hqdefault

برای لاغری و کاهش وزن می توانیم مصرف چربی ها  و روغن ها را کاهش دهیم و از چربی های سالم و بی ضرر استفاده کنیم فست فودها سرشار از روغن های ناسالم هستند و می توانند در افزایش وزن ما تاثیرات منفی بگذارند

کاهش وزن و لاغری به یکی از دغدغه‌‌های بسیاری از مردم جهان امروز تبدیل شده است. یکی از نکات مهم در رژیم‌های لاغری این است که میزان مصرف روغن، چربی و قند کنترل شود. مصرف زیاد مواد غذایی که حاوی روغن، چربی  و قند هستند نه تنها باعث چاقی افراد شده بلکه در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش کلیدی را بازی می‌کنند. در ادامه نظر کارشناس تغذیه را درباره‌ی راهکارهای کاهش مصرف روغن و چربی می‌خوانیم.

 

کاهش مصرف چربی و روغن

سعید دارابی گفت: مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، به خصوص چربی‌های حیوانی (گوشت، شیر و لبنیات پرچرب)، خطر بروز سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است مصرف آنها محدود شود. برای پیشگیری از اضافه وزن، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌‌ها مصرف انواع روغن و چربی باید کاهش یابد.

این کارشناس تغذیه گفت: توصیه می شود که از شیر و ماست پاستوریزه و کم چرب (کمتر از ۱٫۵ درصد چربی) و پنیر کم چرب به جای پنیرهای خامه‌ای استفاده شود.

دارابی ادامه داد: مصرف غداهای آماده و فست‌فود از جمله سوسیس، کالباس و پیتزا که چربی زیادی دارند باید کمتر شده و هنگام طبخ غذا، روغن را به طور مستقیم از داخل بطری به درون ظرف غذا ریخته نشود بلکه با قاشق اندازه‌گیری شود.

وی تصریح کرد: به جای غذاهای سرخ‌ شده که مقدار زیادی روغن دارند از غذاهای آب‌پز، بخارپز و کبابی استفاده شود. در صورت تمایل به سرخ کردن غذا به مدت کم و حداقل روغن مخصوص سرخ‌کردنی فقط تفت داده شود.

این کارشناس تغذیه گفت: درتهیه انواع کیک و شیرینی علاوه بر قند زیاد مقدار زیاد روغن به کار می‌رود پس بهتر است مصرف آنها محدود شود و از شیرینی‌های ساده و بدون کرم یا خامه که چربـی کمتری دارد به مقدار کم استفاده شود.

دارابی با اشاره به اینکه مصرف روغن جامد و نیمه جامد باید حذف شود گفت: به جای آن انواع روغن مایع با اسید چرب ترانس کمتر از ۲درصد مصرف شود.

فارس

ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • خانواده های روزه اولی ها
  • نکاتی که خانم های باردار برای دویدن باید رعایت کنند
  • چای یمن بنوشید تا خستگی از بین برود
  • آخر وعاقبت کم تحرکی به واسطه زندگی ماشینی
  • هشدارهای بدن برای کم کاری تیروئید
  • مواد غذایی لذیذی که جان شما را به خطر می اندازد
  • چه زمانی شریانها دچار آمبولی می شود؟
  • درمان بدفرمی پلک ها
  • درمان برخی اختلالات بدن با اوزون تراپی
  • اطلاعات کامل درباره حجامت
  • درمان نازایی با ترشی
  • روش های موثر برای کنترل بیماری آلزایمر در منزل
  • درمان خارش های ناشی از اگزمای پوستی در طب سنتی
  • هر آنچه در مورد مضرات لبنیات پرچرب باید بدانید
  • جوانان زیاد به سراغ قهوه نروند
  • محبوبترین ها

  • قهوه برای پیشگیری از چه بیماری هایی مفید است؟
  • مصرف پوست مرغ و این عوارض خطرناک
  • تحول در سلولهای مغز با مصرف قهوه
  • برای درمان کم خونی این داروهای خانگی فوق العاده است
  • توصیه های تغذیه ای برای حفظ سلامت مو
  • شکلات داغ را از قلم نیندازید
  • بدون نگرانی از چاقی شام بخورید
  • استفاده از ویتامین دی به میزان کافی
  • مراقبت های غذایی به خاطر کبد
  • پرورش قوای ذهنی با این مواد غذایی
  • 10 مواد غذایی برای مبارزه با استرس
  • از کدام سبزیجات می توان بجای شیر استفاده کرد
  • تاثیر فرآورده های پروبیوتیکی در سلامتی
  • صحیح ترین راه خوردن میوه
  • دریافت چربی کمتر از گوشت با این روش ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است