تخم مرغ بخورید و با این 10 اتفاق خوب مواجه شوید

یکی از اتفاقات خوب در زندگی مردان وجود تخم مرغ به عنوان خوراکیست. تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی جهان به حساب می آید و مصرف آن به طور روزانه خواص درمانی زیادی از جمله کاهش وزن دارد. اکثر مطالعات نشان می دهد که حتی خوردن 3 عدد تخم مرغ در روز بی خطر است. شاید باورتان نشود ولی ما به شما ثابت میکنیم که با خوردن تخم مرغ اتفاقات خوبی در بدنتان رخ میدهد؛ با ما همراه باشید.

بهبود کلسترول خون: در حالی که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است، اما تحقیقات نشان می دهد که وقتی تخم مرغ می خوریم کبد کلسترول کمتری را پردازش می کند. خوردن دو عدد تخم مرغ در روز کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش خواهد داد.

کاهش خطر بیماری های قلبی: مصرف تخم مرغ به دلیل کاهش کلسترول بد یا ال دی ال منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی خواهد شد. واقعیت این است که افزایش کلسترول خوب یا اچ دی ال ناشی از مصرف تخم مرغ خطر سکته مغزی را نیز در افراد کاهش خواهد داد.

از دست دادن وزن: پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ترویج احساس سیری شده و شما کالری کمتری دریافت خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد افرادی که در هنگام صبح از تخم مرغ استفاده می کنند، در طول روز کمتر به خوردن مواد غذایی با کالری بالا تمایل نشان می دهند.

بهبود سلامت چشم: زرده تخم مرغ حاوی دو ماده مغذی به نام های لوتئین و زیگزانتین است که منجر به بهبود عملکرد چشم می شود. علاوه بر این تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین آ است و همانطور که می دانید یکی از علل اصلی کوری، کمبود این ویتامین محسوب می شود.

بهبود عملکرد مغز: تخم مرغ سرشار از ماده ای به نام کولین است و تحقیقات نشان می دهد این ماده مغذی به ساخت غشاهای سلولی و تولید مولکول در مغز کمک می کند.

کم شدن خطر بیماری ها: تخم مرغ حاوی مواد مغذی برای بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن است ضمن اینکه به تعادل هورمون های تیروئید کمک می کند. سلنیوم موجود در تخم مرغ این مزایا را دارد. در واقع یک عدد تخم مرغ حاوی 22 درصد سلنیوم است.

بهبود وضعیت پوست و مو: تخم مرغ حاوی ویتامین های ب 12، ب 5 و ب 2 برای حفظ سلامت پوست و مو است. توجه داشته باشید که این مواد مغذی عملکرد سیستم عصبی را نیز بهبود می بخشند.

دریافت کافی امگا 3: این ماده غذایی حاوی مقادیر بالای امگا 3 است. مصرف به اندازه چربی های امگا 3 به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

کاهش تری گلیسیرید: بر اساس مطالعات، مصرف 5 عدد تخم مرغ در هفته میزان تری گلیسیرید را 16 تا 18 درصد کاهش می دهد. باید توجه داشته باشید که تری گلیسیرید بالا خود عاملی برای ابتلا به دیابت، حمله قلبی و فشار خون بالا در زنان و مردان است.

کاهش استرس: کمبود اسیدهای آمینه ضروری در بدن عاملی برای ابتلا به استرس و اضطراب است. تخم مرغ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای مبارزه با علائم این دو عارضه روانی است.

منبع: آوای سلامت

ارسال شده در 6 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کمک گرفتن از طب سنتی برای دیابت نوع 2
  • چرا ساق پا درد می گیرد
  • خواباندن بی خوابها با این تخت خواب
  • افراد سالخورده در معرض نارسایی قلبی
  • جبران کمبود آب بدن با این کارها
  • درمان های سالم و طبیعی مناسب بیماران کلیه ای
  • ۵ تکنیک آسان زبان بدن برای نشان دادن قدرت شما
  • انواع عشق را بشناسیم
  • معنا و مفهوم هیجانی شدن در روانشناسی
  • سرپا ایستادن نوزاد
  • انتقال ایدز با کاشت ناخن
  • چگونه در نخستین دیدار دل کسی را بدست بیاوریم
  • 10 روزه با چربی های خود خداحافظی کنید
  • درمان خانگی برای سرد مزاجی همسر
  • داروي ايدز براي مقابله با سرطان موثر است
  • محبوبترین ها

  • تجویز آسپرین درمان درد مزمن
  • جديدترين داروي بيماري ديابت با خاصيت كاهش وزن
  • داروي ضد پيري در طولاني مدت بي‌تاثير بود
  • انوکساپارین یا کلکسان چه کاری انجام میدهد؟
  • داروي درمان هپاتيت B براي درمان ايدز مفيد است
  • مقایسه بازار طب سنتی با طب صنعتی
  • استروژن از نوع گياهي!
  • تلقيح واكسن آنفلوآنزاي انساني براي افرادي با سابقه حساسيت به تخم مرغ ممنوع است
  • سودمندی استاتین ها در نارسایی قلبی
  • واكسن مننژيت مانع شيوع آن مي‌شود
  • داروهای بیماران خاص قاچاق می شود
  • آیا آنتی بیوتیک باعث افزایش وزن می شود؟
  • تاثير ژن‌ها در بهبود تاثير داروي ضد انعقاد خون بربيماران
  • استاتين مانع اترواسكلروزيس نمي شود
  • مسمومیت بر اثر آمپول خطرناک تر از قرص و شربت است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است