woman-migraine-fb

میگرن با چه نشانه هایی بروز میدهد چه ویتامین هایی در رفع این مشکل موثر هستند بیماران میگرنی با کمبود چه نوع ویتامین هایی در بدنشان مواجه می شوند آیا مکمل ها می توانند به این افراد کمک کنند یا خیر؟پزشکان برای رفع این قبیل سردردهای مزمن چه روش هایی پیشنهاد میدهند؟

علت بروز علائم میگرن هنوز در هاله‌ای از ابهام است، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کمبود ویتامین‌ها در بدن احتمالاً می‌تواند یکی از رازهای ایجاد این مشکل در مبتلایان به آن باشد.

 میگرن می‌تواند شما را از پا بیاندازد؛ چنان که هر ۱۰ ثانیه یک نفر در ایالات متحده به خاطر تیر کشیدن درد ناشی از سردردهای میگرنی به بخش اورژانس بیمارستان انتقال داده می‌شوند و حدود ۱/۲ میلیون نفر در روز بابت این سردردها به پزشک مراجعه می‌کنند.

به گزارش مدیکال‌دیلی، محققان با بررسی نقش کمبود ویتامین‌ها در ۷۶۹۱ نفر دریافتند آن دسته از افرادی که دائما دچار میگرن می‌شوند به طور بارزی با کمبود ویتامین D ، ویتامین B2 ، فولیت و آنزیم Q10 مواجهند. از آنجا که هر ویتامین، نقش سازنده‌ای در تولید انرژی سلول‌ها ایفا می‌کند، محققان این نظریه را مطرح کردند که عدم مصرف کافی ویتامین‌ها می‌تواند مسبب بروز میگرن شود و فعالیت مغز را در این زمینه تشدید کند.

یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «به منظور شفاف‌سازی و روشن شدن این موضوع که آیا مصرف مکمل‌ها به طور کلی در بیماران میگرنی اثر مثبتی به همراه دارد یا نه، یا می‌تواند در بیمارانی که دچار میگرن‌های خفیف هستند مزیت‌هایی به همراه داشته باشد، هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام شود.»

تا پیش از این، طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در این زمینه صورت گرفته بود، محققان دریافته بودند که بین کمبود منیزیم و میگرن، ارتباط نزدیکی وجود دارد و میزان منیزیم در بدن آن دسته از افرادی که به طور مرتب دچار میگرن می‌شوند، در مقایسه با افرادی که اصلا دچار سردرد یا میگرن نمی‌شوند، کمتر است. از آن زمان تا کنون، پزشکان توصیه کرده‌اند تا در صورت بروز علائم میگرن، حتما منیزیم را با مولتی‌ویتامین مصرف کنید.

مصرف تمام ویتامین‌های خوراکی که برای کارکرد درست بدن لازم و حیاتی است، کار دشواری محسوب می‌شود و شاید به خاطر همین است که بسیاری از افراد برای کاهش علائم میگرن به سمت مکمل‌های ویتامینی می‌روند. با این حال، توصیه می‌شود از غذاهای سرشار از ویتامین به منظور کاهش علائم میگرن استفاده کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند. این ویتامین به میزان زیاد در غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن، شمشیرماهی و نیز پنیر و تخم‌مرغ وجود دارد اما بهترین گزینه برای تأمین ویتامین D بدن، مصرف شیر یا عصارهٔ ‌پرتقال است. برای تامین ویتامین B2، دانهٔ سویا، اسفناج، بوقلمون، بادام و ماست گزینه‌هایی عالی محسوب می‌شود. فولیت هم در بسیاری از سبزیجات سبز تیره، مانند بروکلی، اسفناج و نیز نخود،‌ لوبیا و عدس وجود دارد. آنزیم کمکی Q10 را نیز می‌توان در بروکلی، سبزیجات برگ‌دار تیره و همچنین آجیل، ماهی، صدف‌ماهی، گوشت خوک، مرغ و گوشت گاو یافت. به منظور افزایش میزان منیزیم بدن، می‌توانید بادام، تخم آفتابگردان و دانه‌های کدوحلوایی، موز، بادام هندی و تخم برزک مصرف کرده و شیر بنوشید.

سلامت آنلاین

ارسال شده در 8 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • تارتلت پاییزی
  • تنظیم نوسانات قند خون
  • حساسیت پوستی شیرخوار و راه حل های درمانی
  • دستگاهی جالب برای تولید برق از فضله حیوانات
  • راهی برای ایجاد اشتها در کودک بد غذا
  • پاپ کورن بخوریم یا نخوریم
  • تشعشع رادیولوژِی و زن باردار
  • طبيعي‌ترين كرم های خانگی مخصوص پاییز
  • چگونه با دویدن وزنمان کاهش میابد؟
  • چرا باید موز، سیب و گلابی بخوریم؟
  • اصول و راه و روش ارتقاء شخصیت
  • تاثیرات مثبت نوشیدنی های داغ بر بدن
  • پیاز یکی از قدیمی ترین سبزی ها
  • با دکتر جیم استوپانی ورزش شکم را یاد بگیرید (1)
  • چرا باید بعد از غذا دانه رازیانه بخورید؟
  • محبوبترین ها

  • مقابله فیبرها با سرطان سینه
  • آیا افزودنی های رنگی می تواند دردسرساز باشد؟
  • می خواهید وزن کم کنید؟ صبور باشید!
  • اهمیت بهره برداری از غذاهای سنتی و خانگی
  • ساندویچ ها بیش از حد نمک دارند!
  • در فصل بهار ماکارونی و سالاد الویه برای سلامتی مناسب نیست
  • ارمغان مشروبات الکلی ؛ هپاتیت و مشکلات کبدی
  • این سبزیجات را در یخچال نگهداری نکنید
  • رژیم غذایی کانادایی چه عارضه های جانبی دارد؟
  • همه چیز درمورد انواع سرکه ها
  • چگونه به شیوه ای سالم وزنمان را بالا ببریم؟
  • چاقی و اضافه وزن با مصرف ترشیجات و شوریجات
  • وظایف ویتامین E را بشناسیم
  • اعتقادات رایج درباره غذاهای چرب
  • رژیم غذایی که برای مبتلایان به آلزایمر توصیه می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است