با این خوراکی ها، وزنتان را افزایش دهید

این روز ها بازار تناسب اندام حسابی گرم است و افرادی هستند که دوست دارند لاغر شوند و افرادی هم هستند که برای تناسب اندام نیاز به افزایش وزن دارند. برای افزایش وزن بطور سالم، باید انتخاب‌های غذایی سالمی انجام دهید، تا خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در شما افزایش نیابد. انجمن تغذیه آمریکا توصیه می‌کند برای تکمیل رژیم غذایی‌تان، غذاهای سرشار از مواد مغذی را امتحان کنید. در ادامه این خوراکی ها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

1. آجیل

این خوراکی‌های ترد، سرشار از پروتئین و چربی‌های سالمند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهند. آنها را روی سالاد بریزید، به برنج یا ماکارونی اضافه کنید، آنها را له کنید و بعنوان چاشنی به مرغ و ماهی بزنید، یا از آنها بعنوان یک میان وعده لذت ببرید.چنین می‌توانید کره‌های آجیلی را روی کراکر، نان یا میوه پخش کنید تا کالری مصرفی‌تان را افزایش دهید. فقط حتما آجیل و کره‌های آجیلی بدون نمک را انتخاب کنید تا مصرف سدیم‌تان را به حداقل برسانید.

 

2. شیر، و شیر خشک

اضافه کردن شیر بجای آب در هنگام آشپزی، یک راه آسان برای افزایش پروتئین و کالری مصرفی شماست، و به سوپ‌ها، پوره‌ی سیب زمینی، کاسرول‌ها یا غذاهای دیگر حالت کرمی دلپذیری اضافه می‌کند. حتی برای اضافه کردن کالری بیشتر، می‌توانید همراه وعده‌های غذایی‌تان، شیر بنوشید.

 

3.روغن‌ها

با حدود ۱۲۰ کالری در هر قاشق غذا خوری، روغن‌ها راهی آسان برای افزودن کالری بدون احساس سنگینی بخاطر خوردن غذای اضافی هستند. انتخاب اول شما باید روغن زیتون یا کانولا باشد، زیرا محتوای بالای چربی اشباع نشده‌ی آنها برای قلب مفید است.از آنجا که عطر و طعم روغن زیتون قوی‌تر است، و نقطه حرارت پایینی دارد (وقتی حرارت داده شود، در دمای پایین‌تری شروع به دود کردن می‌کند)، بهتر است برای سالاد یا سایر غذاهای سرد از روغن زیتون استفاده شود، و بجای آن از کانولا برای آشپزی و پخت و پز استفاده کنید.

 

4. آووکادو

آووکادو جزو اصلی غذاهای مکزیکی است، و در آشپزی آمریکایی نیز از آن استفاده می‌شود. آووکادو، طعم ملایم و مطلوب و بافت خامه‌ای‌اش را بهمراه مقدار زیادی چربی‌های سالم برای افزایش سلامت قلب و بهبود سطوح کلسترول به هر غذایی اضافه می‌کند.برای تهیه‌ی سس گواکامول همیشه محبوب، آن را با کمی سیر و آبلیمو له کنید و همراه کراکر، نان‌های سوپی و سبزیجات، از آن لذت ببرید. می‌توانید آووکادو را برش دهید و به ساندویچ‌ها و سالادها اضافه کنید.

 

5. وعده‌های غذایی کوچک مکرر

برای بسیاری از افرادی که سعی دارند وزنشان را بالا ببرند، خوردن کالری‌های اضافی بدون احساس سیری ناخوشایند، یک چالش است. سعی کنید با خوردن وعده‌ها و میان وعده‌های کوچک، ۴ تا ۶ بار در روز، غذای مصرفی‌تان را در طول روز پخش کنید. انجمن رژیم غذایی آمریکا همچنین توصیه می‌کند که، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا در رسیدن به اهداف وزن مورد نظرتان به شما کمک کند.

ارسال شده در 5 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ابتلا به افسردگی مزمن با این اختلالات رفتاری
  • راهکارهای درمان خانگی سینوزیت
  • چه زمانی باید برای درمان نازائی اقدام کنیم
  • کابوس و رویا از دیدگاه علمی چه تعابیری دارند؟
  • دور باطل در اصطلاح روانشاسی- قسمت 1
  • غبغب را خودتان در خانه درمان کنید
  • مراحل آماده کردن شیرینی ترد سرکه ای
  • چگونگی پیشگیری از تلف شدن زمان
  • هنر تزئین غذا و میوه توسط ماهرترین آشپزهای خارجی
  • احساس خستگی شغلی
  • اسموتی صبحانه برای فشار خون بالا
  • درمان خانگی یبوست با نان سبوس دار
  • این برند شکلاتی را خریداری نکنید
  • آموزش دمنوشی برای معالجه سرفه های خشک
  • نکات مهم برای اوایل شروع زندگی
  • محبوبترین ها

  • روانشناسی احساسی مردان تندخو
  • افراد تنها و شخصیت اجتماعی آنان
  • آیا استرس معمولی هم به افسردگی منجر می شود
  • کنترل خشم با بهترین ترفندها
  • میوه و ارتباط آن با کاراکتر افراد
  • فرزندان سبب موفقیت والدین در زندگی می شود
  • 10 صفات شخصیتی درونگراها
  • مشاوره کردن پیش از ازدواج
  • روش سریع السیر برای رفع استرس
  • برخی مبتلایان به افسردگی مستعد جسمانی کردن هستند
  • نحوه واکنش افراد به استرس در افسردگی
  • کاهش تنش عصبی از این طریق
  • کلمه هایی که نباید آقایان به همسرانشان بگویند
  • رفع مشکل ناخن جویدن با این روش ها
  • علت غمگینی مردم ما چیست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است