image1_1

مصرف فرنی برای صبحانه بسیار مفید و پرخاصیت است و می تواند خاصیت های بی شماری از جمله پیشگیری از بروز انواع سرطان ها در بدن شود مواد مورد استفاده برای تهیه فرنی از ویژگی های ضدسرطانی مفیدی برخوردار هستند.

مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که خوردن «فرنی» ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه هاروارد استفاده از رژیم غذایی حاوی 70 گرم غلات به صورت روزانه که معادل یک کاسه بزرگ فرنی است می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند.بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، امروزه مطالب بسیاری در رابطه با رژیم‌های مختلف غذایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان منتشر می‌شود اما در یکی از عجیب‌ترین این مطالب، محققان مدعی شدند که خوردن روزانه یک کاسه فرنی برای صبحانه می‌تواند از بروز و ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

مطالعه محققان دانشگاه هاروارد بر اساس یک مطالعه متاآنالیز و شامل چندین مطالعه در مورد مواد غذایی سبوس‌دار بود که 786076 نفر در آن شرکت داشتند.

نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که خوردن روزانه 70 گرم غلات خطر مرگ ناشی از عوامل اصلی مرگ و میرهای مطرح را 22 درصد کاهش می‌دهد.

بر اساس ادعای این محققان خوردن 70 گرم غلات در هر روز (به همان مقدار که در یک کاسه بزرگ فرنی یافت می‌شود) خطر ابتلا به سرطان را 20 درصد و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز 20 درصد کاهش می‌دهد.

غلات سبوس‌دار شامل سبوس، بلغور،، جو دوسر و … است که حاوی مواد غذایی شامل پروتئین، فیبر، آهن و اسید فولیک هستند.

 

http://www.salamaneh.com/

ارسال شده در 18 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شناخت و درمان انواع عفونت های پوستی
  • هشدار به والدین! از چکاپ بیضه نوزادان غافل نشوید
  • جامعه ی پزشکی در ارتقای سلامت ایران تنهاست
  • نقش ماء الشعیر در دفع سنگ کلیه چیست؟
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • عوارض باورنکردنی دو خوراکی پر طرفدار
  • تفاوت مفهوم مراقبه و تمرکز
  • قوانین مکمل دادن به خردسالان
  • چگونه دهانشویه خانگی درست کنیم؟
  • این ویتامین ها برای کودکان ضروری هستند
  • از چای برای مشکلات پوستی تان کمک بگیرید
  • از بین بردن چربی شکم و پهلو
  • بررسی منفعت های گوناگون میوه ها برای تقویت مو
  • واقعیت های جراحی لیپوساکشن
  • خلاصه ای براستراحت میان تمرینات برای حداکثر عضله سازی
  • محبوبترین ها

  • بررسی انواع آسیب دوچرخه سواری
  • برای عضله‌ سازی سریعتر این 7 روش را به یاد داشته باشید
  • بدنسازان و نازایی
  • احساس پادشاهی با راجا یوگا
  • در هفته بیش از ۹ ساعت دوچرخه سواری نکنید
  • آب مهمترین نیاز ورزشکاران
  • برخی ایرادات ورزشی برای عضله سازی
  • تکنیکهای ذهنی و بهبود تمرینات ورزشی
  • نکات مثبت در ورزش تای‌چی و چگونگی انجام آن
  • تاثیر ورزش کردن همراه دوست
  • تاثیرات فیزیوتراپی پیش از تعویض مفصل ران یا زانو
  • تقویت سرعت آستانه بی هوازی
  • چه ورزشهایی برای زانو ضرر ندارد
  • برای بهبود کارکرد و ریکاوری پاورلیفتر ها این ۵ مکمل مفید است
  • تأثیر ورزش بر حفظ سلولهای بتا
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است