nails-healthy-article

برای حفظ زیبایی و سلامت ناخن از برخی روش های موثر می توانیم کمک بگیریم ابتدا باید برخی عادات نادرست را که به ناخن هایمان آسیب وارد می کنند را باید بشناسیم و به رفع آن ها بپردازیم کسانی که طولانی مدت با آب سروکار دارند و یا ناخن هایشان را بیش از حد کوتاه می کنند بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازند.

درست مانند پوست، ناخن ها هم اعضای آسیب پذیر بدن هستند و نیاز به مراقبت دارند، که البته مراقبت از آنها نیازمند کنارگذاشتن برخی عادات نادرست در زندگی است.

 به نقل ازhuffingtonpostدر اینجا 5 عادت نادرست که سلامتی ناخن ها را دچار آسیب می کند، بیشتر معرفی شده است:

بریدن یا کوتاه کردن کوتیکول ناخن: کوتیکول یا قاعده ناخن، همان پوست بسیار نازک و بخشی از پوست و ناخن است که دائما در حال رشد بوده و به عنوان محافظ ناخن ها در برابر نفوذ باکتری ها عمل می کند. اگر شما جزو افرادی هستید که به منظور بلندتر دیده شدن ناخن هایتان اقدام به بریدن و کوتاه کردن کوتیکول می کنید، بدانید که به آنها آسیب می زنید. توصیه بر این است که کوتاه کردن کوتیکول را به برخی موقعیت های خاص اختصاص دهید و هر روز به کوتیکول ناخن ها کرم مرطوب کننده بزنید تا مرطوب بماند. هر چه این پوست نازک مرطوب تر باشد، ناخن ها استحکام بیشتری خواهند داشت.

نگه داشتن ناخن ها به مدت طولانی در آب: شستن زیاد دست ها باعث می شود ناخن ها حساس و آسیب پذیر شوند. اگر شغل یا سبک زندگی مجبورتان می کند روزانه چندین بار دست های خود را خیس کنید، حتما چندین بار نیز کرم به دست ها و ناخن ها بزنید. کرم های مخصوص ناخن، آنها را برای 3 تا 4 بار شستشو مقاوم می کنند. به جای صابون زدن دست ها، از ژل های شستشو استفاده کنید.

استفاده از ترکیبات شیمیایی: تماس مستقیم و مدام با شوینده ها و محصولات شیمیایی باعث آسیب پذیری و شکنندگی ناخن ها می شود و از رشد درست آنها جلوگیری می کند. نباید فراموش کنید که ناخن ها ضمیمه پوست هستند. هر آنچه به پوست آسیب می زند، ناخن ها را نیز بی نصیب نمی گذارد. هنگام نظافت خانه، باغبانی و به طور کلی استفاده از شوینده ها و محصولات شیمیایی، حتما از دستکش استفاده کنید.

رژیم های لاغری سفت و سخت: افرادی که به مدت 2 یا 3 ماه رژیم های لاغری سخت می گیرند، تاثیر آن را روی ناخن هایشان ملاحظه خواهند کرد. این نوع رژیم ها، ناخن ها را نرم و شکننده می کنند که علامت کمبود ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز سلامت ناخن ها است. واقعیت این است که ناخن ها نیز برای زیبا و سالم بودن نیاز به همان مواد مورد نیاز موها دارند. توصیه ها بر این است که برنامه غذایی متنوع و متعادلی داشته باشید. استفاده از غذاهای دریایی برای جذب مواد مغذی مورد نیاز ناخن ها لازم است. تخم مرغ ویتامین ب 5 بدن را تامین می کند و ماهی برای جذب اسیدهای چرب ضروری از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیگار کشیدن: مصرف دخانیات علاوه بر زرد کردن ناخن ها در کار خون رسانی به انتهای بدن نیز اختلال ایجاد می کند. معمولا ناخن های افراد سیگار به درستی رشد نمی کند. یادتان باشد که ناخن ها همیشه در معرض آسیب های خارجی قرار دارند و سیگار کشیدن استرس مضاعفی به آنها وارد می کند. بنابراین بهترین کار ترک آن است.

آوای سلامتwww.huffingtonpost.com

ارسال شده در 17 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • دوران بلوغ و ایجاد تغییرات تغذیه ای در نوجوانان
  • خريد انواع محصولات و لوازم آرایشی چینی ممنوع شد
  • فکت گرافی – سلام زالزالک
  • با مصرف نکردن قند های صنعتی سالم بمانیم
  • درمان طبیعی عفونت ادراری با میوه ها
  • شامپوهای طبیعی را بشناسید
  • رسپی شیرینی ستاره ای ترکیه
  • بیهوشی و خواب رفتن ناگهانی این دختر
  • اجتماعی شدن بچه گربه
  • برای بالا بردن بهره وری تان بخوانید
  • رژیم غذایی برای پاکسازی کننده ی کبد گربه
  • آش در ظرفی از نان
  • افتتاح مرکز درمانی برای خواب
  • علاقه زنان به نوازش پس از نزدیکی
  • تغییرات امیال جنسی پس از فرزندآوری
  • محبوبترین ها

  • مشخص شدن جنسیت بچه با این رنگ ها
  • غذا هایی که در دوران بارداری نباید خورد
  • از آزمایش ژنتیک غافل نشوید!
  • متداولترین نشانه های حاملگی
  • واکسن های پیش از بارداری که به سلامت جنین کمک میکنند
  • یائسگی زودرس بانوان باعث پوکی استخوان میشود
  • اشکالاتی که در عادات ماهانه دختران نوجوان وجود دارد
  • منبع و منشا تهوع در بارداری و از بین بردن آن
  • همه عوارض تهدید کننده اسپری مو برای نوزاد
  • روحیه دادن به همسر بعد از سقط جنین
  • موارد مهم تغذیه ای برای یک زن باردار
  • زایمان کردن با کمک روش اپیدورال
  • جنسیت جنین میتواند بر دیابت بارداری تاثیر بگذارد؟
  • تجربه یک بارداری آسان با رعایت این نکات
  • دگرگونی رنگ پوست در دوران حاملگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است