پیاده روی کنید و از این فواید بهره ببرید

یکی از ورزش های لذتبخش و آرام، پیاده روی میباشد. تصور کنید یک روز صبح با دوستان لباس ورزشی پوشیده اید و به اتفاق هم پیاده روی میکنید در عین حال گپ و گفتگو هم دارید. مگر میشود بعد از انجام این ورزش به این شکل؛ شما سر حال نشوید و روز خوبی را تجربه نکنید؟ در ادامه قصد داریم نتیجه ی آزمایشی را در اختیارتان قرار دهیم و طی آن فواید فوق العاده ی پیاده روی را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

بر اساس مطالعات محققان آمریکایی 150 دقیقه پیاده‌روی در هفته و کاهش 7 درصد از وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد. همچنین مشخص شد که مرگ و میر افرادی که بیش از 3 کیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد به میزان قابل توجهی کمتر است. پژوهش‌ دیگری نشان داد، در افرادی که بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب 35 درصد کمتر است.

در مطالعه ای که رابطه میان عملکرد ادراکی و پیاده‌روی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، زنانی که حداقل 5 ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، کمتر به زوال عقل مبتلا شده و توانایی شناختی آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.

در مطالعات دیگری مشاهده شد در زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر بوده و خطر پوکی استخوان به مراتب کمتر از زنان بی تحرک است.

پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و 3 تا 5 بار در هفته و به مدت 12 هفته متوالی، تا 47 درصد علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

گروه دیگری از مطالعات حاکی از این است زنانی که در هفته حداقل 1.5 ساعت پیاده‌روی می‌کنند، 18 درصد کمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند.  همان طور که می دانید پیاده روی علاوه بر همه فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، اگر به طور مستمر و منظم انجام گیرد موجب کنترل وزن و تناسب اندام نیز می شود

ارسال شده در 5 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • کلسیم و داروهای تداخل ایجاد کننده
  • رعایت بهداشت برای جلوگیری ازسرخی پوست
  • با این میوه ضدویروسی شوید!
  • درمان خانگی برای تغییر فرم بینی
  • فواید روزانه 15 دقیقه خنده
  • استرس بارداری و این پیامدها
  • آندومتریوز در شهرهای آلوده بیشتر در کمین زنان است
  • چگونه از مرطوب کننده ها باید استفاده کرد؟
  • تاثیرات باورنکردنی کافئین بر نتایج تمرینات
  • با تغییر رژیم غذایی به سادگی آسم را درمان کنید
  • تأثیر پروتئین های روده ای بر چاقی ودیابت نوع 2
  • مواد مخدر مصنوعی آمفتامين (شیشه)
  • این باورهای رایج در مورد آب های گازدار
  • سیر و عسل و این روش های درمانی
  • عدم باروری زنان با این بیماری پنهان
  • محبوبترین ها

  • بیماری کیست تخمدان کدام خانمهارا مبتلا میکند؟
  • هشدارها و نشانه ها برای بارداری بیرون رحمی
  • مراقبت از روحیه پس از باردار شدن
  • همه عوامل آسیب رسان به جنین
  • چه روش هایی برای درمان ناباروری وجود دارد؟
  • روشهای طبیعی تقویت قدرت باروری و حاملگی در خانم ها
  • سن بالا و موفق شدن در درمان ناباروری
  • حفظ جنین با مصرف پروژسترون
  • زردی را جدی بگیرید! تهدیدی بر سلامت نوزاد شما
  • ویروس زیکا و این آسیب ها
  • دلایل عمده بچه دار نشدن
  • نوزاد ناقص با مصرف سیگار
  • بارداری، مواد غذایی و مکمل ها
  • سردرد میگرنی دردناک در دوران حاملگی
  • حاملگی با وجود IUD
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است