دوچرخه سواری برای چه کسانی ضرر دارد؟

به جرأت میتوان گفت که هر کدام از ما در کودکی، با ارزش ترین و دوست داشتنی ترین چیز را دوچرخه میدانستیم. اگر بخواهیم جدی تر به موضوع نگاه کنیم دوچرخه‌سواری از ورزش‌هایی است که با فعالیت سوخت‌وساز هوازی ضمن تقویت عضلات شرایط تنفسی و قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد؛ ولی افراد خاصی هستند که نباید دوچرخه سوار شوند؛ چرا که برای سلامت آن ها اصلا خوب نیست. در ادامه این قشر را به شما معرفی میکنیم.

محدودیت دوچرخه‌سواری جز بیماری‌های داخلی یعنی تنفسی و قلبی برای کسانی هست که دچار آرتروز شدید مفاصل زانو هستند. برای کودکان تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و همچنین برای زنان و مردان انجام این ورزش به یک اندازه توصیه می‌شود.

اگر شخص شرایط خاصی ندارد که فعالیت ورزشی برایش محدویت داشته باشد دوچرخه‌سواری هیچ ضرر خاصی ندارد. محدودیت برای انجام ورزش دوچرخه‌سواری در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی در شرایطی است که نارسایی خاصی دارند این‌گونه افراد در هوای آلوده نباید دوچرخه‌سواری کنند. در بقیه موارد که شخص مشکلی در مفاصل زانو، مچ‌پا و لگن ندارد، انجام دوچرخه‌سواری مشکلی ندارد.

در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای مانند هر ورزش حرفه‌ای دیگر رعایت نکات آمادگی یعنی گرم کردن با نرمش ملایم، انجام دوچرخه‌سواری و بعد سرد کردن بدن برای جلوگیری از فشار به عضلات و دردهای عضلانی لازم است. میزان دوچرخه‌سواری مانند هر ورزش دیگری با سن، توانایی فیزیکی و آمادگی بدنی ارتباط مستقیمی دارد و با تمرینات مداوم می‌توان این توانایی را بالاتر برد.

برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای در دوره‌‌های آموزش، شیوه‌های استفاده از دوچرخه برای آسیب کمتر مفاصل و عضلات آموزش داده می‌شود.
اشکالاتی که در ورزش طولانی با دوچرخه به وجود می‌آید مانند هر ورزش دیگری خستگی عضلانی و بیش از توان عضلات از آنها کار کشیدن است که سبب گرفتگی‌های عضلانی یا به ندرت آسیب الیاف عضلانی مانند کشیدگی یا پارگی عضلات می‌شود.

ارسال شده در 6 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مهم ترین وعده غذایی را هرگز از دست ندهید
  • انجام تست پروتئین
  • نکاتی که در موفق بودن زندگی مشترک تأثیر گذارند
  • فواید و تاثیرات مفید کوهنوردی برای بدن انسان
  • فرق اختلال بیش فعالی با بازیگوشی
  • عارضه های جانبی و خاصیت های دارویی آنغوزه چیست؟
  • از پیشگیری تا درمان یبوست
  • بهترین ترفندهای غذاهایی برای کاهش مصرف نمک
  • سیگاری ها و این نکات مراقبتی
  • مشکلات کلیه برای نوزادان با گرم شدن بدن
  • تکنیک های قطعی برای رها شدن از شر سینه‌ های مردانه
  • تکنولوژی جدید آزمایش قندخون اختراع شد
  • تنظیم خورد و خوراک در جهت مقابله با دیابت
  • با این روش میوه بخورید تا وزنتان کم شود
  • برای از بین بردن خطر حملۀ قلبی این 9 شیوه تغذیه ای را بدانید
  • محبوبترین ها

  • منحصربفردترین رژیم غذایی
  • 8 توصیه ساده و آسان برای تناسب اندام
  • راز نگهداری و پخت یک تخم مرغ خوشمزه
  • درصد سرطان زایی این مواد خوراکی بالاست
  • پتاسیم مورد نظر بدن را با این مواد غذایی تامین کنید
  • از گوشت قرمز پرهیز کنید
  • دلایلی که نشان میدهد کره خوردن برای سلامتی خوب است
  • بررسی فواید و مضرات چای ساده و عطری
  • آیا ترکیب چای با دارچین درست است؟
  • تفاوت تغذیه ای در ماکارونی سرد و گرم
  • برای جلوگیری از سرطان، خرما بخورید
  • تاثیرات آب های آلوده مصرفی بر جنین
  • زولبیا و بامیه بخوریم یا نه؟
  • همه چیز درمورد خاصیت های بیشمار گلاب
  • موهای خاکستری و کمبودهای تغذیه ای
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است