HeatSafety

گرما می تواند عملکرد و فعالیت یک ورزشکار را تحت الشعاع قرار دهد و موجب ناتوان شدن آن ها شود گرما فرسودگی در اندام آن ها ایجاد خواهد کرد و مقاومت آن ها در برابر فشار عضلانی ناشی از فعالیت و تحرک را کاهش میدهد بهتر است راه حل های موثر برای مقابله با گرما را بدانند

بهترین کار از لحاظ سلامت و بهداشت بدن ، جلوگیری از ایجاد آسیب گرمایی است. به هرحال ، اگر به علائم طبیعی استرس گرمایی ( تشنگی ، خستگی ، اختلالات چشمی و گیجی ) توجهی نشان داده نشود ، عدم جبران قلبی عروقی آغازگر یکسری علائم ناتوان کننده می گردد که به آن بیماری گرمایی اطلاق می شود. آن عوارض در میان افرادی که اضافه وزن دارند و یا تطابق درستی با گرما پیدا نکرده اند، شدیدتر است. بیماری گرمایی برحسب شدت اختلال شامل کرامپ های گرمایی، فرسودگی ناشی از گرما و گرمازدگی می باشد، اگرچه گاهی مرز مشخص و واضحی بین مراحل فوق وجود ندارد.

1) کرامپ های گرمایی ( Heat cramps ) :
کرامپ ( اسپاسم غیر ارادی عضله ) در حین یا پس از فعالیت فیزیکی شدید ، در گروه خاصی از عضلات ایجاد می شود. کرامپ احتمالا در نتیجه عدم تعادل در غلظت الکترولیت ها و نیز آب بدن رخ می دهد. نمک به علت تعرق زیاد، از دست رفته و احتمال درد عضلانی و اسپاسم ( خصوصا در عضلات شکم و اندامها ) افزایش می یابد.افزایش مصرف روزانه نمک همراه با مایعات کافی ( به میزان 20-15 گرم ) ، از احتمال ایجاد کرامپ می کاهد. در جریان کرامپ ، الزاما درجه حرارت بدن افزایش نمی یابد. برای جلوگیری از ایجاد کرامپ دو راه وجود دارد :
1) خوردن مقادیر زیاد آب
2) افزایش دریافت نمک چندین روز پیش از مسابقه ( با اضافه کردن اندکی نمک به غذاها ).

2) فرسودگی ناشی از گرما ( Heat exhaustion ) :
شایعترین بیماری گرمایی در میان افراد ورزشکار ، فرسودگی ناشی از گرماست و عموما در افراد تمرین ندیده ، تطابق نیافته با گرما و دهیدره ایجاد می شود. این عارضه معمولا در اولین اوج گرمای تابستانی و یا تمرین سخت اولیه در روزی گرم ایجاد می شود. علائم آن شامل نبض ضعیف و سریع ، فشارخون پایین در حالت ایستاده، سردرد ، تهوع ، گیجی و ضعف عمومی می باشد. شاید از میزان تعریق تا حدودی کاسته شود، اما دمای بدن به حد خطرناکی بالا می رود. در این حالت باید فعالیت بدنی فرد قطع شده ، به محیطی خنک انتقال یافته و وی مایع رسانده شود ( خوراکی یا تزریقی ).

ارسال شده در 5 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پرسش و پاسخ

پیشنهاد سردبیر

  • پیری و میانسالی و اختلالات شنوایی
  • طرز تهیه سوپ چربی سوز برای ورزشکاران
  • چگونه می توان گرفتگی گردن را درمان کرد
  • خیلی از داروها “حساسیت پوست به نور آفتاب” را زیادتر می‌کنند
  • تمرینات آسان ورزشی در خانه
  • بازداشت مدیرعامل گروه سامسونگ
  • معروف ترین قربانیان سیگار
  • مراقبت بهتر و بیشتر از پوست زانو
  • درمان های خانگی برای اختلالات قلبی و عروقی
  • تاثیرات مصرف استامینوفن در بیش فعالی در خردسالان
  • 10 بیماری که لقب قاتل خاموش گرفته اند
  • چطوری میتوانیم در طول دوره درمان سرطان کالری را افزایش داد
  • آرد نانوایی هایی غنی سازی می شود
  • ماسک های خانگی جهت مرطوب نگه داشتن پوست
  • با اين شیوه ها پوست خنک می شود
  • محبوبترین ها

  • شیوه هایی برای محو کردن لکه های جوش
  • خانمها مدل مو را بر اساس مدل صورت باید انتخاب کنند
  • زیباتر شدن پوست با این موارد
  • در 3 مرحله پوست را درخشان و نرم کنید
  • برس‏زدن‏ اصولی مو
  • تزریق چربی زیر پوست و این توصیه های مهم
  • مراقبت از پوست در برابر آفتاب با این خوردنی ها
  • مراقبت در برابر طاسی و کچلی
  • برای سفید کردن پوست چطوری درمان های خانگی را بکار ببریم
  • راهکارهایی برای شناخت پوست زیبا
  • ورم چهره و خطاهای آرایشی
  • رعایت زیبایی با چند نکته ساده
  • حفاظت از زیبایی ناخن
  • برای پوست صورتتان ماسک زعفران درست کنید
  • غبغب را خودتان در خانه درمان کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است