مشاوره زیبایی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست

4-things-to-avoid-during-premenopause

 

برخی اشتباهات نادرست موجب شدت یافتن علائم یائسگی و بروز یائسگی زودرس می شوند برای پیشگیری از این عارضه بهتر است در سبک زندگی تان تغییرات اساسی و مهمی انجام دهید بی تحرکی برنامه ورزشی نامنظم ،استرس فراوان ،آب نخوردن و بسیاری موارد دیگر جزو اشتباهات زنان به شمار می روند.

 رفتار و عادات ما در دهه سوم و چهارم زندگی ازجمله نحوه غذا خوردن، میزان فعالیت جسمی و… می‌تواند به‌طور چشمگیری در تشدید یا کاهش عوارض یائسگی موثر باشد. اگرچه زمان آغاز یائسگی امری قابل کنترل نیست اما می‌توان با اتخاذ شیوه های مناسب عوارض آن را کاهش داد.

در این مطلب به نقل از از نیوزویک به اشتباهات شایع و راه اصلاح آن ها اشاره شده است.
* برنامه ورزشی موفقیت‌آمیز یا ناموفق:
باگذشت زمان، برنامه ورزشی موفقیت‌آمیز یا ناموفق می‌تواند روی سیستم غدد درون‌ریز تاثیر بگذارد.این سیستم، متابولیسم، خلق‌و خو و دمای بدن را تنظیم می‌کند. نوسانات در برنامه روزانه مانند ورزش کردن بی‌وقفه به مدت سه ماه و سپس به مدت 6 ماه کنار گذاشتن آن می‌تواند روی عملکرد غدد آدرنال تاثیر بگذارد.
غدد آدرنال کمک می‌کند تا بدن به استرس واکنش نشان دهد. بنابراین ورزشی را انتخاب کنید که می‌توانید آن را ادامه دهید.
یائسگی یک‌روند پیچیده است که از طریق سیستم درون‌ریز کنترل می‌شود و هر چه عملکرد غدد بهتر باشد، با عوارض کمتری روبه‌رو خواهید شد.
* طرفدار رژیم یویو هستید:
عادت غذایی و رژیم‌هایی که نامنظم باشد، به‌طوری‌که در خوردن و رژیم گرفتن افراط و تفریط صورت گیرد، می‌تواند عملکرد بدن را به هم بریزد. زنانی که مدت طولانی عادت‌های نادرست داشتند می‌توانند با تغییر دادن شیوه زندگی از ناهنجاری‌های دائمی هورمونی که روی آغاز یائسگی تاثیرگذار است، پیش‌گیری کنند. هر چه زودتر این کار را انجام دهید ، مدت طولانی‌تری از مزایای آن سود می برید.
* مهارت کنترل استرس را ندارید:
یائسگی روی الگوی خواب و ماده شیمیایی مغز ازجمله میزان سروتونین تاثیر می گذارد. اتخاذ شیوه های کنترل‌کننده استرس مانند مدیتیشن می‌تواند شدت واکنش بدن به استرس را پایین بیاورد.
* میان وعده‌ها از کربوهیدرات‌های ساده تشکیل‌شده:
شکی نیست که خوردن هله‌هوله باعث افزایش وزن می‌شود که با بالا رفتن سن به‌سختی می‌توان از وزن اضافه‌شده خلاص شد. با بالا رفتن سن ، توده عضله کاهش می یابد و توده چربی افزایش پیدا می‌کند. در خوردن کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید، برنج و هر چه تصفیه‌شده است، دقت بیشتری به خرج دهید.
* به ورزش‌های استحکامی نمی‌پردازید:
برای حفظ وزن سالم نیاز به توده عضلانی بدون چربی است. با انجام ورزش‌های استحکامی روند از دست دادن توده عضلانی به حداقل می رسد. اما این کار باید برای مدت طولانی انجام گیرد تا بتوانید مزیت آن را ببینید. این نوع ورزش بدن را قوی می‌سازد. هر بار هم باید در وزنه ای که کار می‌کنید تغییری ایجاد کنید.
* بیش‌ازحد بی‌تحرک هستید:
نتایج بررسی ها نشان می دهد که زنان میانسال که زندگی بی‌تحرکی داشتند، نسبت به همسن و سال‌های فعال، با علایم بدتر یائسگی روبه‌رو بودند. علاوه بر آن آمار افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی آن‌ها نیز بالا بود. بهتر است چه در منزل و چه در محل کار کمی تحرک داشته باشید.
*مصرف آب پایین است:
بی‌آبی می‌تواند شدت و تکرر گرگرفتگی را افزایش دهد. خستگی هنگام روز و گرفتگی پا هنگام شب که در خواب اختلال ایجاد می‌کند، بیشترمی شود . بنابراین خوردن آب کافی را طی روز فراموش نکنید.
*فیبر به‌اندازه مصرف نمی‌شود:
هنگام یائسگی، استروژن پایین در واژن باعث کاهش باکتری سالم می‌شود، بالا رفتن Ph ، باعث کاهش جریان خون و مشکل پوستی می‌شود که به تکرر ادرار ، عفونت باکتریایی و شل شدن مدفوع منجر می‌شود. بنابراین سال ها قبل از یائسگی باید روزی 25 گرم فیبر در برنامه غذایی گنجانده شود.
سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 17 شهریور 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , سلامت اعضای خانواده , سلامت زنان
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • تشخیص سرطان ریه با این علائم
  • عفونتهای خارجی پوست و داروهای آن
  • دانسته هایی درباره فواید سیر
  • خواص میوه سرد سال خرمالو
  • سه گام طلایی برای رسیدن به تناسب اندام و زیبایی
  • هشدارهای پزشکی برای لوازم آرایشی
  • افراط در تزریقات
  • حمله قلبی و سکته قلبی چه تفاوتی با هم دارند؟
  • محبوبترین ها

  • تشخیص بیماری قلبی با استفاده از لب و ناخن ها
  • زمان در درمان سکته قلبی بسیار مهم است
  • مکمل های بدنسازی چه تاثیری بر روی قلب دارند؟
  • کند شدن بهبودی بعد از جراحی قلب با چاقی
  • خندیدن چه فوایدی برای قلب دارد؟
  • کاهش آسیب قلبی در سالمندان چاق با ورزش
  • استفاده از آجیل و خشکبار سبب بهبود بیماری قلبی می شود
  • ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی با مصرف سیگار
  • رپورتاژ

  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • هزینه لیپوماتیک (پیکرتراشی)
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x