nail

یکی از حساس ترین بخش های زیبایی برای خانم ها، ناخن های زیبا و مستحکم میباشد و از آن مهم تر برای داشتن دست و پای زیبا شما باید ناخن های زیبایی داشته باشید. تغذیه ی مناسب تأثیر بسزایی در داشتن ناخن های زیبا دارند. بنابراین رشد و استحکام ناخن ما باید بدانیم چه خوراکی هایی در زیبایی ناخن نقش دارند. بدین منظور در این مقاله بهترین مواد غذایی که برای ناخن ها مفید هستند، ارائه شده است.


نخود سبز و سلامت ناخن

با اینکه نخود سبز اندازه کوچکی دارد اما فواید مغذی آن بی نظیر است. این ماده خوراکی حاوی پروتئینی است که می تواند روند رشد و استحکام ناخن ها را بهبود بخشد.

در ضمن، نخود سبز دارای بتاکاروتن، ویتامین C و آهن نیز می باشد.
شلتوک گندم و سلامت ناخن

شلتوک گندم یکی از بهترین منابع ویتامین E، پروتئین و همچنین ماده معدنی روی می باشد که برای رشد و سلامت ناخن ها بسیار کارساز است.

این ماده غذایی همچنین دارای ویتامین B6 بوده که برای جذب فلز روی توسط بدن ضروری است. شما می توانید شلتوک گندم را به نان، پنکیک، اسموتی و یا غلات صبحانه خود اضافه کرده و میل نمایید.

در ضمن، شلتوک گندم به سرعت فاسد شده و بوی نامطبوعی می گیرد؛ پس، بهتر است آن را در یک ظرف دربسته و در جای خنک، خشک و تاریک نگه دارید.

تخمه آفتابگردان و سلامت ناخن

مصرف یک فنجان تخمه آفتابگردان می تواند بیش از 31 درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین E، روی، آهن و ویتامین B6 را بر طرف سازد.

همچنین این ماده مغذی سرشار از مس می باشد؛ بنابراین، با مصرف یک فنجان از آن می تواند یک سوم از مس مورد نیاز روزانه خود را تامین کرد.

بدین ترتیب، تخمه آفتابگردان نقش پر رنگی در رشد، سلامت و استحکام ناخن ها دارد.
حبوبات و سلامت ناخن

حبوبات سرشار از پروتئین، انواع ویتامین ها، مواد معدنی مثل آهن، روی و بیوتین می باشد.

بنابراین، مصرف منظم حبوبات می تواند به ضخامت و استحکام ناخن ها کمک کرده و شکنندگی آن ها را برطرف سازد.
تخم مرغ و سلامت ناخن

تخم مرغ حاوی پروتئینی است که به راحتی توسط بدن هضم و جذب شده و برای سلامت و همچنین استحکام ناخن ها بسیار مفید است.

علاوه بر این، تخم مرغ دارای مواد مغذی دیگری مثل آهن، ویتامین B7، ویتامین B12، ویتامین A و ویتامین E نیز می باشد.

در ضمن، نحوه سرو کردن تخم مرغ یعنی آب پز، نیمرو و یا عسلی، هیچ تغییری در میزان مواد مغذی آن به وجود نمی آورد.
پودر فلفل قرمز و سلامت ناخن

میزان ویتامین ها و مواد معدنی فلفل قرمز آسیاب شده به قدری زیاد است که حتی روزانه مصرف کمی از آن، می تواند در بهبود روند رشد ناخن ها بسیار موثر بوده و نیاز استفاده از مکمل های دارویی را کاملا از بین ببرد.

پودر فلفل، سرشار از بتاکاروتن، ویتامین های E، B و C و همچنین منبعی غنی از آهن می باشد.
ماهی آزاد و سلامت ناخن

ماهی آزاد نیز برای رشد و استحکام ناخن ها مفید است و در عین حال به داشتن پوستی شفاف و صاف کمک می کند.

این ماهی حاوی ویتامین B12 و پروتئین بوده و به تنهایی می تواند 50 درصد کالری روزانه بدن را تامین کند.
شوربای جو دوسر و سلامت ناخن

شوربای جوی دوسر سرشار از گروه ویتامین های B، روی و مس می باشد. بنابراین، نقش مهمی در تغذیه ناخن ها ایفا کرده و سلامت آنها را پایدار می کند.

 

ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع تغذیه , زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • سخنگو شدن طوطی و کاسکو
  • ارتباط اندازه باکتریهای دستگاه گوارش با دیابت نوع 2 و چاقی
  • توصیه هایی برای یک برنامه غذایی مفید برای ورزشکاران
  • خارج کردن کاتاراکت به روش خارج کپسولی
  • کنترل بارداری با روش هورمونی
  • چگونگی رفع مشکل ریفلاکس کودک
  • نقش موثر صبحانه برای سلامت بدن
  • اطلاعاتی راجع به جوشاندن شیر
  • روش های جلوگیری از ریزش موی سر
  • صاحب سیاه ترین موها شوید
  • استفاده زیاد از بطری اب و عوارض ان
  • اهمیت مصرف فولیک اسید و ویتامین دی
  • با دقت به صورت خود بیماری خود را پیدا کنید
  • سوپ نارنجی رنگ با پیاز و سیب زمینی
  • اینگونه دویدن سبب چاقی می شود
  • محبوبترین ها

  • رشته شیرجه چه تاریخچه ای دارد؟
  • برای افزایش همیشگی رشد عضلات این شیوه ها مفیدند
  • تاثیر مثبت ورزش بر سلامت قلب
  • آموزش تمرینات ورزشی برای چربی سوزی بالاتنه
  • ورزش کردن و این چکاپ های مختلف
  • تمرینات ورزشی پیشنهادی برای آماتورها
  • تمرینات ورزشی تصویری برای فرم دادن به بدن
  • تهدید زوال عقل برای افراد بالای 50 سال
  • با این مقاله ایوان سنتوپانی را بشناسید
  • دستور مصرف مایعات هنگام تمرین در هوای گرم
  • پس از هر نوع فعالیت ورزشی بدنتان را سرد کنید
  • آیا طول عمر واقعا می تواند به همین سادگی باشد؟
  • عضله سازی راحت با این توصیه های 7 گانه
  • هر آنچه باید درباره آسیب های منیسک زانو بدانید
  • لزوم وجود مواد پروتئینی در غذای ورزشکاران
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است