pysiology-menstrual-follicular-phase

تقویت تخمدان ها با چه روش هایی امکان پذیر است فولیکول خانم ها با چه داروهای هورمونی قابل رشد و تغییر خواهند بود مردان نیز برای افزایش قدرت باروری خود از چه ترفندهایی می توانند کمک بگیرند تا اسپرم خود را بارور کنند زوجینی که قصد بچه دارشدن دارند بخوانند

بسیاری از بیمارانم در مورد عواملی که سبب بهبود کیفیت تخمک میشوند از من در مطب سوال میکنند.مواردی که خدمتتان عرض میکنم میتواند برایتان کمک کننده و راه گشا باشد.بسیاری از عوامل هستند که ممکن است بر روی سلامت تخمدان و تخمک ها تاثیر داشته باشند ، از جمله : عوامل محیطی، هورمون های موجود در رژیم غذایی، و استرس و…

داشتن تخمک سالم یکی از اصول باروری سالم است.سلامت تخمک هاهمان اندازه که می تواند روی بارداری تاثیر بگذارد روی وقوع یا عدم وقوع لقاح و لانه گزینی نیز موثر است. در گذشته تصور می شد که ما با تمام ذخیره سلول های تخمک برای تمام زندگی بدنیا می آییم، لذا سن می تواند تاثیرمهمی بر سلامت تخمک ها داشته باشد. تحقیقات اخیر برخی از دیدگاه های جدید و امیدوار کننده را در تولید تخمک به ارمغان آورده است. در واقع ممکن است زنان در طول سال های باروری خود تخمک تولید کنند. دانشمندان، تعدادی سلول های بنیادی را در تخمدان پیداکرده­اند که سلول های تخمک تولید می کنند.صرف نظر ازنتایج مطالعه یاد شده، “سن” هنوز عامل تاثیرگذار مهم بر روی سلامت تخمکهای جدید محسوب میشود، براین اساس افزایش سن تخمدانها، محیط نگهداری تخمک ها را نامطلوب می سازد.

به بسیاری از زنان که مشکل باردار شدن دارند گفته میشود که تخمک آنها سالم نیست، یا این که تخمک ها “پیر” شده اند. راه حلهای پیشنهادی به این زنان معمولا عبارتند از: استفاده از تخمک اهدا شده ، IVF، و یا فرزندخواندگی . اما چیزی که بسیاری از زنان نمی دانند، این است که کارهایی وجود دارد که شما می توانید برای کمک به سلامت تخمدان و تخمک ها انجام دهید، اما برای موثر بودن باید آن را حداقل به مدت 90 روز ادامه دهید. در طول این دوره 90 روزه قبل ازتخمک گذاری، تخمک در حال تغییر و آماده شدن برای تخمک گذاری است. در این زمان آنها می توانند تحت تاثیر هردو نوع عوامل مثبت یا منفی سلامتی قرارگیرند. تخمک ها میتوانند تحت تاثیر عوامل زیر قرار گیرند:
– جریان خون
– اکسیژن رسانی مناسب
– تعادل هورمونی
– دریافت های تغذیه­ای
– استرس

جریان خون پر از اکسیژن به تخمدان،برای سلامت تخمک ها ضروری است. جریان خون می تواند تحت تاثیر ورزش نکردن، کم آبی بدن و خون غلیظ، کاهش یابد. برای افزایش جریان خون به تخمدان ها چند پیشنهاد داریم :
روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید واز مصرف آب موجود در بطریهای پلاستیکی خودداری کنید.
یک راه آسان برای شروع روزانه ، قرار دادن یک ظرف آب در کنار تخت خواب می باشد، شما می توانید هر زمان که بیدار شدید آب بنوشید.
فعالیت بدنی داشته باشید.
تعادل هورمونی است برای اماده سازی تخمک سالم ضروری می باشد. با توجه به عوامل محیطی، استرس و رژیم های غذایی مدرن، زنان بیش از پیش دچار عدم تعادل هورمونی میشوند.
نوع تغذیه می تواند سلامت تخمدان و تخمکها را به صورت مثبت یا منفی تحت تاثیر قرار دهد

یکسری مواد غذایی که اثرات مثبت بر روی تخمک دارد را خدمتتان عرض میکنم :
– رویال ژلی یا غذای ملکه زنبور عسل
– کلم بروکلی
– مصرف ماهی
– مصرف تخم کدو و دانه کنجد
– مصرف زنجبیل و زردچوبه
و عدم مصرف سیگار و الکل و نوشیدنی های کافیین دار و غذاهای چرب ومواد قندی مولتی ویتامین مصرف کنید و در نهایت برای کاهش استرس خود تلاش کنید

ارسال شده در 6 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع جنسی

پیشنهاد سردبیر

  • ایجاد جوش روی پوست با این مشکلات درونی
  • رفع مشکلات جنسی با چه روش هایی امکانپذیر است؟
  • مراقبت های لازم از بینایی
  • دو عامل مهم مرگ و میر خانمهای جوان!
  • اطلاعات تکملیی درباره خواص غوره
  • اقداماتی که بعد از مسمومیت دارویی باید انجام دهید
  • مشکلات تشنجی در کودکان
  • 6 نکته زیبایی با قهوه
  • بهترین موقعیت ها برای گفتگو با شریک زندگی
  • موهای پرپشت و آسیب به موها
  • غذاهای مناسب برای سفرهای کوتاه
  • کشف و تولید قرص ضدبارداری برای مردان
  • برکارکرد ماهیچه ها رژیم غذایی پرچرب چه تاثیری دارد؟
  • تصاویر دستگاه بیلی بلانکت
  • ورزش 15 دقیقه ای برای لاغری باسن و ران
  • محبوبترین ها

  • شنا ورزشی مناسب برای تقویت مغز
  • ارتباط میان فعالیت بدنی و فکری
  • به سبک فیتنس زندگی کنید
  • بهیچ وجه ورزش اول هفته را از دست ندهید
  • اهمیت استراحت دادن به بدن پس از ورزش
  • با دوچرخه سواری دنیایی شاد برای خود بسازید
  • مبتلایان به درد زانو و دستگاه تردمیل
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع دوم را کنترل می کند؟
  • ورزش و چربی سوزی و لاغری
  • مواردی برای پیشگیری و درمان صدمات ناشی از ورزش
  • احساس ناراحتی زمان دویدن
  • با 30 دقیقه ورزش سلامت مغز خود را تضمین کنید
  • عناصر تشکیل دهنده سلاح نانچیکو و کاربرد آن
  • رژیم غذایی برای کسانی که نیاز به پروتئین بیشتر دارند
  • نکاتی در مورد ورزش کردن در تابستان که لازم است بدانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است