دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

landscape_nrm_1423069350-cos-long-hair

 

وقتی بحث موی سالم پیش می‌‌آید، فقط محصولاتی که برای موهایتان استفاده می‌‌کنید مهم نیستند، بلکه مواد غذایی که به بدنتان می‌‌رسد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر بهار عظمتی

 

خیلی از افراد از ظاهر موهایشان راضی نیستند، زیرا ریزش، کندی رشد، خشکی، شکنندگی، کدری و سفید شدن زود هنگام مو را تجربه می‌‌کنند.

اگرچه مصرف محصولاتی از قبیل شامپوها، نرم کننده‌ها و تقویت کننده‌های مو رویکرد معمول مواجهه با مشکلات مذکور است اما مصرف بعضی از مواد مغذی می‌‌تواند تضمین بهتری برای داشتن موهای سالم و زیبا باشد.

به طور کلی رژیم غذایی متعادل حاوی پروتیئن‌های حیوانی و گیاهی، سبزیها و میوه‌ها، غلات سبوسدار، حبوبات، ماهی‌های چرب و لبنیات کم چرب سلامت مو را تضمین می‌‌کند.

در این بین تنوع مواد غذایی مصرفی نیز شرط دیگر تامین سلامت کلی بدن از جمله سلامت پوست و مو است.

موها ماهانه 0/5 الی 1 سانتی‌متر رشد می‌‌کنند، مصرف روزانه مواد مغذی رشد ناخن، پوست و مو را میسر می‌‌کند. پیروی از رژیم غذایی سالم باعث رشد سلول‌های قوی‌تر و سالم‌تر در کل بدن از درون و بیرون می‌‌شود.

اگر فرد با موهای نازک و کم حجم بدنیا آمده باشد، مستقل از این که از رژیم غذایی سالم حاوی مقادیر کافی مواد مغذی پیروی کند یا شامپو خاصی مصرف کند، موهایش حجیم و کلفت نخواهد شد.

امروزه مکمل‌های ویتامینی زیادی برای حفظ سلامت پوست و مو در بازار عرضه می‌‌شود. اما توصیه کلی به مصرف منابع غذایی ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز روزانه است.

 

برای داشتن موهای سالم بهتر است غذاهای ذیل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید

ماهی‌های چرب از جمله ماهی سمن (سالمون)

وقتی صحبت از زیبایی پوست و مو به میان می‌‌آید کمتر ماده غذایی است که بتواند با این ماهی رقابت کند.

ماهی سالمون غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و منبع غنی پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین B12 و آهن است.

اسیدهای چرب امگا 3 برای داشتن پوست و مو سالم ضروری است. کمبود این اسیدهای چرب می‌‌تواند باعث خشکی پوست و مو شود و به آنها ظاهری کدر و مرده دهد.

افراد گیاهخوار و افراد دیگری که تمایل به مصرف منابع گیاهی این اسیدهای چرب را دارند می‌‌توانند از تخم بزرک، گردو، روغن هسته انگور و روغن کنولا بهره ببرند.

سبزیجات برگ سبز تیره

اسفناج همانند بروکلی منبع غنی ویتامین‌هایC و A است که بدن از این ویتامین‌ها برای تولید سبوم (چربی پوست) استفاده می‌‌کند.

این ماده که توسط فولیکول‌های مو ترشح می‌‌شود نرم کننده طبیعی مو است.

ویتامین C هم چنین آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های داخل فولیکول‌ها و سلولهای جدار عروق در برابر حملات رادیکالهای آزاد محافظت می‌‌کند.

سبزیجات برگ سبز تیره هم چنین محتوی آهن و کلسیم نیز هستند هر چند جذب آهن آنها به اندازه منابع حیوانی نیست.

میوه‌ها و سبزی‌های زرد و نارنجی مانند هویج و کدو تنبل

سبزیهای رنگی منبع غنی ویتامین A هستند، که باعث بهبود سلامت پوست می‌‌شود.

از آنجایی که پوست سالم برای داشتن موهای نرم و درخشان ضروری است، می‌‌توانید این سبزیها را در سالاد یا به عنوان میان وعده در برنامه غذایی خود بگنجانید.

حبوبات

لوبیا ، عدس و حبوبات دیگر جزء ضروری رژیم غذایی مراقبت از مو هستند. این مواد نه تنها محتوی مقادیرکافی پروتئین هستند که باعث بهبود رشد مو می‌‌شود، بلکه منبع خوب آهن، روی و بیوتین هستند.

با وجودی که کمبود بیوتین نادر است ولی در صورت وجود کمبود این ریز مغذی موها شکننده می‌‌شود.

آجیل

آجیل منبع خوب سلنیوم است. این ماده مغذی برای سلامت مو لازم است. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و روی است که نرم کننده مو به حساب می‌‌آید.

کمبود روی می‌‌تواند باعث ریزش مو شود، بنابراین گنجاندن آجیل خام و بدون نمک در برنامه غذایی روزانه در محدوده انرژی مورد نیاز بدن رویکرد دیگری برای داشتن موهای سالم است.

ماکیان

مرغ و بوقلمون جزء منابع پروتئینی با کیفیت بالا هستند که به داشتن موهای سالم کمک می‌‌کنند. عدم مصرف پروتئین کافی یا پروتئین با کیفیت مطلوب باعث ایجاد موهای ضعیف و شکننده می‌‌شود.

آهن موجود در ماکیان نیز قابلیت جذب بسیار خوبی دارد، به این معنی که به راحتی توسط بدن جذب می‌‌شود.

تخم‌مرغ

وقتی سخن از موهای سالم به میان می‌‌آید مهم نیست که چطور تخم مرغ را طبخ می‌‌کنید بلکه وجود آن در برنامه غذایی تضمینی برای دریافت منبع پروتئین با کیفیت بالا است.

این ماده غذایی محتوی بیوتین و ویتامین B12 نیز هست. البته توصیه کلی به مصرف تخم مرغ به صورت آب پز است که نگرانی آلودگی به سالمونلا را کاهش می‌‌دهد و نیاز به افزودن روغن و در نتیجه افزایش انرژی دریافتی را ندارد.

 

غلات سبوسدار

غلات سبوسدار مانند: نان، ماکارونی سبوسدار و … نه تنها برای سلامت قلب و عروق شما مناسب است، بلکه می‌‌تواند سلامت موهای شما را نیز تامین کند.

این ماده غذایی محتوی روی، آهن و ویتامین های گروه B است. میان وعده‌های حاوی غلات سبوسدار می‌‌تواند انتخاب مناسبی برای زمانی که انرژی فرد تحلیل رفته و هنوز تا وعده غذایی اصلی زمان باقی است، باشد.

لبنیات کم چرب

لبنیات کم چرب از جمله شیر و ماست کم چرب منبع غنی کلسیم هستند که برای رشد مو ضروری است. این محصولات هم چنین منبع غنی پروتئین با کیفیت بالا هستند.

افزودن ماست یا پنیر کم چرب به میان وعده روزانه می‌‌تواند به دریافت مقادیر کافی کلسیم کمک کند.

برای افزودن به مزایای محصولات لبنی می‌‌توانید تخم بزرک یا گردو را به ماست اضافه کنید تا منابع کافی اسیدهای چرب امگا 3 و روی نیز به این محصولات اضافه شود.

 

5 1000
ارسال شده در 6 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی , زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • بهترین دستبند‌ های هوشمند اپل (Apple ) در سال 2017
  • محافظت از قلب در برابر مضرات آلودگی هوا با ویتامین B
  • سرطان های مهم برای خردسالان و اطفال
  • عکس های کلم بروکسل
  • تولید دستگاه درمان هموفیلی توسط دانشمندان ایرانی
  • همه چیز درباره بیماری های مو و علل ریزش مو (بخش اول)
  • از گفتن این کلمات منفی به خود و اطرافیانتان پرهیز کنید
  • چرا نباید مواد شوینده باهم مخلوط شود
  • محبوبترین ها

  • مواد غذایی که نباید با معده خالی مصرف شوند
  • چهار پایه سلامتی
  • حمام کردن بدون وقفه و این پیامدها
  • بهترین جایگزین های طبیعی برای پاک کننده های شیمیایی
  • بیماری های قلبی سالانه 17.5 ملیون نفر را به کام مرگ می شوند
  • مقایسه دستمال کاغذی و خشک کن برقی
  • چگونه از بوی بد سرویس بهداشتی جلوگیری کنیم؟
  • لاغر شدن برای خانم ها واقعا معجزه است
  • رپورتاژ

  • مرکز لیزر و زیبایی فلورا
  • دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی
  • انجام خدمات جراحی و غیر جراحی زیبایی دکتر بهجو
  • سلامت پوست و آلودگی هوا
  • دکتر شاهین شمس متخصص جراحی فک وصورت
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی