میگرن می‌تواند شما را از پا بیاندازد؛ چنان که هر ۱۰ ثانیه یک نفر در ایالات متحده به خاطر تیر کشیدن درد ناشی از سردردهای میگرنی به بخش اورژانس بیمارستان انتقال داده می‌شوند و حدود ۱/۲ میلیون نفر در روز بابت این سردردها به پزشک مراجعه می‌کنند.

به گزارش مدیکال‌دیلی، محققان با بررسی نقش کمبود ویتامین‌ها در ۷۶۹۱ نفر دریافتند آن دسته از افرادی که دائما دچار میگرن می‌شوند به طور بارزی با کمبود ویتامین D ، ویتامین B2 ، فولیت و آنزیم Q10 مواجهند. از آنجا که هر ویتامین، نقش سازنده‌ای در تولید انرژی سلول‌ها ایفا می‌کند، محققان این نظریه را مطرح کردند که عدم مصرف کافی ویتامین‌ها می‌تواند مسبب بروز میگرن شود و فعالیت مغز را در این زمینه تشدید کند.

یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «به منظور شفاف‌سازی و روشن شدن این موضوع که آیا مصرف مکمل‌ها به طور کلی در بیماران میگرنی اثر مثبتی به همراه دارد یا نه، یا می‌تواند در بیمارانی که دچار میگرن‌های خفیف هستند مزیت‌هایی به همراه داشته باشد، هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام شود.»

تا پیش از این، طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در این زمینه صورت گرفته بود، محققان دریافته بودند که بین کمبود منیزیم و میگرن، ارتباط نزدیکی وجود دارد و میزان منیزیم در بدن آن دسته از افرادی که به طور مرتب دچار میگرن می‌شوند، در مقایسه با افرادی که اصلا دچار سردرد یا میگرن نمی‌شوند، کمتر است. از آن زمان تا کنون، پزشکان توصیه کرده‌اند تا در صورت بروز علائم میگرن، حتما منیزیم را با مولتی‌ویتامین مصرف کنید.

مصرف تمام ویتامین‌های خوراکی که برای کارکرد درست بدن لازم و حیاتی است، کار دشواری محسوب می‌شود و شاید به خاطر همین است که بسیاری از افراد برای کاهش علائم میگرن به سمت مکمل‌های ویتامینی می‌روند. با این حال، توصیه می‌شود از غذاهای سرشار از ویتامین به منظور کاهش علائم میگرن استفاده کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند. این ویتامین به میزان زیاد در غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن، شمشیرماهی و نیز پنیر و تخم‌مرغ وجود دارد اما بهترین گزینه برای تأمین ویتامین D بدن، مصرف شیر یا عصارهٔ ‌پرتقال است. برای تامین ویتامین B2، دانهٔ سویا، اسفناج، بوقلمون، بادام و ماست گزینه‌هایی عالی محسوب می‌شود. فولیت هم در بسیاری از سبزیجات سبز تیره، مانند بروکلی، اسفناج و نیز نخود،‌ لوبیا و عدس وجود دارد. آنزیم کمکی Q10 را نیز می‌توان در بروکلی، سبزیجات برگ‌دار تیره و همچنین آجیل، ماهی، صدف‌ماهی، گوشت خوک، مرغ و گوشت گاو یافت. به منظور افزایش میزان منیزیم بدن، می‌توانید بادام، تخم آفتابگردان و دانه‌های کدوحلوایی، موز، بادام هندی و تخم برزک مصرف کرده و شیر بنوشید

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 8 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • تاثر معنویت روی عشق
  • آسپرین از پوکی استخوان جلوگیری می کند
  • خطرات جانبی آلودگی هوا برای جنین پسر
  • کمک به درمان چاقی با ساعت بیولوژیک
  • بالابردن هوش و حافظه
  • کاهش تستوسترون در بانوان
  • شیوه ای آسان تر برای تشخیص دیابت در مناطق دورافتاده
  • آسیب های زیبایی قبل از تعطیلات
  • کم شدن عمر با مصرف سیگار
  • بدرود ای غذاهای سرخ کرده
  • نکاتی در رابطه با هوش و هیجان
  • بهبود ریه ها و قلب و عروق با آه کشیدن
  • تهدید کننده های باروری آقایان
  • حضور فرزند نو رسیده در خانه
  • سرطان سینه: دویدن موثرتر از پیاده روی است
  • محبوبترین ها

  • بیرون از خونه در فصل زمستان چگونه ورزش کنیم؟
  • در محیط باشگاه‌های ورزشی این برخوردها آزار دهند هستند
  • توصیه های تخصصی و کامل چربی‌ سوزی قسمت۲
  • آشنایی با تجهیزات و قوانین ورزش اسکیت سرعت
  • مراقبت از ماهیچه ها در حین ورزش
  • تناسبی زیباتر با حرکات قدرتی داشته باشید
  • چگونه بدن را از استروئیدها پاک کنیم
  • 5 راه برای جلوگیری از اشتباهات یوگا
  • برای افزایش حجم پشت بازو این 5 حرکت ضروری است
  • آموزش تصویری بدنسازی در 6 هفته ( بخش 3)
  • ۱۶ اصطلاح تخصص بدنسازی را یاد بگیرید
  • اطلاعات کامل در خصوص شوتوکان کاراته
  • ورزش خانم ها و این تاثیرات مختلف
  • تاریخچه ای در مورد رشته ورزشی والیبال در جهان
  • آیا ورزش کوهنوردی به کاهش وزن کمک میکند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است