عوارض مصرف غذاهای پرچرب عوارض مصرف چربی حیوانی عوارض اسیدهای چرب ترانس افزایش احتمال سکته

 

بهتر است بدانید برخی مواد غذایی می توانند باعث بروز آسیب های مغزی از قبیل سکته و یا ایست قلبی شوند برخی مواد غذایی برای تقویت ذهن و حافظه و همچنین توقیت سلامتی بدن مفید هستند غذاهای سبک مانند سالاد، شیرکم‌چرب، مرغ، گوشت قرمز کم‌چرب، سویا و لبنیات کم‌چرب از این قبیل غذاها هستند بهتر است از مصرف چربی های اشباع شده و غذاهای پرچرب پرهیز کنید.

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف چربی حیوانی اشباع و اسیدهای چرب ترانس موجب آسیب به سلول‌های مغزی و افزایش احتمال سکته می‌شود.

دکتر احمدرضا درستی با اشاره به مواد غذایی مفید برای ارتقا و تقویت حافظه گفت: به افراد توصیه می‌شود در وعده صبحانه از شیر کم‌چرب، میوه، تخم‌مرغ پخته، قهوه، چای و نان سبوس‌دار استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود در این وعده غذایی مهم از مصرف نیمرو، سیب‌زمینی سرخ‌شده، مربا، نان سفید، کیک و بیسکویت به شدت خودداری شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی افزود: همچنین برای وعده ناهار به افراد توصیه می‌شود مواد غذایی از قبیل ماهی، سالاد، شیرکم‌چرب، مرغ، گوشت قرمز کم‌چرب، سویا و لبنیات کم‌چرب استفاده کنند و از مصرف غذاهای پرچرب و فست‌فود و انواع نوشابه‌های گازدار به شدت خودداری شود.

وی با بیان اینکه افراد برای تقویت حافظه در وعده شام از غذاهای سبک استفاده کنند، گفت: موادی مانند ماهی، سبزیجات، گوجه‌فرنگی و میوه نیز مفید است و باید از مصرف گوشت گاو، سیب‌زمینی پخته، ذرت و شیرینی به شدت خودداری شود.

مدیرگروه جامع تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: مصرف چربی‌های حیوانی اشباع، اسیدهای چرب ترانس و اضافه‌ وزنی که موجب دیابت می‌شود می‌تواند به سلول‌های مغز آسیب برساند و احتمال سکته را افزایش دهد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از مصرف چنین موادی به شدت خودداری کنند.

http://www.salamatnews.com

5 1000
ارسال شده در 18 شهریور 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ورزشکاران از این نوشیدنی ها استفاده کنند
  • کباب کوبیده ، سرشار از خاصیت
  • فایده های استفاده از منگنز
  • تاثیر رژیم مدیترانه‌ای بر سلامت مردان
  • شناسایی دردهای نواحی مختلف شکم و درمان های آنان
  • ترکیبات شیمیایی موجود در غذاها اضافه وزن می آورند
  • بازدید از اقدامات درمانی هلال احمر در مرز چذابه
  • سلامت چشم تان را با این 4 گروه ریز مغذی بهبود دهید
  • محبوبترین ها

  • مواد غذایی تاثیرگذار بر دندان ها
  • مصرف این 6 ماده خوراکی سبب تقویت حافظه می شود
  • گیاهی که خواب شما را تنظیم می کند
  • مناسب ترین الگوی تغذیه ای را برای کودکان خود انتخاب کنید
  • هوس غذا کردن و خطرات جانبی آن
  • رابطه ی میزان غذا خوردن با مسئله ی فراموشی
  • یک دختر ژاپنی که لاغر اندام است اما بی وقفه غذا می خورد
  • تقویت سیستم ایمنی با مصرف شکر کمتر
  • رپورتاژ

  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما