فواید فرنی فرنی خوردن فرنی خواص فرنی پیشگیری از ابتلا به سرطان

مصرف فرنی برای صبحانه بسیار مفید و پرخاصیت است و می تواند خاصیت های بی شماری از جمله پیشگیری از بروز انواع سرطان ها در بدن شود مواد مورد استفاده برای تهیه فرنی از ویژگی های ضدسرطانی مفیدی برخوردار هستند.

مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که خوردن «فرنی» ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه هاروارد استفاده از رژیم غذایی حاوی 70 گرم غلات به صورت روزانه که معادل یک کاسه بزرگ فرنی است می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند.بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، امروزه مطالب بسیاری در رابطه با رژیم‌های مختلف غذایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان منتشر می‌شود اما در یکی از عجیب‌ترین این مطالب، محققان مدعی شدند که خوردن روزانه یک کاسه فرنی برای صبحانه می‌تواند از بروز و ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

مطالعه محققان دانشگاه هاروارد بر اساس یک مطالعه متاآنالیز و شامل چندین مطالعه در مورد مواد غذایی سبوس‌دار بود که 786076 نفر در آن شرکت داشتند.

نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که خوردن روزانه 70 گرم غلات خطر مرگ ناشی از عوامل اصلی مرگ و میرهای مطرح را 22 درصد کاهش می‌دهد.

بر اساس ادعای این محققان خوردن 70 گرم غلات در هر روز (به همان مقدار که در یک کاسه بزرگ فرنی یافت می‌شود) خطر ابتلا به سرطان را 20 درصد و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز 20 درصد کاهش می‌دهد.

غلات سبوس‌دار شامل سبوس، بلغور،، جو دوسر و … است که حاوی مواد غذایی شامل پروتئین، فیبر، آهن و اسید فولیک هستند.

 

http://www.salamaneh.com/

ارسال شده در 18 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه با آناناس ماهیچه ی صورت را تقویت کنیم؟
  • نکاتی درباره فواید معجون کاچی سنتی کرمان
  • مبانی ژنتیکی عملکرد در ارتفاع
  • مهمترین امتیازات یک مهد از نظر روانشناسان
  • انواع روش های پخت را بدانید
  • باقیمانده داروها را دور بیندازید
  • قبل از نزدیکی این خوراکیها را نخورید!
  • خوراکی از کلم قمری با 250 کالری
  • تقویت رشد و نمو شیرخوار
  • راهکارهای مفید و مهم برای یک زن زیبا
  • بارداری چند قلویی این خانم مسن!
  • تنظیم وزن و اشتها با تخم مرغ
  • روانشناسی افراد باهوش و ذکاوت
  • اگر می خواهید وزن کم کنید ، در شام خود از این غذا ها استفاده کنید
  • رژیم 21 روزه لاغری لاغرشو – روز دوم
  • محبوبترین ها

  • خوردنی هایی با منابع ویتامین بسیار زیاد
  • تهیه غذا بدون استفاده از روغن سرخ کردنی
  • چه دسری را بخوریم ، چه دسری را نه!
  • آشنایی با این معجزه ماست
  • هر روز آجیل بخورید تا عمرتان زیاد شود
  • کره بادام زمینی را با غذا مخلوط کنید
  • راهکارهای تغذیه ای برای ثابت ماندن وزن
  • ماست و یک دنیا خاصیت
  • افزایش ناگهانی هورمون کورتیزول
  • خطرات تاثیر بازگشت مجدد وزن
  • رژیم غذایی در دیالیز صفاقی
  • تاثیر لاغری نرمال در کاهش ریسک ابتلا به امراض قلبی و دیابت
  • درمان برخی بیماری ها با آب پنیر
  • قویترین چربی سوز های بی ضرر
  • از دست ندادن چربی بدن چه علتهایی دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است