کالری اضافه در بدن غذاهای دریایی سلامت قلب و عروق و قندخون رژیم مدیترانه ای رژیم غذایی ضدسرطان درباره رژیم مدیترانه ای

با کمک رژیم های غذایی سالم از جمله رژیم مدیترانه ای قادر خواهید بود کالری بیشتری بسوزانید و بدنتان را در برابر انواع مشکلات سرطانی ایمن سازید موادتشکیل دهنده رژیم های غذایی سالم و بی خطر هستند و برای افزایش توان  ایمنی بدن موثر می باشند

رژیم مدیترانه ای یکی از سرآمدترین رژیمهایی ست که امروزه به دلیل جنبه های مختلف سلامتی بخصوص سلامت قلب و عروق و قندخون بر سر زبانها افتاده است از مواد اصلی تشکیل دهنده ی این رژیم میتوان به میوه ها، سبزی ها و صیفی ها ( به خصوص آنها که برگ سبز بیشتری دارند) ، گیاهان معطر ، غلات ، روغن زیتون ، ماهی ، دانهها و چاشنیهایی مانند سرکه سیب و سرکه بالزامیک اشاره کرد و درواقع بعد از استفاده طولانی از این نوع غذاها ، کلسترول و تریگلیسیرید و به طورکلی فشار خون کاهش پیدا میکند و درواقع سلامت فرد را تضمین می کند .

در رژیم مدیترانه ای گوشت و موادغذایی پرچرب سهم بسیار کمی دارند و اغلب فقط در مقادیر کم و فقط برای تنوع به این برنامه غذایی اضافه میشوند مثل مصرف هفتگی غذاهای دریایی که البته این مسئله در کنار استفاده بالا از سبزیجات جزو رازهای سلامت این رژیم است .تحقیقات نشان داده است که :میزان کلی ابتلا به سرطان در بین کسانی که کاملا به رژیم غذایی مدیترانه ای پایبند هستند بسیار کمتر است ، تحقیق دیگری نشان داد که استفاده از این نوع موادغذایی باعث میشود سرعت تحلیل مغزی در اثر بالا رفتن سن کمتر شود و میزان شناخت و ادراک فرد حتی در سنین بالاتر هم طبیعی بماند و کاهش کمتری داشته باشد.

نکته ی مهم در این رژیم تنها میزان بالای ویتامینها ، موادمعدنی ، فیبر و چربیهای غیراشباع که بدنه اصلی این رژیم را تشکیل میدهند نیست بلکه آنتی اکسیدان هایی است که در بقیه انواع غذاهای طبیعی و سبزیها هستند و به سلامت این رژیم غذایی و خاصیت ضدسرطان بودن آن کمک میکند.به غیر از انواع عناصر سالمی که در این رژیم غذایی وجود دارد علت دیگر سالم بودن این رژیم موارد ممنوع در این رژیم است ، در رژیم مدیترانهای خبری از انبوه شکرها و مواد شیرین غنی شده ؛ چربیهای ترانس ، لبنیات پرچرب ، گوشت قرمز و غذاهای کنسرو شده حاوی مواد نگهدارنده نیست ؛ میان وعدهها هم در این برنامه غذایی به جای ساندویچها و چیپسها و… که در برنامه غذایی غربی دیده میشود بیشتر از میوهها و غذاهای سبک تشکیل شده است و باعث میشود کالری اضافه به بدن وارد نشود.

علاوه بر این در این رژیم سعی میشود بخش اعظمی از وعده های غذایی با کاهو، سالاد و ماهی به ویژه ماهی هایی مانند سالمون و قزل آلا که چربی بیشتری دارند پر شود و برای میان وعدهها هم غلات و مغزدانههایی مثل آجیل مصرف شود و برای چاشنی به غذاها روغن زیتون و سرکه بالزامیک اضافه شود.بطورکلی تعداد واحدها و مواد خوراکی در رژیم مدیترانه ای را میتوان به صورت مقابل تقسیم بندی کرد: گوشت و شیرینی ها (کمتر مصرف شود) ، مرغ ، تخم مرغ ، پنیر و لبنیات (وعدههای متوسط روزانه یا هفتگی) ، ماهی و غذاهای دریایی ( زیاد مصرف شود حداقل 2بار در هفته) ، و میوهها ، سبزیها ، حبوبات و غلات ، روغن زیتون ، لوبیا ، مغزدانه ها ، کاهو و چاشنی ها (هر روز بهعنوان پایه اصلی وعدهها مصرف شود).

 

ارسال شده در 5 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • به چه طریقی دندان را پر میکنند؟
  • رفتارشناس جنسی و اهمیت ملاقات با وی
  • مواد غذایی پروتئینی هم می توانند مضر باشند
  • آمادگی برای دویدن
  • راه های جلوگیری از پیری
  • همه چیز در باره اسانس خنک کننده ی سیگار
  • تلفن همراه، قاتل اسپرم مردان
  • چگونه می توانم داروهای درمان HIV و ایدز را بگیرم؟
  • تاثیرات مثبت استراحت خوب بر استرس
  • در رابطه با آسم
  • انواع یادآوری
  • هدر ندهید وقتتان را برای دوستی های اجباری
  • تصورات و برداشت های مختلف در مورد جرم گیری دندان ها
  • بروز مشکلات مفصلی در خردسالان
  • جای تاتو را اینگونه از میان بردارید
  • محبوبترین ها

  • آمپول های برنزه کننده و تغییر خال های گوشتی
  • دانسته های بیشتر در ارتباط با لایه برداری
  • با ماسک کدو تنبل در فصول سرد سال پوست خود را شاداب نگه دارید
  • ظاهر شدن جوش چرکین
  • ایا امگا 3 بجای کرم‌های ضد آفتاب است؟
  • تاثیرات منفی ناخن جویدن
  • آیا احتمال دارد به برنزه کردن عادت کنید؟
  • راهکارهای موثر برای افزایش زیبایی پوست
  • آیا تارهای سفید مو با کندن آنها زیادتر می شود
  • چطوری در پنج مرحله لبهایتان را پرحجم کنید
  • این اشخاص هرگز از وکس استفاده نکنند
  • نشانه های پیش از ابتلا به سرطان پوست
  • عسل باعث پیشگیری از ریزش موها می شود
  • چگونه با آرایش بینی خود را کوچک تر کنیم
  • صابون مناسب برای شست و شوی پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است