مبارزه با افسردگی فواید پیاده روی تأثیر پیاده روی بر بیماری پیاده روی

یکی از ورزش های لذتبخش و آرام، پیاده روی میباشد. تصور کنید یک روز صبح با دوستان لباس ورزشی پوشیده اید و به اتفاق هم پیاده روی میکنید در عین حال گپ و گفتگو هم دارید. مگر میشود بعد از انجام این ورزش به این شکل؛ شما سر حال نشوید و روز خوبی را تجربه نکنید؟ در ادامه قصد داریم نتیجه ی آزمایشی را در اختیارتان قرار دهیم و طی آن فواید فوق العاده ی پیاده روی را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

بر اساس مطالعات محققان آمریکایی 150 دقیقه پیاده‌روی در هفته و کاهش 7 درصد از وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد. همچنین مشخص شد که مرگ و میر افرادی که بیش از 3 کیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد به میزان قابل توجهی کمتر است. پژوهش‌ دیگری نشان داد، در افرادی که بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب 35 درصد کمتر است.

در مطالعه ای که رابطه میان عملکرد ادراکی و پیاده‌روی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، زنانی که حداقل 5 ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، کمتر به زوال عقل مبتلا شده و توانایی شناختی آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.

در مطالعات دیگری مشاهده شد در زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر بوده و خطر پوکی استخوان به مراتب کمتر از زنان بی تحرک است.

پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و 3 تا 5 بار در هفته و به مدت 12 هفته متوالی، تا 47 درصد علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

گروه دیگری از مطالعات حاکی از این است زنانی که در هفته حداقل 1.5 ساعت پیاده‌روی می‌کنند، 18 درصد کمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند.  همان طور که می دانید پیاده روی علاوه بر همه فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، اگر به طور مستمر و منظم انجام گیرد موجب کنترل وزن و تناسب اندام نیز می شود

5 1000
ارسال شده در 5 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • شناسایی مزاج فردی
  • پی رفت سریع با یادگیری این مهارت ها
  • 9 چیز موجود در خانه که باعث مشکلات تیروئیدی می شوند
  • درمان مرض قند با همسایه داری
  • کمبود وزن در خردسالان
  • حرکت ورزشی مخصوص شکم با کمک توپ
  • برای ارتقا ایمنی بدن چه غذایی مصرف کنیم؟
  • ۵ شیوه آسان برای بالا بردن میزان متابولیسم
  • محبوبترین ها

  • عوارض خطرناک تنفس گاز های سمی حاصل از مواد شوینده
  • غذای گرم درون ظروف پلیمری قرار ندهید
  • شاخص های ارزیابی کننده کیفیت زندگی
  • شستن بالش و تمیز کردن تشک،چطور؟
  • روشی برای از بین بردن بوی بد یخچال
  • روش هایی برای تازه نگه داشتن آجیل ها و جلوگیری از خرابی آنها
  • مضرات استحمام با شکم خالی و فواید سنگ پا کشیدن
  • تهیه نذورات برای عزاداران
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما