anger

 

خنده موجب کاهش و حتی از بین رفتن خشم می‌شود. خشم و عصبانیت خود را به لبخند و یا حتی به قهقهه تبدیل کنید!

وحید عرفانی

 

خشم،یک هیجان منطقی در برابر عوامل تهاجمی است؛ اما اگر از کنترل عقل خارج شود، نتایجی به بار خواهد آورد که شاید جبران آن غیر ممکن باشد. خشم و عصبانیت، به خودی خود خطرناک نیست، ولی نحوه ابراز یا سرکوب آن می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. براساس پژوهش‌های دانشگاه میشیگان، خشم و عصبانیت چنانچه به درستی کنترل و ابراز نشود، می‌تواند خطر مرگ و میر را تا 5/2  برابر افزایش دهد.

پزشکان عقیده دارند که درمان بسیاری از ناراحتی‌های جسمی با خودداری از جار و جنجال و عصبانیت میسر است. خشم، نوعی واکنش در برابر جلوگیری از اعمال آزاد شخص است. برخی عادت دارند برای هر چیزی از کوره در بروند، داد و فریاد راه بیندازند و بی دلیل توان و نیروی خود را هدر دهند.

آیا شما هم از آن کسانی هستید که داد و قال راه می‌اندازید و بدخلقی می‌کنید؟ آیا به راستی شما می‌توانید خشم خود را کنترل کنید؟ امیدواریم که جواب تان مثبت باشد. تغذیه نا مناسب، عدم فعالیت‌های بدنی و کمبود نشاط و شادمانی در زندگی، انسان را به فردی تندخو و عصبانی تبدیل می‌کند. خشم بجا و درست، خشمی است که به گونه‌ای نمادین، با رفتاری تحت کنترل و مطمئن و بی‌‌خطر بیان می‌شود. هنگامی که آن را احساس می‌کنید، ببینید چگونه با شخص یا حادثه‌ای که خشم شما را برانگیخته است، برخورد می‌‌کنید.

آیا خشم خود را فرو می‌خورید؟ شخص بالغ و عاقل می‌تواند راه‌هایی برای جلوگیری ازخشم‌هایی که او را به هدف واقعی نمی‌رساند بیابد. چنین فردی معمولا یکی از راه‌های زیر را انتخاب می‌کند.

 

توصیه‌های ساده برای کنترل خشم

بیشتر بخندید و کمتر عصبانی شوید. خنده موجب کاهش و حتی از بین رفتن خشم می‌شود. خشم و عصبانیت خود را به لبخند و یا حتی به قهقهه تبدیل کنید! یادتان باشد که چهره عصبانی، باعث می‌شود حالت چهره مردم خشمگین شود و چهره گشاده و خندان، مردم را شاد و خندان می‌کند.

زود از کوره در نروید. آیا خشم خود را سر دیگران خالی می‌کنید؟ برخی افراد عصبی هستند و در اثر کوچک‌ترین اصطکاک، مانند جرقه می‌جهند و شروع به داد و فریاد می‌کنند. اگر شما جزء این گروه هستید، بهتر است بر اعصاب خود مسلط باشید و با هر بهانه‌ای خشم خود را بروز ندهید. سعی کنید چیزی شما را عصبی و پریشان نکند.

با افراد شاد و خندان معاشرت کنید. افراد شاد و خندان روحیه تان را دگرگون می‌سازند.

اندیشه‌های منفی را دور بریزید. هرگاه اندیشه‌های شما پیرامون خشم و عصبانیت سیر کند، یقین بدانید که پیوسته نگران و ناراحت خواهید بود. فراموش نکنید که اندیشه‌های منفی قدرت تفکر مثبت را سلب می‌کند و قوای حیاتی شما را هدر می‌دهند…

 

ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • رابطه ای منسجم در ازدواج
  • مشکلات مفاصل و انتخاب کفش
  • رفع درد ناشی از سنگ کلیه با این روش
  • بلغور پلو با رشته
  • بهیچ وجه ورزش اول هفته را از دست ندهید
  • بررسی مشکلات کودکان مناطق محروم
  • عارضه اسکولیوز را بیشتر بشناسید
  • تفاوت بین آمبره، سامبره، بالیاژ، فویل، کالر ملتینگ
  • راه حلی برای از بین بردن همیشگی ترس
  • مثل خوشحال ها رفتار کنید
  • خوابیدن و کم شدن سایز
  • هر نوع کفشی بپوشید
  • بهبود عملکرد ذهن با روش های ساده
  • درمان ام اس امکان پذیر است یا خیر؟
  • مواجهه با تنفر از جانب اطرافیان
  • محبوبترین ها

  • راست و دروغ های رایج در زمینه افسردگی
  • روی نزدیکان تا چه حد تاثیر می گذارید؟
  • پرسش های ممنوعه از همسران!
  • آسودگی بیشتر با نوشتن خاطره
  • کاهش خطاها و اشتباهات
  • خانواده های شاد و این ویژگی ها
  • ابتلا به افسردگی در دوران مجردی 2
  • تاریکی زمستان، فصل افسردگی
  • امتیازهای شخصیتی مرد مناسب برای ازدواج
  • این شیوه ها برای آرامش اعصابتان عالیست
  • برای زندگی دالای لاما 18 قانون طلایی را توصیه می کند
  • آموزش ناپدری و ناماداری خوب بودن
  • داشتن نگاه خوشبینانه به مسائل
  • عوامل روحی ایجاد اختلال پارسومنیا
  • اثربخشی روان درمانی بین فردی در درمان افسردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است