دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)

واکنش‌‌های هیجانی افراد خشن گفتگو با افراد خشن دلایل خشم افراد عصبانی افراد خشن

 

وقتی فردی خشمگین است چه باید بکنیم؟ یکی از تکنیک های گفتگو با افراد خشمگین این است که ابتدا دلیل خشم او را بفهمید و سپس با رفتارتان نشان دهید احساس او برایتان مهم است.

تحریریه زندگی آنلاین

در گفتگو با افراد خشمگین از نصیحت کردن خودداری کنید ولی مراقب باشید با تایید مطلق حرف‌‌هایی که او در مورد افراد دیگر میزند، آتش بیار معرکه نشوید

احتمالا تاکنون پیش آمده که یکی از عزیزان شما عصبانی بوده است و خواسته اید او را آرام کنید اما نتوانسته‌اید. در این‌گونه مواقع ما معمولا با برخوردها و سخنان اشتباه مان اوضاع را بدتر میکنیم.

وقتی فردی خشمگین است، هرگز نباید با گفتن «حق داری و باید عصبانی باشی» آتش خشم او را شعله‌ورتر کنید. باید به گونه‌ای احساس‌‌های او را تایید کنید که خشمگین تر نشود. به این منظور:

مرحله اول

ابتدا باید بفهمید که دلیل خشم او چیست؟ با رفتارتان نشان دهید احساس او برایتان مهم است. اگر هم دلیل خشم او خود شما هستید و او حق دارد عصبانی باشد، از او عذرخواهی کنید و بگویید که قصد آزردن او را نداشته‌اید.

بدین ترتیب میتوانید تا از خشم او بکاهید.

مرحله دوم

تایید عاطفی، نیاز هر انسانی است. بسیاری از افراد وقتی از موضوعی ناراحت هستند دوست دارند در مورد آن با دیگران صحبت کنند و خود را آرام سازند اما همیشه صحبت کردن با دیگران راضی کننده نیست.

به طور مثال اگر هنگام اندوه با کسی صحبت کنید و او صرفا نگاه‌تان کند و شانه‌‌هایش را با بی تفاوتی بالا بیندازد و یا شروع به نصیحت کند حال شما را بدتر از قبل میکند.

در این مواقع به دنبال کسی هستید که احساس شما را درک کرده، تاییدتان کند و اگر کسی را پیدا کردید که چنین واکنشی داشت از دردتان کاسته میشود. طرف مقابل شما هم همین را میخواهد.

بنابراین از نصیحت کردن خودداری کنید ولی مراقب باشید با تایید مطلق حرف‌‌هایی که او در مورد افراد دیگر میزند، آتش بیار معرکه نشوید.

او میخواهد حرف بزند و شما باید با محبت و همدردی با او رفتار کنید ولی در مورد سخنان بدون سند و مدرک او قضاوت نکنید و واکنش‌‌های هیجانی نشان ندهید.

 

آبی بر آتش خشم

برای اینکه شنونده خوبی باشید و با فرد همدردی کنید باید به نکاتی توجه کنید تا در آرام کردن او موفق شوید. اگر میخواهید در این خصوص به نتیجه درست و دلخواه برسید 5 روش زیر را به کار برید:

1- – ابتدا حرف‌‌هایش را گوش کنید، حتی به تمام حرکت‌‌های فرد گوینده، برای مثال نحوه حرکت دادن دست‌‌ها و پاهایش، توجه نشان دهید.

بدین ترتیب دلایل خشم او را میفهمید. به هر حال همان گونه که اشاره شد، قضاوت نکنید. چون شما حرف هر دو طرف را نشنیده اید.

2- سعی کنید به او بفهمانید که تمام شرایط را “از زاویه دید او” چه موافق باشید چه مخالف، کاملا درک کرده اید. درک کردن به معنای موافقت نیست.

3- به او نشان دهید که احساس او و اتفاقی که برایش افتاده است را به خوبی درک میکنید و با او همدردی کنید.

4- با وجود اینکه واقعیت اتفاق افتاده را صرفا از نگاه او میبینید و تنها سخنان او را میشنوید، به او نشان دهید که احساسات او را میپذیرید و آنها کاملا واقعی و منطقی هستند.

5- اکنون میتوانید با او همدردی کنید (نه دلسوزی!) و او را تسلی دهید.

 

 

5 1000
ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش وزن با بی خطر ترین روش
  • آیا نمک صورتی را می شناسید؟
  • چه عواملی بر روی تارهای صوتی تاثیر می گذارند
  • آیا موهای چرب روش درمانی دارد؟
  • آموزش تهیه اسموتی ویژه کاهش وزن
  • از جمله عوارض رژیم های لاغری سریع این بیماریست
  • پیشگیری از شدت یافتن بیماری‌های التهابی روده
  • در دهه سوم زندگی،این مواد غذایی را نخورید
  • محبوبترین ها

  • استفاده از این ویتامین ها را در هوای آلوده فراموش نکنید
  • مویز و خاصیت سلامت زای آن
  • تغذیه مناسب عاملی اساسی در بهبود اختلالات گوارشی
  • آیا مصرف بادام برای درمان ریز مغذی ها کافیست؟
  • نقش ماء الشعیر در دفع سنگ کلیه چیست؟
  • جبران کمبود ویتامین B2 در بدن
  • همه چیز در مورد فواید و معایب پنیر
  • نوزاد باید شیر مادر را بخورد به این دلایل
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x