hqdefault

برای لاغری و کاهش وزن می توانیم مصرف چربی ها  و روغن ها را کاهش دهیم و از چربی های سالم و بی ضرر استفاده کنیم فست فودها سرشار از روغن های ناسالم هستند و می توانند در افزایش وزن ما تاثیرات منفی بگذارند

کاهش وزن و لاغری به یکی از دغدغه‌‌های بسیاری از مردم جهان امروز تبدیل شده است. یکی از نکات مهم در رژیم‌های لاغری این است که میزان مصرف روغن، چربی و قند کنترل شود. مصرف زیاد مواد غذایی که حاوی روغن، چربی  و قند هستند نه تنها باعث چاقی افراد شده بلکه در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش کلیدی را بازی می‌کنند. در ادامه نظر کارشناس تغذیه را درباره‌ی راهکارهای کاهش مصرف روغن و چربی می‌خوانیم.

 

کاهش مصرف چربی و روغن

سعید دارابی گفت: مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، به خصوص چربی‌های حیوانی (گوشت، شیر و لبنیات پرچرب)، خطر بروز سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است مصرف آنها محدود شود. برای پیشگیری از اضافه وزن، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌‌ها مصرف انواع روغن و چربی باید کاهش یابد.

این کارشناس تغذیه گفت: توصیه می شود که از شیر و ماست پاستوریزه و کم چرب (کمتر از ۱٫۵ درصد چربی) و پنیر کم چرب به جای پنیرهای خامه‌ای استفاده شود.

دارابی ادامه داد: مصرف غداهای آماده و فست‌فود از جمله سوسیس، کالباس و پیتزا که چربی زیادی دارند باید کمتر شده و هنگام طبخ غذا، روغن را به طور مستقیم از داخل بطری به درون ظرف غذا ریخته نشود بلکه با قاشق اندازه‌گیری شود.

وی تصریح کرد: به جای غذاهای سرخ‌ شده که مقدار زیادی روغن دارند از غذاهای آب‌پز، بخارپز و کبابی استفاده شود. در صورت تمایل به سرخ کردن غذا به مدت کم و حداقل روغن مخصوص سرخ‌کردنی فقط تفت داده شود.

این کارشناس تغذیه گفت: درتهیه انواع کیک و شیرینی علاوه بر قند زیاد مقدار زیاد روغن به کار می‌رود پس بهتر است مصرف آنها محدود شود و از شیرینی‌های ساده و بدون کرم یا خامه که چربـی کمتری دارد به مقدار کم استفاده شود.

دارابی با اشاره به اینکه مصرف روغن جامد و نیمه جامد باید حذف شود گفت: به جای آن انواع روغن مایع با اسید چرب ترانس کمتر از ۲درصد مصرف شود.

فارس

ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری رزاسه را چگونه می توانیم برطرف کنیم
  • ویژگی های اخلاقی مورد نظر خانم ها برای همسرشان
  • رسیدگی بیشتر به نظافت و بهداشت خانه
  • عکس هایی از وسیله فونوکاردیوگراف
  • چه عواملی باعث می شود که خواب بینیم
  • خطرات جدی استفاده از استامینوفن در دوران حاملگی
  • چرا نمک خطرات زیادی دارد؟
  • ضعف عضلانی و مبتلا شدن به گیلن باره در سنین پایین
  • کلسترول ” خوب ” را با مواد قندی از بین نبرید
  • صبر و شکیبایی کلید شادمانی
  • نسل جدید تلفن هوشمند مخصوص اطفال
  • نوشیدنی معجزه آسا: رنگ خاکستری مو به رنگ طبیعی
  • سه اصل مهم در مورد به ارگاسم رساندن زنان
  • تامین آرامش روحی با این دستگاه
  • علت بروز دلدرد بعد از خوردن میوه
  • محبوبترین ها

  • برای ناکارآمد بودن رژیم چربی‌ سوزی شما این دلایل را بدانید
  • آیا با خوردن زینک سرطان نمی گیریم؟
  • در سال 2030 چاق شدن شدت می یابد
  • مقایسه ارزش تغذیه ای ماست بستنی
  • تغذیه صحیح مادر در دوران بارداری
  • این مواد غذایی می توانند عامل ایجاد مسمومیت باشند
  • اشتهایتان زیاد است؟ از این خوراکی ها بخورید
  • نیاز به پروتئین در دوران بارداری
  • دلیل مهم اضافه وزن و معالجه آن
  • بررسی خواص درمانی دمنوش دارچین
  • هندوانه شب یلدا خوردن دارد
  • اصول مهم تغذیه پاییزی
  • مراقبت های تغذیه ای لازم برای بیماران مغزی
  • کمک به افزایش احساس سیری با برخی خوراکی ها
  • از شر کمر درد رها شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است