آیا می‌دانید چگونه می‌توانید خشم خود را فرو ببرید. با این 10 روش زیر می‌توانید در مواقع خشمگین شدن، عصبانیت خود را کنترل کنید و آرامش بیشتری داشته باشید.

وقتی از شدت عصبانیت به نقطه انفجار می رسید، شرایط را چگونه جمع و جور می کنید؟ اگر تاکنون نتوانسته اید، هنگام عصبانیت، خشم تان را کنترل کنید، ده روش زیر را به کار ببرید و مطئن باشید در مهار خشم تان موفق خواهید شد.

1- از افتادن در گردابی از احساسات جلوگیری کنید.

هنگام عصبانیت از خودتان بپرسید،” بهترین کاری را که می توانید، اکنون انجام دهید، چیست؟” بدین ترتیب می توانید از بیرون گود به خود بنگرید و احساسات تان را کنترل کنید.

2- شرایط طرف مقابل را هم درک کنید.

سعی کنید، شرایط طرف مقابل خود و احساسی که دارد را درک کنید تا او ببیند، تنها نیست و در موقعیت ترس قرار نگیرد. بدین ترتیب، می توانید رفتاری مسالمت آمیز از خود بروز داده و پاسخ مناسبی برای وضعیت موجود پیدا کنید.

3- به طرف دیگر هم فرصت دهید.

به طرف دعوا هم فرصت دهید تا او نیز احساساتش  را بیان کند. اگر کسی پر از درد و ناراحتی و خشم است، باید او هم بتواند، خود را آرام کند. در این صورت او از احساسات منفی خود رها شده و تبدیل به یک بمب انفجاری نخواهد شد.

4- موضوعی مثبت بیابید.

مشکلات پیش آمده را از دید مثبت ببینید. مثلا، آن را به صورت یک چالش درنظر گرفته و طرف مقابل خود را تشویق کنید که روی نقاط مثبت و منفی موارد پیش آمده متمرکز شده و با یکدیگر به راه حلی برسید.

5- پیشنهادهای اطرافیان را بپذیرید.

به پیشنهادهای اطرافیان خود توجه نشان دهید. معمولا هنگام عصبانیت، کسانی که اشتباه کرده اند، نمی توانند موارد را درست ببینند و بشنوند.

بنابراین حضور دوستان و یا اعضای خانواده می تواند این خلاء را پرکرده و به شرایط موجود منطقی فکر کنند.

6- موضوع را بی اهمیت جلوه ندهید.

از دادن جواب درست و منطقی نگریزید و یا عذر و بهانه نیاورید. بهتر است صادق باشید و در حل مشکل کمک کنید. درغیر اینصورت، شدت عصبانیت بیشتر خواهد شد.

7- برنامه داشته باشید.

همیشه در ذهن خود برنامه ای برای لحظاتی که احتمال عصبانیت دارید، ترتیب دهید. بدین وسیله در لحظات عصبانیت، قدرت انتخاب خواهید داشت.

به طور مثال، با خود فکر کنید، هنگام عصبانیت از محیط خارج شده و هوای تازه استنشاق کنید. حتی برخی از افراد با خوردن یک تکه شکلات خوشمزه، لحظه ای آرام می شوند.

8- فراموش نکنید، گاهی سکوت بهترین گزینه است.

اکثر مردم نسبت به سکوت، احساس خوبی ندارند، اما اگر حداقل لحظه ای کوتاه سکوت کنید، می توانید بهتر فکر کرده و راه حل مناسبی بیابید. در عین حال جلوی آسیب های احتمالی را هم می گیرد.

9- به کسی احساس گناه ندهید.

همه ما انسان ها سرشار از احساسات گوناگون هستیم. بنابراین همانطور که احساسات مان برای خودمان مهم هستند، باید به احساسات دیگران هم احترام بگذاریم و البته کاری نکنیم، آنها نسبت به خود، دید بدی پیدا کنند.

10- بپذیرید که توانایی انجام هرکاری را ندارید.

گاهی اوقات، اطرافیان تان از شما می خواهند که فقط لحظه ای به درد و رنج شان اهمیت دهید. ممکن است شنیدن ناراحتی آنها و حمایت عاطفی تان، تنها کاری باشد که بتوانید انجام دهید.

اگر به تمام روش های فوق توجه کنید، مسلما کمتر گرفتار لحظه های پرخشم و غضب می شوید.

 

ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • خود آزمایی آرتریت روماتوئید
  • از 20 سال به بالا صورت انسان چگونه عوض می شود
  • هدایای مضر دخانیات برای سلامتی
  • داروی آلزایمر ترمیم کننده دندان های آسیب دیده
  • دلایلی برای استفاده نکردن از ظرف یکبار مصرف
  • اگر از عملکرد مغز خود ناراضی هستید بخوانید
  • افزایش هوش و خلاقیت با اینترنت
  • اهمیت نفس کشیدن صحیح موقع ورزش
  • روشی به سبک اورپایی ها برای آموزش دستشویی به کودکان
  • فراگیر شدن افسردگی در میان جامعه
  • بررسی ارزش تغذیه ای رژیم موز
  • بهره مند شدن از خاصیت های چای سبز،چگونه؟
  • با این روش سالهای باقیمانده عمرتان را حدس بزنید
  • با خشکی چشم در زنان آشنا شویم
  • آسیب های ناشی از چنگ زدن حیوانات
  • محبوبترین ها

  • مراقبت از مرغ عشق هنگام بیماری
  • آپارتمان نشینی و خرید گربه
  • تهیه غذا برای گربه خانگی
  • از کجا بفهمیم گربه سرما خورده است؟
  • علائمی که نشان میدهد، جان سگ در خطر است
  • مراقبت بیشتر از سگ
  • بررسی امراض قلبی گربه
  • 4 نگرانی در مورد قبول کردن حیوانات خانگی
  • خطر مرگ در اثر نگهداری از گربه ها
  • اتساع و پیچ خوردگی معده در سگ را چگونه درمان کنیم؟
  • شرایط تعلیم آموزش های فرمانی به سگ
  • بهداشت دهان و دندان سگ و نکاتی که از آن بی خبرید!
  • تصاویر جالب از تغییر چهره حیوانات با محبت اطرافیان
  • انواع نژادهای سوسمار خانگی
  • بازیگوشی گربه در محیط خانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است