دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه

موفقیت در کم کردن وزن کاهش وزن ثابت نگه داشتن وزن ایجاد تعادل در وزن

برخی مواد غذایی برای کم شدن وزن به شما کمک زیادی می کنند و می توانند در کاهش کالری دریافتی به شما کمک کنند بهتر است با آن ها آشنا شوید و در برنامه غذایی تان بگنجانید تا باعث کالری سوزی و افزایش متابولیسم بدنتان شوند.

افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین اقدامات برای کاهش وزن موثر است و البته به این نکته باید اشاره کرد که همه میوه ها به دلیل داشتن قند و کالری بالا، چنین خاصیتی ندارند و حتی می توانند باعث چاقی شوند.

به نقل ازnaturalnewsبرای کاهش وزن موثر باید سراغ میوه ها و سبزی جاتی بروید که فیبر بیشتر دارند و منجر به کاهش اشتها و جلوگیری از گرسنگی می شوند:

فلفل: اضافه کردن فلفل به غذا، علاوه بر این که عطر و طعم آن را افزایش می دهد، منجر به سوزاندن کالری اضافی نیز خواهد شد. کپسایسین موجود در فلفل منجر به افزایش سوخت و ساز بدن شده و مزایای کاهش وزن را به همراه دارد.

سیب: موثرترین میوه برای کاهش وزن است. یک سیب متوسط تنها 95 کالری دارد و مصرف آن در روز علاوه بر این که میزان کالری مصرفی را کاهش می دهد، برای بهبود سلامت کلی بدن نیز مفید است.

کلم بروکلی: دارای مواد مغذی گیاهی است که منجر به افزایش تستوسترون و مبارزه با ذخایر چربی می شود. البته اگر مشکلات هضم دارید، از خوردن این گیاه به صورت خام خودداری کنید.

گریپ فروت: یک عدد گریپ فروت 90 درصد آب دارد و منبع غنی از فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و ویتامین های گروه ب است. کالری اندک و ریز مغذی های سرشار این میوه باعث شده مصرف منظم آن منجر به لاغری و پاکسازی بدن از سموم شود.

توت فرنگی: حاوی ترکیبی به نام آنتوسیان است که در تولید هورمون آدیپونکتین که با سطح پایین قند خون مرتبط است، ارتباط دارد. مصرف منظم توت فرنگی برای تسهیل متابولیسم و کنترل تمایل به ریزه خواری انتخاب خوبی خواهد بود. به علاوه، این میوه هضم را تسهیل می کند و به خاطر فیبرهای طبیعی که دارد در مقابله با التهاب موثر است.

بادمجان: بادمجان می تواند قند خون را کنترل کند و نقش اساسی در عملکرد متابولیسم بدن دارد. هیدرات کربن و کالری کمی دارد اما سرشار از ریز مغذی های مهم است که نقش های حیاتی در بدن دارند. بادمجان خوراکی عالی در رژیم های گیاهی است زیرا به روش های مختلفی در غذاها استفاده می شود. برای بهره مندی بیشتر از خواص چربی سوزی می توان آن را به شکل آب پز طبخ کرد.

خیار: تقریبا 95 درصد از حجم خیار را آب تشکیل می دهد و مقدار قابل توجهی فیبر دارد که در بهبود هضم غذا و افزایش احساس سیری نقش دارند. همچنین خواص مدر و ضدالتهاب آن به کاهش احتباس آب در بافت های بدن کمک می کند تا تورم کاهش یابد و کاهش وزن تسهیل شود. هر 100 گرم خیار تنها 13 کالری دارد که جز کم کالری ترین خوراکی ها محسوب می شود.

گلابی: افرادی که به طور مرتب میوه گلابی را در رژیم غذایی‌شان می ‌گنجانند سایز دور کمر کوچکتری دارند. علاوه بر این، این افراد نسبت به کسانی که این میوه را در رژیم غذایی خود قرار نمی ‌دهند، 35 درصد کمتر به چاقی مبتلا هستند.

آوای سلامت

5 1000
ارسال شده در 17 شهریور 1395 توسط با موضوع تغذیه , خواص میوه و سبزیجات

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x