میگرن می‌تواند شما را از پا بیاندازد؛ چنان که هر ۱۰ ثانیه یک نفر در ایالات متحده به خاطر تیر کشیدن درد ناشی از سردردهای میگرنی به بخش اورژانس بیمارستان انتقال داده می‌شوند و حدود ۱/۲ میلیون نفر در روز بابت این سردردها به پزشک مراجعه می‌کنند.

به گزارش مدیکال‌دیلی، محققان با بررسی نقش کمبود ویتامین‌ها در ۷۶۹۱ نفر دریافتند آن دسته از افرادی که دائما دچار میگرن می‌شوند به طور بارزی با کمبود ویتامین D ، ویتامین B2 ، فولیت و آنزیم Q10 مواجهند. از آنجا که هر ویتامین، نقش سازنده‌ای در تولید انرژی سلول‌ها ایفا می‌کند، محققان این نظریه را مطرح کردند که عدم مصرف کافی ویتامین‌ها می‌تواند مسبب بروز میگرن شود و فعالیت مغز را در این زمینه تشدید کند.

یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «به منظور شفاف‌سازی و روشن شدن این موضوع که آیا مصرف مکمل‌ها به طور کلی در بیماران میگرنی اثر مثبتی به همراه دارد یا نه، یا می‌تواند در بیمارانی که دچار میگرن‌های خفیف هستند مزیت‌هایی به همراه داشته باشد، هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام شود.»

تا پیش از این، طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در این زمینه صورت گرفته بود، محققان دریافته بودند که بین کمبود منیزیم و میگرن، ارتباط نزدیکی وجود دارد و میزان منیزیم در بدن آن دسته از افرادی که به طور مرتب دچار میگرن می‌شوند، در مقایسه با افرادی که اصلا دچار سردرد یا میگرن نمی‌شوند، کمتر است. از آن زمان تا کنون، پزشکان توصیه کرده‌اند تا در صورت بروز علائم میگرن، حتما منیزیم را با مولتی‌ویتامین مصرف کنید.

مصرف تمام ویتامین‌های خوراکی که برای کارکرد درست بدن لازم و حیاتی است، کار دشواری محسوب می‌شود و شاید به خاطر همین است که بسیاری از افراد برای کاهش علائم میگرن به سمت مکمل‌های ویتامینی می‌روند. با این حال، توصیه می‌شود از غذاهای سرشار از ویتامین به منظور کاهش علائم میگرن استفاده کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند. این ویتامین به میزان زیاد در غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن، شمشیرماهی و نیز پنیر و تخم‌مرغ وجود دارد اما بهترین گزینه برای تأمین ویتامین D بدن، مصرف شیر یا عصارهٔ ‌پرتقال است. برای تامین ویتامین B2، دانهٔ سویا، اسفناج، بوقلمون، بادام و ماست گزینه‌هایی عالی محسوب می‌شود. فولیت هم در بسیاری از سبزیجات سبز تیره، مانند بروکلی، اسفناج و نیز نخود،‌ لوبیا و عدس وجود دارد. آنزیم کمکی Q10 را نیز می‌توان در بروکلی، سبزیجات برگ‌دار تیره و همچنین آجیل، ماهی، صدف‌ماهی، گوشت خوک، مرغ و گوشت گاو یافت. به منظور افزایش میزان منیزیم بدن، می‌توانید بادام، تخم آفتابگردان و دانه‌های کدوحلوایی، موز، بادام هندی و تخم برزک مصرف کرده و شیر بنوشید

منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 8 شهریور 1395 توسط با موضوع مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت از سیستم ایمنی برای رفع آلرژی
  • مشکلات دانش‌آموزان دیابتی
  • ماساژ نواحی مختلف کف پای نوزاد برای درمان وی
  • دانه کنجد موثر برای کاهش فشار خون و التهاب
  • کاهش اشتها با عصب گوش غیر ممکن است
  • گیاهان مناسب برای مشکلات پوستی
  • راهکاری جدید برای تشخیص بیماری آلزایمر
  • تداوم فعالیت سامانه بارش زا در کشور
  • محبوبترین ها

  • هفت خاصیت مفید روانی روزه داری برای انسان
  • هموار کردن ایمنی درمانی سرطان کولورکتال
  • ویژگی هایی یک ماهی تابه مناسب
  • روند بروز سرطان پوست در انسان
  • اعتیاد به الکل در چه کسانی بیشتر است
  • خطر شکستگی استخوان با مصرف منیزیم کاهش می یابد
  • با لیزر خاطرات بد گذشته را پاک کنید
  • آخرین وضعیت بارش آخر هفته در کشور
  • رپورتاژ

  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما