برای داشتن عمری طولانی، به این توصیه های گوش کنید

همه ما دوست داریم عمری طولانی داشته باشیم و از خوبی ها و زیبایی های دنیا لذت ببریم ولی با این سبک زندگی نه تنها بیش از حد عمر نمیکنیم بلکه روز به روز به سلامت خود آسیب میزنیم و عمر خود را کوتاه میکنیم. هر انسانی در طول زندگی خود عاداتی دارد و این عادات هستند که طول عمر را مشخص میکنند؛ این عادات میتواند علاقه نشان دادن به فست فود باشد و یا میتواند علاقه نشان دادن به زود خوابیدن و خوردن سبزیجات باشد؛ به گفته یک محقق آلمانی رعایت عادات سالم زندگی توسط مردم موجب می شود که آنها بیش از ۱۰۰ سال زندگی کنند.

دکتر ری شیلینگ، استاد دانشگاه توبینگن آلمان، عنوان می کند که رعایت شماری از عادات سالم در زندگی که بارها در رسانه ها به آنها اشاره می شود می تواند به طول عمر بیش از ۱۰۰ سال بیانجامد. توصیه های این پزشک آلمانی به شرح زیر است:

۱. حتی اگر احساس خستگی می کنید تحرک روزانه تان را داشته باشید. باید ذهن تان را پرتحرک و فعال نگه دارید. بخشی از آن می تواند با انجام ورزش منظم روزانه برای حفظ تحرک ماهیچه ها و پیشگیری از اُفت آنها در اینده حاصل شود.

۲. از رژیم غذایی مدیترانه ای یا رژیم غذایی اوکیناوای پیروی کنید. این رژیم های غذایی حاوی میزان گوشت کمتر و مقدار بالای سبزیجات و فیبر هستند. این رژیم های غذایی کلسترول شما را پایین نگه می دارند، عروق تان مسدود نمی شوند، متابولیسم تان تحت کنترل است و مانع ار ابتلا به دیابت می شوند. اگر چاق نیستید و دیابت ندارید، سال ها و دهه ها از سلامت خوب سیستم قلبی-عروقی برخوردار خواهید بود.

۳. هر روز دندان هایتان را مسواک کرده و از نخ دندان استفاده کنید. بدین ترتیب باکتری های موجود در دهان تان را کنترل کرده و از نفوذ آنها در خون تان که بر عروق قلب تان تاثیر می گذارد جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده اند که حتی سلامت دهان از حملات قلبی هم جلوگیری می کند.

۴. اگر زخم و جراحت پوستی یا هر چیز غیرعادی در پوست تان مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه نمایید. درمان اولیه سرطان همواره اسان تر از زمانی است که تشدید شده باشد.

۵. سیگار کشیدن، مصرف الکل و استعمال تفریحی مواد مخدر را کنار بگذارید. سیگار کشیدن موجب حمله قلبی، سکته و سرطان می شود. مصرف تفریحی مواد مخدر با وضعیت شیمیایی بدن تداخل پیدا کرده و دارای عوارض جانبی است. برای حفظ سلامت کبدتان هم الکل مصرف نکنید.

۶. از چاقی پرهیز کنید که با سندروم متابولیک و دیابت مرتبط است. شاخص توده بدنی ایده آل شما باید بین ۲۱ تا ۲۲ باشد. با پیروی از رژیم غذایی که در بالا گفته شد و کاهش غذاهای شیرین و نشاسته ای می توانید مانع از چاقی شوید.

۷. خواب منظم داشته باشید، به زندگی خوش بین باشید و روابط اجتماعی خوبی داشته باشید تا سیستم ایمنی بدن تان قوی بماند و حالت تعادل هورمون هایتان حفظ شود. بدین ترتیب سلامت احساسی و فیزیکی شما حفظ خواهد شد.

منبع: سلامانه

ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • راه و روش انتخاب همسر باب میل
  • چطور بدون استفاده از تجهیزات، عضلات گردنتان را تقویت کنید.
  • دسته بندی غذایی برای دهه های مختلف سنی
  • خوراکی های ممنوعه برای فریزکردن
  • گردو به همراه خرما برای افراد حساس ممنوع
  • گردش و تفریح با رعایت نکات تغذیه ای
  • با کم خوری سرماخوردگی زودتر بهبود می یابد
  • عکس هایی از رازیانه و خواص آن
  • هورمون های دستگاه گوارش را باهم مرور میکنیم
  • شیوه نبرد در کیک بوکسینگ
  • آیا محصولات تراریخته، به ناباروری ختم میشوند؟
  • هر نوع کفشی بپوشید
  • ۶ شیوه آسان برای بوجود آوردن تغییراتی بزرگ در صورتتان
  • حساسیت بیش از حد روی این نقاط نداشته باشید
  • اسرار میکاپی برای پنهان کردن منافذ باز پوست
  • محبوبترین ها

  • برای دانه های مزاحم روی صورت چه کنیم
  • میزان استفاده مجاز از لوازم آرایش
  • بعد از اصلاح آقایان چکارکنند که صورتشان جوش نزند
  • توصیه متخصصان پوست درباره استفاده از برق لب
  • جوش های صورت چه فوایدی می توانند داشته باشند
  • اجازه ندهید پوستتان پیر شود
  • 5 ورزش برای اینکه غبغب را از بین ببرید
  • ریزش مو نتیجه نخوردن سحری
  • آموزش تصویری از بین بردن عیبهای چشم با آرایش
  • موثرترین و بهترین ماسک ها برای روشن تر شدن پوست
  • انتقال قارچ ها در نقاط مختلف بدن به چه صورت است
  • آیا برای از بین بردن موهای زائد لیزر درمانی گرینه خوبی است؟
  • آمادگی های مختلف برای جراحی آبدومینوپلاستی
  • مداوای شوره سر با این گیاه زمستانی
  • تغییر رنگ پوست به مرور زمان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است