موضوعات

کنترل و تثبیت وزن با برخی توصیه های مهم

successful-weight-loss

 

چگونه پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می توانیم آن را ثابت نگه داریم و باعث ایجاد تعادل در آن شویم چگونه این امر امکانپذیر خواهد بود چگونه می توانیم در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنیم چه راهکارهایی باعث ایجاد تعادل ئ تثبیت وزن ما می شوند نکات موثری در این باره در اختیارتان قرار داده ایم با ما همراه باشید.

اگر شما یا شخصی که می شناسید در کل زندگی درگیر وزنش بوده با این داستان آشنا هستید: تا جایی که یادم می آید همیشه اضافه وزن داشتم. هر رژیمی را امتحان کردم و هیچ چیز کار نمی کرد. ملخص کلام، داستان زندگی من هم همین بود.

وقتی 12 سالم بود، مادرم مرا به یک مرکز کاهش وزن برد و این اولین تلاش من در جهت کاهش وزن بود. یادم می آید در مدرسه توسط همسالان خود اذیت می شدم. اجازه داده بودم وزنم مرا از خیلی تجربه ها محروم کند. خیلی از مهمانی ها و مناسبت ها نمی رفتم.

هر زمان قرار بود آرزویی بکنم چه جشن تولدم و چه هر وقت دیگر چیزی که در ذهنم نقش می بست این بود: لاغر شوم. بیشتر از این راجب به جزئیات گذشته نمی گویم، هدف این بود که بگویم هنگام بزرگ شدن دنیا را از چشمان یک فرد دارای اضافه وزن دیدم.

در سپتامبر 2006 پیش دکترم رفتم تا مشخصات جسمی ام را بگیرد. روی ترازو رفتم و پرستاری که آنجا بود گفت 93 کیلو هستم. نمی توانستم باور کنم. کاملا غافلگیر شده بودم چون اصلا فکرش را نمی کردم اینقدر اضافه وزن داشته باشم. شوکه شدم، خجالت می کشیدم و احساس ناراحتی شدیدی داشتم. آن روز آخرین روزی بود که همان دختر قدیمی ماندم.

امسال دهمین سالی است که کاهش وزنم، ثابت مگه داشتنش، و زندگی سالمی که در پیش گرفته ام را جشن می گیرم.

یک سال و نیم طول کشید تا توانستم 27 کیلو وزن کم کنم. این مدت در مقایسه با تمام رژیم هایی که قبلا گرفته بودم از همه طولانی تر بود. مرتب ورزش می کردم و سالم غذا می خوردم. اتفاق جادویی و خارق العاده ای نیفتاده بود. در گذشته وزنی که کم کرده بودم همیشه بازمی گشت و تبدیل می شدم به همان آدمی که اضافه وزن داشت. اما این بار روشم را تغییر داده بودم.

دلیل اینکه کاهش وزنم این دفعه ثابت ماند تغییر طرز فکرم بود. وقتی کاهش وزن و نتیجه گیری سریع را کنار گذاشتم، کمکم کردن نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نظر روانی نیز در خود تغییر ایجاد کنم. بعد از آن دیگر ذهن و بدنم با سرعتی یکسان تغییر می کردند. این موهبتی است که بسیاری از افراد نمی دانند کلید موفقیتشان در این مسیر است.

امروز دیگر سالم غذا می خورم. آخر هفته ها، تعطیلات و تمام روزهای بین آن ورزش می کنم. سبزیجات را دوست دارم، میوه ها را دوست دارم، و ورزشکار شده ام. اینها چیزهایی است که حالا خود را با آن تعریف می کنم. این روش کارساز است چون دیگر سبک زندگی سالم تبدیل به بخشی از کسی که حالا هستم شده است. وقتی به خود زمان می دهید و تغییر را آهسته پیش می برید و به جای کمال تنها به دنبال پیشرفت می روید نتایج خوبی خواهید دید.

پنج سال پس از موفقیتم متوجه شدم دوست دارم به دیگران نیز کمک کنم تا زندگی شان را تغییر دهند. بنابراین شروع به فعالیت در این زمینه کردم که خیلی هم خوب جواب داد. در اینجا می خواهم توصیه های مهم که با مراجعینم در میان می گذارم را به شما نیز ارائه کنم.

1- باید به عنوان شخصی سالم شناسایی شوید

من از قصد بین خودِ جدیدم و خودِ قدیمیم فرق گذاشتم چون زبانی که برای معرفی خود انتخاب می کنید روی انتخاب هایتان تاثیر دارد. برای مثال اگر بگویید من یک مادر هستم، بلافاصله کارهایی که به یک مادر مربوط است در ذهنتان می آید. با این هویت می دانید که چه کسی هستید و چه کاری باید انجام دهید. وقتی خود را به عنوان شخصی سالم معرفی می کنید نیز دقیقا به همین شکل است.

یکی از ارزش های اساسی من سلامتم است. بنابراین  انتخاب های من مستقیما از این فیلتر عبور می کند. سلامتی تبدیل شده به بخشی از کسی که هستم.

2- یک ماراتن است نه دو سرعتی

من از قصد روی اینکه یک سال و نیم کاهش وزنم طول کشیده است تاکید می کنم چون بسیاری از ما به دنبال نتیجه گیری سریع هستیم. می خواهیم همین فردا به آنجایی که می خواهیم برسیم.

اگر چنین چیزی ممکن می شد خیلی خوب بود، اما دلیل اینکه اکثرا شکست می خوریم این است که کاهش وزن چیزی بیشتر از تغییر فیزیکی بدن است. در این روند باید ذهنیت و رابطه تان با غذا را نیز تغییر دهید. برای ماندگار کردن این تغییرات، باید به خود زمان بدهید تا لنزی که از آن خود را می بینید و نحوه برخوردتان با دنیا را تغییر دهید.

3- آنچه حس خوبی به شما می دهد را انجام دهید

یکی از بزرگترین درسهایی که آموختم و خیلی چیزها را برایم تغییر داد این بود که رفتارهایم را از نتایج روی ترازو جدا کنم. قبلا خود را مجبور می کردم که به شدت ورزش کنم تا روز بعد نتایجش را روی ترازو ببینم. روزهایی بود که عقربه های روی ترازو پایین می رفت و بعضی وقت ها هم تغییری نمی کرد. روزهایی که بعد از کلی ورزش شدید نتیجه ای نمیدیدم واقعا نا امید می شدم.

اما زمانی که فقط برای لذت بردن و تجربه دیگر مزایای آن شروع به ورزش کردم، قادر شدم تا این رفتار را حفظ کنم. یاد گرفتم کاری را انجام دهم که از آن لذت می برم بدون اینکه نگران نتیجه روی ترازو باشم. دیگر ورزش برایم کاری روزمره نبود، چیزی بود که خودم می خواستم انجامش دهم. توصیه می کنم باید ها را از فرهنگ لغت خود بیرون بیندازید چون این کار باعث می شود انتخاب های سالم به خاطر خوب بودنشان ببینید نه به خاطر چیز دیگر.

4- تمام عادت ها باید پایدار بمانند

اغلب افراد واژهای کاهش وزن و تثبیت وزن را دو شیوه مختلف از زندگی می دانند. حقیقت این است: ابزاری که برای کاهش وزن استفاده می کنید همان ابزاری است که باید در طول تثبیت وزن استفاده کنید. تفاوت فقط زمان و تمرین است.

من درست مانند شما وزن می کنم، مانند شما روی 50 درصد میوه و سبزیجات تمرکز کرده ام. مثل شما گام شماری می کنم. و درست مثل شما گاهی دچار زیاده روی می شوم.

همینطور که زندگی سالمتان را گسترش می دهید و به اهداف کاهش وزنتان دست پیدا می کنید، دور ورزش ها و غذاهایی که می توانید با آنها زندگی کنید ( کنار بیایید ) مرز بکشید. این کلید موفقیت است. اگر درگیر رفتاری شدید که حس کردید نمی توانید در آن دوام بیاورید، یک گام به عقب بازگردید و دوباره ارزیابی اش کنید. این کار کمک می کند سبک زندگی بسازید که دوست دارید و کمک می کند احساس خوبی داشته باشید.

دکتر کرمانی

writer.n2

16 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • حضور در مکان های عمومی
  • بخورید و لاغر شوید
  • راهکارهای موثر در جهت مقابله با پیری
  • 6 عادت صبگاهی که زندگی را شیرین میکنند
  • چند توصیه برای سالم زندگی کردن
  • کم آبی بدن این بیماری ها را با خودش می آورد
  • رنگ ادرارتان را نادیده نگیرید
  • توسعه سیستم تبادل اطلاعات سلامت برای پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • اهمیت هدیه دادن و هدیه گرفتن
  • ویژگی های رفتاری تاثیرگذار بر موفقیت در زندگی
  • بررسی عوامل ایجاد کننده طلاق عاطفی
  • طب سنتی آکادمیک یا طب سنتی تجربی؟ مسئله این است!
  • خوشبوکننده های سالم خوراکی
  • بررسی پرسه زنی در دنیای مجازی
  • آموزش روانکاوی با انواع رنگ ها
  • پربازدیدترین مطالب

  • جوان ماندن با رعایت این اصول
  • خطاهای نشستن در بین کارمندان بیماری زاست
  • آشپزخانه اتوماتیک و هوشمند مدل 2014
  • آیا ایران با این خشکی به سمت نابودی میرود؟
  • 3 دروغ گفته شده به شما در مورد بدن تان
  • پاک کردن مایکرویو با مواد طبیعی
  • ام اس و درمانی نوین برای آن
  • لزوم خواب بیشتر برای این افراد
  • عدم توانایی در قلقلک دادن بدن
  • برنامه ریزی برای ازدواج
  • هم کار زیاد و هم بیکاری هر دو مضرند!
  • خلاصی از بوی دهان با این ماده
  • شرایط زندگی اغلب چپ دست ها اینگونه است!
  • ارزش تغذیه ای رزماری
  • خر و پف یکی از عوامل ایجاد سردرد است
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • راهکارهای موثر در جهت مقابله با پیری
  • استفاده های مختلف از طب سوزنی برای حافظه
  • درمان اختلالات روحی و روانی در بانوان یائسه
  • خاصیت های مختلف طب سنتی چینی
  • بخورید و لاغر شوید
  • حضور در مکان های عمومی
  • نشستن دست ها بعد از دستشویی رفتن،چرا؟
  • سطح استروژن را با این 3 روش متعادل کنید
  • بدن هدیه الهی است،آن را دوست بدارید
  • آیا مشاوره قبل از بارداری تاثیرگذار است؟
  • چرا سینه کودک خس خس میکند؟
  • مضرات ورود هلیکوباکترپیلوری به معده
  • گزارش تصویری از نحوه رشد جنین انسان
  • چند ترفند برای انتخاب بهترین کرم برنزه کننده
  • طب سنتی آکادمیک یا طب سنتی تجربی؟ مسئله این است!
  • پیشنهاد سردبیر

  • خاصیت های بی نظیر گندمک
  • سر طول عمر در پیاده رویست
  • علت اینکه چربی‌ها در شکممان انباشته می‌شود؟
  • برای شوهر ایده آل بودن بخوانید
  • باورهای عامیانه در مورد عصب کشی
  • فرار ذهنی از درد
  • با پنیر و کاری خورش اسفناج درست کنید
  • اطلاعاتی تازه و مهم راجع به قلب
  • استفاده از موز برای صبحانه و تاثیرات مختلف آن
  • خصوصیات اخلاقی که مردان از آن ها بیزارند
  • درباره بیماری سندرم Aarskog چه میدانید
  • زندگی تک فرزندها چگونه است؟
  • کتاب بسیار خواندنی درباره دیابت
  • نوشباه و تاثیرات منفی آن بر سلامت دستگاه تنفسی شما
  • فقدان حمایت های اجتماعی در بیماران افسرده
  • 
       
    
    x