • آیا ترشی زیان آور است؟
  • این برند شکلاتی را خریداری نکنید
  • آیا با خوردن آجیل می توان وزن کم کرد؟
  • انتخاب وعده های سالم برای مدرسه
  • روزه داران نوجوان
  • توت ، میوه ای سرشار از فواید گوناگون
  • نوشیدنی انرژی زا را کنار بگذارید
  • برخی غذاها را با هم میل نکنید
  • کالری پرتقال
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است